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市場調査レポート
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968049

収益化の予測(2021年):IDC FutureScape

IDC FutureScape: Worldwide Monetization 2021 Predictions

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 17 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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収益化の予測(2021年):IDC FutureScape
出版日: 2020年10月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 17 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートは、収益化の予測について掲載しており、10種の主な予測、成長要因、ITへの影響、提言などの情報を提供しています。

IDCFutureScapeの見解

エグゼクティブサマリー

IDCFutureScapeの予測

  • 外部成長要因の概要
  • 予測:テクノロジーバイヤーへの影響
    • 予測1:2021年までに、ソフトウェア収益の51%以上は、サブスクリプションとして販売されるオンプレミスのソフトウェアとサービスとしてのソフトウェアを含む経常的なビジネスモデルに起因する。
    • 予測2:2022年までに、ソフトウェア企業の45%が商用利用状況分析ソリューションを導入し、顧客エンゲージメントと製品のバンドルを改善し、価値基準を発見し、消費と成果の価格設定を可能にする。
    • 予測3:2022年までに、SaaSベンダーの55%がプラットフォーム内で収集した匿名データを使用して洞察とベンチマークを提供し、自社製品の価値と差別化の向上につながる。
    • 予測4:2023年までに、G2000企業の25%がAI主導の価格設定ソリューションを使用して、価格設定された製品やバンドルを動的に推奨し、顧客の拡大を図る。
    • 予測5:2023年までに、G2000企業がマルチパートナーソリューションの管理と収益化を行う必要性は、導入が容易なSaaSベースのエコシステム・オーケストレーション・プラットフォームにより、マーケットプレイスの5倍の成長につながる。
    • 予測6:2023年までに、IoTを導入している組織の60%がデータを活用して、反復的なビジネスモデルでデータ駆動型の新しい製品を作成する。
    • 予測7:2024年までに、すべてのB2B商取引の35%以上がデジタルで行われるようになり、より多くの製造業者や流通業者が販売プロセスを合理化するためにデジタルの見積から収益までのプロセスを採用する。
    • 予測8:2024年までに、テクノロジーとソフトウェアの25%が新しい価格最適化とガイダンス機能を使用して価格設定され、チャネルをまたいで予測可能な収益管理が可能になる。
    • 予測9:2024年までに、国際的にビジネスを展開する企業の60%が、国境を越えた取引を円滑にし、解約を減らすために、1カ国につき5つ以上の現地の支払方法を受け入れる。
    • 予測10:2025年までに、企業の60%がAIを活用して、収益化されたサブスクリプションサービスに関連する契約上の第三者との関係や財務リスクを効果的に管理する。
      • 関連する成長要因
      • ITへの影響
      • ガイダンス

テクノロジーバイヤーへの提言

外部成長要因:詳細

  • 加速する革新:危機、回復力、機会
  • 戦略的イノベーション:未来の企業を形作る今日
  • 今後の標準:レジリエンスの高いビジネスモデルとオペレーティングモデル
  • あらゆる場所におけるインテリジェンス:データが駆り立てる行動
  • デジタルプラットフォーム:大規模なエコシステム
  • カスタマーエンゲージメントの再定義:安全、安心、持続可能なデジタル体験

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US46246920

This IDC study highlights key trends in digital business models and monetization technology adoption and presents the top 10 predictions and key drivers for the next five years."The COVID-19 pandemic has emphasized the importance of being able to quickly adapt to business opportunity change. Companies that have an agile and digital quote-to-revenue process and have a recurring business model are ahead of their peers to recover to the next normal," said Mark Thomason, research director, Digital Business Models and Monetization at IDC.

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2021, over 51% of Software Revenue Will Come from the Recurring Business Model That Includes On-Premises Software Sold as Subscription and Software as a Service
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2022, 45% of Software Companies Will Deploy Commercial Usage Analytics Solutions to Improve Customer Engagement and Product Bundling, Discover Value Metrics, and Enable Consumption/Outcome Pricing
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2022, 55% of SaaS Vendors Will Use Anonymized Data Collected Within Their Platforms to Provide Insights and Benchmarks, Leading to Increased Value and Differentiation for Their Offerings
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2023, 25% of G2000 Companies Will Be Using AI-Driven Pricing Solutions to Dynamically Recommend Priced Offerings and Bundles to Increase Customer Expansion
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2023, the Need for G2000 Companies to Manage and Monetize Multipartner Solutions Will Lead to Five Times Growth in Marketplaces Due to Easier-to-Deploy SaaS-Based Ecosystem Orchestration Platforms
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2023, 60% of Organizations Deploying IoT Will Leverage the Data to Create New Data-Driven Offerings with Recurring Business Models
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2024, over 35% of All B2B Commerce Will Occur Digitally, Causing More Manufacturers and Distributors to Adopt a Digital Quote-to-Revenue Process to Streamline Their Sales Process
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2024, 25% of Technology and Software Will Be Priced Using New Price Optimization and Guidance Capabilities, Leading to Predictable Revenue Management Across Channels
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2024, 60% of Companies Doing Business Internationally Will Accept Five or More Local Payment Methods per Country to Smooth Cross-Border Transactions and Reduce Churn
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2025, 60% of Enterprises Will Be Leveraging AI to Effectively Govern Contractual Third-Party Relationships as well as Financial Risks Related to Monetized Subscription Services
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • Accelerated Disruption - Crisis, Resilience, and Opportunity
  • Strategic Innovation - Shaping the Future Enterprise Today
  • The Next Normal - Resilient Business and Operating Models
  • Intelligence Everywhere - Data Drives Action
  • Digital Platform - Ecosystems at Scale
  • Customer Engagement Redefined - Safe, Secure, and Sustainable Digital Experience

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