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市場調査レポート
商品コード
972069

金融サービスにおけるビッグデータ・アナリティクスの再考:結果に対する実用的なインテリジェンスの使用

Rethinking Big Data and Analytics Within Financial Services: Using Actionable Intelligence for Results

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 19 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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金融サービスにおけるビッグデータ・アナリティクスの再考:結果に対する実用的なインテリジェンスの使用
出版日: 2020年11月18日
発行: IDC
ページ情報: 英文 19 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートでは、実用的なインテリジェンスの概念を使用して、データ分析の取り組みに再び焦点を当てる方法について検証し、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブスナップショット

概況

  • 実用的なインテリジェンスを実現するための5つのステップ
    • ステップ1:ビジネスへのアプローチ
      • 戦略的なビジネス上の質問・データの整理・視覚化による回答・対策 (SWAT)
    • ステップ2:データの品質とデータの精度
      • 最近のデータが重要な理由、最近のデータの認定方法
      • 実例:サプライチェーン管理
      • 例:サプライチェーンロジスティクスのフロー
    • ステップ3:データの完全性
      • 競合インテリジェンス
      • 競合インテリジェンスの最終目標
      • 実行中の競合インテリジェンス
    • ステップ4:人間の行動を説明するシステムの設計
      • 利益に対するシステムのゲーム
  • さまざまなデータ分析標準の機能を理解する

技術バイヤーへの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: AP46945320

Banks and other financial institutions across the world have long identified data as being the key to unlock their hidden potential, which can lead to improvements in revenue, capabilities, and performance. However, a significant number of organizations still struggle with many facets of data analysis, including what data to collect, how to approach analysis, and what pitfalls to avoid. In this special joint paper with the National University of Singapore (NUS) fintech lab, IDC examines how to refocus data analysis efforts using the concept of actionable intelligence, which provides technology with a whole new way of thinking and approaching how to solve the conundrums of extracting the most value out of data.Michael Yeo, senior research manager, IDC Asia/Pacific Financial Insights, says, "Too many banks still place their focus on collecting more data or more in-depth data when in reality looking at external data sources or adding much needed time-related context to the data they already have would deliver the best value. Actionable intelligence, as proposed by Professor Keith Carter from the NUS fintech lab, provides a pair of fresh eyes on a topic at the forefront of many CIOs' minds - how do I get the best value from my data?"

Executive SnapshoT

Situation Overview

  • Five Steps to Enable Actionable Intelligence
    • Step One: The Approach Toward Business
      • Strategic Business Questions, Wrangle Data, Answer with Visualization, Taking Action or "SWAT"
        • Purpose of Obtaining Data
    • Step Two: Data Quality and Data Granularity
      • Why Is Recent Data Important? How Do We Qualify Recent Data?
        • A Forecast Is Only as Valuable as the Initial Input Data
      • Example in Action: Supply Chain Management
        • Lack of Information Structures in Visualizing Various Data Granularities
      • Example: Supply Chain Logistics Flow
    • Step Three: Data Completeness
      • Powering Competitive Intelligence
        • Making Obtaining External Data Sets a Corporatewide Priority
      • End Goal of Competitive Intelligence
      • Competitive Intelligence in Action
    • Step Four: Designing Systems to Account for Human Behavior
      • Gaming the System for Profit
  • Understanding the Capabilities of Different Data Analysis Standards

Advice for the Technology Buyer

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