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市場調査レポート
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968071

IDC FutureScape:世界の小売り予測 (2021年)

IDC FutureScape: Worldwide Retail 2021 Predictions

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 18 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDC FutureScape:世界の小売り予測 (2021年)
出版日: 2020年10月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 18 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートでは、2021年以降の世界の小売りに関するIDCの予測トップ10を提供しており、関連する成長要因、ITへの影響、および技術バイヤーへのアドバイスなどをまとめています。

IDC市場予測図

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScape の予測

  • 外部成長要因の概要
  • 予測:技術バイヤーへの影響
    • 予測1:2021年までに、小売業者はクラウドファーストの原則、サードパーティサービス、およびシステム統合パートナーシップを採用することにより、DXプログラムを2か月で2年加速
      • 関連する成長要因
      • ITへの影響
      • ガイダンス
    • 予測2:2025年までに、デジタルシェルフ、RT在庫の可視性、ロボットによるフルフィルメント、自動チェックアウトにより、接続されたストアエッジプラットフォームへの投資が2年、現在の予測レベルの10倍に加速
    • 予測3:2023年までに、小売業者の80%が非接触型決済とアプリベースのスキャンアンドペイシステムを店舗で提供し、コンバージョン率を40%、顧客維持率を30%向上させる予定
    • 予測4:2024年までに、小売業者の40%がサプライチェーンの透明性についてサプライヤーとのパートナーシップを強化し、製品ライフサイクルの二酸化炭素排出量を30%削減し、顧客の信頼を50%向上させる
    • 予測5:2023年までに、小売業者の50%がDevOpsのプラクティスとツールを広範に使用し、ソフトウェア企業のように運営する道を開く
    • 予測6:2023年までに、初期の実験者に続いて、小売業者は独自の競争上の優位性のためにAIテクノロジーベンダーを買収することでインテリジェンス機能を加速し、成長を5~10%向上させる
    • 予測7:パンデミックの結果、2022年までに、小売業者は激しいプロモーション合戦を逆転させ、プロモーション活動の量を50%削減し、業界全体で価格を実質的に5%引き上げ
    • 予測8:2023年までに、食料品のeコマース注文の75%(売上の15%を占める)がカーブサイドまたは店内で受け取られ、オンサイトまたは近くのマイクロフルフィルメントセンターへの投資が35%増加
    • 予測9:2023年までに、COVID-19に関連する安全とセキュリティの交差により、共有小売業者の資金調達が促進され、コンピュータービジョン、生体認証、および強化されたビデオ監視全体で支出が30%増加
    • 予測10:2023年までに、大手小売業者は、音声アクティベーションとジェスチャーおよびモーションセンシティブテクノロジーを活用した、完全に再考された、ほぼ完全にタッチレス、非接触の店内体験を発表

技術バイヤーへのアドバイス

外部成長要因:詳細

  • 混乱の加速:危機、回復力、機会
  • 戦略的イノベーション:今日の未来の企業を形作る
  • 次の標準:回復力のあるビジネスモデルと運用モデル
  • デジタルプラットフォーム:大規模なエコシステム
  • 信頼の危機:高まる期待に応える
  • 顧客エンゲージメントの再定義:安全、安心、そして持続可能なデジタル体験
  • 学習組織:非対称的な利点

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US46921120

This IDC study explores how disruption caused by the pandemic has had profound impacts on the retail industry and the ways that retailers have continued and will continue to respond with major shifts in investment priorities and technology planning."The technology investments required to navigate the future of retail have not fundamentally changed, but the priorities have shifted in the wake of current disruption in the industry," states Jon Duke, vice president of research, IDC Retail Insights. The pandemic has catalyzed changes in technology planning, accelerating critical investments. Those retailers with the capacity to invest will have a leadership advantage for years to come.

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2021, Retailers Will Accelerate DX Programs by Two Years in Two Months by Embracing Cloud-First Principles, Third-Party Services, and Systems Integration Partnerships
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2025, Digital Shelves, RT Inventory Visibility, Robotic Fulfillment, and Automated Checkout Will Accelerate Investment in Connected Store Edge Platforms by Two Years and 10x Over Current Forecast Levels
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2023, 80% of Retailers Will Offer Contactless Payments and App-Based Scan-and-Pay Systems In-Store, Increasing Conversion Rates by 40% and Customer Retention Rates by 30%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2024, 40% of Retailers Will Strengthen Partnerships with Suppliers for Supply Chain Transparency, Reducing Product Life-Cycle Carbon Footprint by 30% and Increasing Customer Trust by 50%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2023, 50% of Retailers Will Extensively Use DevOps Practices and Tools, Paving the Way for Operating Like Software Companies
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2023, Following Early Experimenters, Retailers Will Accelerate Intelligence Capabilities by Acquiring AI Technology Vendors for Their Own Competitive Advantage, Driving 5-10% Improvement in Growth
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: As a Result of the Pandemic, by 2022, Retailers Will Have Reversed the Promotional Arms Race, Reducing the Amount of Promotional Activity by 50%, Effectively Increasing Prices by 5% Across the Industry
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2023, 75% of Grocery eCommerce Orders (Which Will Represent 15% of Sales) Will be Picked up Curbside or In-Store, Driving a 35% Increase in Investment in Onsite or Nearby Micro-Fulfillment Centers
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2023, the COVID-19-Related Intersection of Safety and Security Will Drive Shared Retailer Funding and a 30% Lift in Spending Across Computer Vision, Biometrics, and Enhanced Video Surveillance
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2023, a Major Retailer Will Announce a Completely Reimagined, Almost Completely Touchless, Contactless In-Store Experience, Leveraging Voice Activation and Gesture- and Motion-Sensitive Technologies
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • Accelerated Disruption - Crisis, Resilience, and Opportunity
  • Strategic Innovation - Shaping the Future Enterprise Today
  • The Next Normal - Resilient Business and Operating Models
  • Digital Platform - Ecosystems at Scale
  • Crisis of Trust - Meeting Rising Expectations
  • Customer Engagement Redefined - Safe, Secure, and Sustainable Digital Experience
  • The Learning Organization - Asymmetrical Advantage

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