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968065

IDC FutureScape:世界の人工知能予測 (2021年)

IDC FutureScape: Worldwide Artificial Intelligence 2021 Predictions

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 19 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDC FutureScape:世界の人工知能予測 (2021年)
出版日: 2020年10月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 19 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 概要
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概要

当レポートでは、2021年以降の世界の人工知能に関するIDCの予測トップ10を提供しており、関連する成長要因、ITへの影響、および技術バイヤーへのアドバイスなどをまとめています。

IDC市場予測図

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScape の予測

  • 外部成長要因の概要
  • 予測:技術バイヤーへの影響
    • 予測1:2022年までに、金融、ヘルスケア、政府、およびその他の規制対象セクターにおける消費者中心のAI意思決定システムの60%以上に、分析と決定を説明する規定が含まれるようになる
      • 関連する成長要因
      • ITへの影響
      • ガイダンス
    • 予測2:2023年までに、音声チャネルから離れ続けるのではなく、組織の30%以上が着信通話処理環境にAI機能を追加するようになる
    • 予測3:2024年までに、ナレッジワーカーの50%が、AIで強化された独自のロボットアシスタントと定期的にやり取りをする。これにより、タスクの特定と優先順位付け、情報の収集、反復作業の自動化が可能に
    • 予測4:2025年までに、データ準備からモデル展開までのエンドツーエンドの機械学習パイプラインにAutoMLを採用するデータアナリストと科学者の数は3倍になる
    • 予測5:2024年までに、AIOpsはIT運用の新しい標準となり、大企業の少なくとも50%が主要なITシステムおよびサービス管理プロセスを自動化するためにAIOpsソリューションを採用
    • 予測6:2026年までに、すべてのAIソリューションの20%がAGIに近づく-ディープラーニングとシンボリック手法を組み合わせたニューロシンボリック手法を活用して、堅牢な人間のような意思決定を作成
    • 予測7:2022年までに、G2000企業の少なくとも65%が、NLP、ML、DLなどのAIツールをビジネス全体で活用して、CX、セキュリティ、施設、調達などの分野全体でユースケースの60%を実現する予定
    • 予測8:2024年までに、G2000企業の30%以上が、コアからエッジ、クラウドにさらに均等に分散されたAIワークロードを実行し、AIソフトウェアプラットフォームプロバイダー別管理され、インフラストラクチャを「見えなく」する
    • 予測9:2023年までに、企業の70%がエッジでさまざまなレベルの分析モデルとAIモデルを実行し、それらのエッジAIアプリケーションの30%が異種アクセラレーターによって加速される
    • 予測10:2023年までに、G2000企業の80%が社内学習プラットフォームとサードパーティのトレーニングサービスに投資して、解放された従業員の能力を取り戻し、AIの採用別推進される新しいスキルのニーズに対応する予定

技術バイヤーへのアドバイス

外部成長要因:詳細

  • 戦略的イノベーション-:今、未来の企業を形作る
    • 概要
    • 背景
  • 次の標準:回復力のあるビジネスモデルと運用モデル
  • どこでもインテリジェンス:データがアクションを推進
  • デジタルプラットフォーム:大規模なエコシステム
  • 信頼の危機:高まる期待に応える
  • 顧客エンゲージメントの再定義:安全、安心、そして持続可能なデジタル体験
  • 学習組織:非対称的な利点

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US46917020

This IDC study provides IDC's 2021 top 10 predictions for artificial intelligence (AI)."Artificial intelligence is the most disruptive innovation of our lifetime. AI is not just 'nice to have' anymore. The global pandemic has accelerated AI adoption, and it is becoming ubiquitous across all business processes," says Ritu Jyoti, program vice president, Artificial Intelligence Research at IDC. "AI solutions powered by machine learning, conversational AI, and computer vision are at the forefront of business resiliency, accelerated innovation, and transformative customer and employee experiences."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2022, Over 60% of Consumer-Focused AI Decisioning Systems in Finance, Healthcare, Government, and Other Regulated Sectors Will Include Provisions to Explain Their Analysis and Decisions
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2023, Rather than Continue to Move Away from the Voice Channel, Over 30% of Organizations Will Have Added AI Capability to Their Inbound Call Handling Environment
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2024, 50% of Knowledge Workers Will Regularly Interact with Their Own AI-Enhanced Robot Assistant, Which Will Help Identify and Prioritize Tasks, Collect Information, and Automate Repetitive Work
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2025, the Number of Data Analysts and Scientists to Adopt AutoML for the End-to-End Machine Learning Pipeline from Data Preparation to Model Deployment Will Triple
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2024, AIOps Will Become the New Normal for IT Operations, with at Least 50% of Large Enterprises Adopting AIOps Solutions for Automating Major IT System and Service Management Processes
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2026, 20% of All AI Solutions Will Be Closer to AGI - Leveraging Neuro-Symbolic Techniques That Combine Deep Learning with Symbolic Methods to Create Robust Humanlike Decision Making
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2022, at Least 65% of G2000 Companies Will Leverage AI Tools Such as NLP, ML, and DL Businesswide to Enable 60% of Use Cases Across Areas Such as CX, Security, Facilities, and Procurement
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2024, Over 30% of G2000 Companies Will Run AI Workloads Distributed More Evenly from Core to Edge to Cloud and Will Be Managed by AI Software Platform Providers, Making the Infrastructure "Invisible"
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2023, 70% of Enterprises Will Run Varying Levels of Analytic and AI Models at the Edge, and 30% of Those Edge AI Applications Will Be Accelerated by Heterogeneous Accelerators
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2023, 80% of G2000 Enterprises Will Invest in Internal Learning Platforms and Third-Party Training Services to Recapture Freed Employee Capacity and Address New Skill Needs Driven by AI Adoption
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

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