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市場調査レポート
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968040

IDC FutureScape:金融サービスの世界市場の将来予測 (2021年)

IDC FutureScape: Worldwide Financial Services 2021 Predictions

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 20 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=104.83円
IDC FutureScape:金融サービスの世界市場の将来予測 (2021年)
出版日: 2020年10月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 20 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 概要
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概要

2020年は金融サービス業界にとって、2008年の金融危機以来の最大の難局となりました。金融機関は、感染拡大や市民の不安感、自然災害などに対処しながら、しかも支店やコールセンターが閉鎖された状態で従業員の労働環境や顧客の取引環境を確保しつつ、職員のリモートワークへの迅速な転換や、迫り来る不況への対応、政府の命令の実行などを進めていく必要に迫られました。回復力のある企業はすでに多額の資金を投じてデジタルモデルへの転換を進めており、有利な状況で新たなニーズに応え、「新しい日常」に適した事業形態の開発に着手しています。

当レポートでは、世界の金融サービスの分野で今後生じうる技術面・運用面での変化 (全10項目) について考察すると共に、関連企業の経営者が今後取るべき対応策などの情報を取りまとめてお届けいたします。

IDC FutureScapeによる市場動向予測 (図表)

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScapeの予測

  • 外生的な市場促進要因:概略
  • 将来予測:技術バイヤーへの影響
    • 予測1:2023年末までに、リテールバンキングの融資決定の75%がフィンテックの提案で決済され、銀行とフィンテックの事業協力が加速する
    • 予測2:2023年末までに、銀行の10%が消費者のデジタルIDを使用して、革新的なビジネスモデルを推進し、新しい収益源を創出する
    • 予測3:2022年までに、支店内取引の40%が、専門家向けの事前設定済み取引として設定され、デジタルプラットフォーム上で開始され、銀行独自の技術・場所で実行される
    • 予測4:2022年までに、世界の大手保険企業の25%が新たなコア保険システムへの移行期間に入る
    • 予測5:2025年には、消費者から企業への電子決済の35%が、リアルタイムまたは「リアルタイムのような」ノンカード方式で処理される
    • 予測6:2023年までに、全ての消費者ローン/中小企業ローンの75%は、AI対応の自動化プロセスにより処理される
    • 予測7:2025年には、消費者ローンの20%が中央銀行のデジタル通貨で実行される
    • 予測8:2022年までに、100億米ドル以上の資産価値が分散型金融プロジェクトに投下される
    • 予測9:COVID-19の不確実性に対抗するべく、コーポレートバンクの70%が信用スコアモデルを再検討し、2023年までに融資ポートフォリオの健全性を改善するためにオープンデータ戦略を優先させる
    • 予測10:2021年には、銀行の25%が情報収集ソリューションを活用して貸付環境を改善し、不良債権を償却せずに回収できるようにする
      • 関連する市場促進要因
      • IT市場への影響
      • 事業面での影響
      • 提言

技術バイヤーへの提言

外生的な市場促進要因:詳細

  • ディスラプションの加速化:危機・回復力・機会
  • 「新しい日常」:回復力のあるビジネスモデルと運用モデル
  • 戦略的イノベーション:未来の企業をいま形作る
  • 顧客エンゲージメントの再定義:安全・安心・持続可能なデジタル体験
  • 「情報をどこででも」:データがアクションを推進
  • 信頼の危機:高まる期待への対応
  • デジタルプラットフォーム:大規模なエコシステム
    • 概要
    • 背景事情

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US45821120

This IDC Financial Insights study developed seven drivers that both CIOs and their business partners should consider over the next five years. The list is not meant to be exhaustive nor is it meant to be final. IDC Financial Insights publishes a new list of drivers annually, and many are evolutionary. Last year's drivers were instrumental in developing this list, just as this year's drivers will be critical to the formulation of next year's drivers.Of the seven drivers, it became clear that some drivers had further reach within financial services than others. These drivers are more far reaching and thus are likely to have the most complexity and cost in implementation. Key drivers listed in the Summary of External Drivers section are in order based on the number of times they were cited by the global analyst team as impacting the prediction. At the end of the study (see the External Drivers: Detail section), a more in-depth analysis of the drivers is provided."2020 has certainly presented the biggest challenge to the financial services industry since the financial crisis in 2008," says Marc DeCastro, research director, IDC Financial Insights. "As we dealt with global pandemics, civil unrest, and natural disasters, institutions needed to run the organization while rapidly transition to a remote workforce, plan for a looming recession, and implement government mandates while allowing customers and employees the ability to work and conduct their business when branches were closed and call centers shuttered. Resilient organizations that had already invested heavily in transforming toward a digital model have fared better in meeting these new demands and are already focused on being innovative in the new normal."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By the End of 2023, 75% of Lending Decisions in Retail Banking Will Be Supported by Fintech Propositions, Underscoring Accelerating Bank-Fintech Collaboration
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By the End of 2023, 10% of Banks Will Use Consumer Digital Identities to Drive New, Innovative Business Models Creating New Sources of Revenue
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2022, 40% of In-Branch Transactions Will Be Initiated as Prestaged Transactions or Appointments for Specialists That Start on Digital Platforms and Fulfilled on Bank-Owned Technology and Locations
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2022, 25% of Global Tier 1 Insurers Will Be on a Path to New Core Insurance Systems
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: In 2025, 35% of Electronic Consumer to Business Payments Will Be Completed Using Real-Time or "Real-Time Like" Noncard Methods
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2023, 75% of All Consumer and Small Business Loans Will Be Originated Through AI-Enabled and Automated Processes
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: In 2025, 20% of Consumer Loans Will Be Disbursed in a Central Bank Digital Currency
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2022, More than $10 Billion in Asset Value Will Be Locked into Decentralized Finance Projects
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: To Counter the Uncertainty of the Pandemic, 70% of Corporate Banks Will Revisit Credit Scoring Models and Prioritize an Open Data Strategy to Improve Loan Portfolio Health by 2023
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: In 2021, 25% of Banks Will Transform Their Lending Environments with Intelligent Collections Solutions That Will Help Recover More Nonperforming Loans Instead of Writing Them Off
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • Accelerated Disruption - Crisis, Resilience, and Opportunity
    • Description
    • Context
  • The Next Normal - Resilient Business and Operating Models
    • Description
    • Context
  • Strategic Innovation - Shaping the Future Enterprise Today
    • Description
    • Context
  • Customer Engagement Redefined - Safe, Secure, and Sustainable Digital Experience
    • Description
    • Context
  • Intelligence Everywhere - Data Drives Action
    • Description
    • Context
  • Crisis of Trust - Meeting Rising Expectations
    • Description
    • Context
  • Digital Platform - Ecosystems at Scale
    • Description
    • Context

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