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市場調査レポート
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968032

IDC FutureScape:世界のサービス予測 (2021年)

IDC FutureScape: Worldwide Services 2021 Predictions

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 20 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDC FutureScape:世界のサービス予測 (2021年)
出版日: 2020年10月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 20 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートでは、2021年以降の世界のサービスに関するIDCの予測トップ10を提供しており、関連する成長要因、ITへの影響、および技術バイヤーへのアドバイスなどをまとめています。

IDC市場予測図

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScape の予測

  • 外部成長要因のサマリー
  • 予測:技術バイヤーへの影響
    • 予測1:2025年までに、収益の成長を促進しようとしている組織の4分の3は、戦略、設計、および技術サービスのポートフォリオを提供できるベンダーのみを選択
      • 関連する成長要因
      • ITへの影響
      • ガイダンス
    • 予測2:2024年までに、55%近くの企業がPaaSを主要なアプリケーション開発プラットフォームとして利用してカスタムアプリケーションを開発し、アプリケーションポートフォリオを通じてDevOpsの成熟度を高める
    • 予測3:2021年末までに、成熟したEXプログラムを実施している組織の70%が、2020年以前の成長軌道に戻っているのに対し、未成熟なEXプログラムを実施している組織はわずか20%
    • 予測4:2022年までに、ベンダーのイノベーションセンターの90%以上が、イノベーションのために人々が顔を合わせて会わなければならない専用スペースとしてではなく、ハイブリッドの仮想および物理イノベーションネットワークとして再利用される予定
    • 予測5:2023年までに、70%以上の企業が、マネージドクラウドサービスの一部としてマルチクラウド管理プラットフォーム機能を使用して、ツールセットを標準化し、サービス品質を確保し、需要管理を可能に
    • 予測6:2021年末までに、組織の32%が従業員のペルソナベースのプロファイルを活用して、従業員のエクスペリエンスを向上させる予定
    • 予測7:2023年までに、G2000組織の3分の2以上が、外部から調達したビジネスおよびITサービスの75%以上にサービス提供の回復力の評価と保証を組み込む
    • 予測8:2022年までに、1,000人以上の従業員を抱える組織の50%強がデジタルトランスフォーメーションプロジェクトを加速し(現在36%が加速しているため)、残りの企業はますます不利に
    • 予測9:2024年までに、組織の75%以上が複数のプロセスにわたってある程度の自動化を実装し、より高いレベルのプロセス最適化を推進し、運用コストを解放
    • 予測10:2024年までに、45%以上の組織が、サービスベンダーを選択する際の上位3つのベンダー基準の1つとして、より迅速なターンアラウンドと価値実現のスピードを優先

技術バイヤーへのアドバイス

外部成長要因:詳細

  • 混乱の加速:危機、回復力、機会
    • 説明
    • 背景
  • 戦略的イノベーション:将来の企業を今、形作る
  • 次の標準:回復力のあるビジネスモデルと運用モデル
  • 地政学的リスク:社会的および経済的緊張の高まり
  • グローバリゼーションの再考:混乱はレジリエンスに挑戦
  • デジタルプラットフォーム:大規模なエコシステム
  • 仕事の変革:チーム、スキル、リーダーシップの再定義

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US45374020

This IDC study provides IDC's top 10 predictions for worldwide services for 2021 and beyond."Organizations' reliance on service firms has grown since the pandemic as assistance is sought to adapt and even thrive in a dramatically different environment. Buyers should assess their service firm partners on the degree to which they have been able to fluidly pivot and adapt during this time, leveraging not only key digital tools such as cloud, analytics, and automation but also the ability to continuously improve employee and customer experience," says Rebecca Segal, group VP, Worldwide Services at IDC.

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2025, Three-Quarters of Organizations Looking to Drive Revenue Growth Will Only Select Vendors That Can Offer a Portfolio of Strategy, Design, and Technology Services
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2024, Nearly 55% of Firms Will Utilize PaaS as the Primary Application Development Platform to Develop Custom Applications and Drive DevOps Maturity Deeper Through Their Application Portfolios
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By the End of 2021, 70% of Organizations with Mature EX Programs Will Have Returned to Pre-2020 Growth Trajectories Compared with Only 20% of Organizations with Immature EX Programs
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2022, over 90% of Vendors' Innovation Centers Will Be Repurposed as Hybrid Virtual and Physical Innovation Networks Rather Than as Dedicated Spaces Where People Must Meet Face-to-Face to Innovate
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2023, More than 70% of Firms Will Use Multicloud Management Platform Capabilities as Part of Managed Cloud Services to Standardize Toolsets, Ensure Quality of Service, and Enable Demand Management
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By the End of 2021, 32% of Organizations Will Be Leveraging Employee Persona-Based Profiles to Provide an Enhanced Employee Experience
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2023, over Two-Thirds of G2000 Organizations Will Have Incorporated Service Delivery Resilience Assessment and Assurance into over 75% of Their Externally Sourced Business and IT Services
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2022, Just over 50% of Organizations with 1,000+ Employees Will Accelerate Their Digital Transformation Projects (as 36% Are Accelerating Now), Making the Remaining Firms Increasingly Disadvantaged
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2024, over 75% of Organizations Will Implement Some Level of Automation Across Multiple Processes to Drive a Higher Level of Process Optimization and to Free Up Operational Cash
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2024, More than 45% of Organizations Will Prioritize Faster Turnaround and Speed to Value as One of the Top 3 Vendor Criteria in Selecting Services Vendors
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

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