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市場調査レポート
商品コード
947141

IDCによるDX (デジタルトランスフォーメーション) の利用事例の分類方法 (2020年):製造業におけるブランド指向のバリューチェーン

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Brand-Oriented Value Chains in the Manufacturing Industry

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 24 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDCによるDX (デジタルトランスフォーメーション) の利用事例の分類方法 (2020年):製造業におけるブランド指向のバリューチェーン
出版日: 2020年06月29日
発行: IDC
ページ情報: 英文 24 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートでは、世界の製造業におけるブランド指向のバリューチェーンのDX (デジタルトランスフォーメーション) について分析する際にIDCが利用した、利用事例の定義と分類方法について説明しております。 ブランド志向のバリューチェーン(食品・飲料、健康と美容、おもちゃ、スポーツ用品、家庭)がDXによって、魅力的な消費者(および顧客)エクスペリエンスを大規模に生み出すという使命について説明しています。

IDCによる世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) の分類方法:

2020年のDX分類法の変更点

分類の概要

  • IDCのDX分類法の理解と使用

定義

  • ブランド志向のバリューチェーン
  • デジタルミッション:大規模なユーザーエクスペリエンスの実現
    • 戦略的優先事項:デジタルサプライチェーン
      • 機能ベースの調達
      • 拡張計画
      • ロジスティクスオートメーション
    • 戦略的優先事項:スマート製造
      • 戦略的資産管理
      • アジャイル補充
      • 品質
    • 戦略的優先事項:オムニエクスペリエンスコンシューマー/カスタマーエンゲージメント
      • 大規模なコンシューマーコマース
      • 先進チャネル管理
      • オムニチャネルトレードプロモーション
    • 戦略的優先事項:イノベーションの加速
      • イノベーションプラットフォーム
      • オムニソースイノベーション
      • ライフサイクル分析

参考資料

  • 付録:IDCのDX支出ガイド
  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US46449919

This IDC study describes how brand-oriented value chains (food and beverage, health and beauty, toys, sporting goods, and household) are on a mission to digitally transform to create engaging consumer (and customer) experiences at scale.Supply Chain Vice President Simon Ellis says, "Companies in these value chains generally understand what is involved in this digital journey, and that begins with a common definition of the mission, strategic priorities, and programs so that individual projects or use cases support the overall objectives."

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2020

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Brand-Oriented Value Chains
  • Digital Mission: Engaging Consumer Experience at Scale
    • Strategic Priority: Digital Supply Chain
      • Digital Supply Chain Program: Capabilities-Based Procurement
      • Digital Supply Chain Program: Extended Planning
      • Digital Supply Chain Program: Logistics Automation
    • Strategic Priority: Smart Manufacturing
      • Smart Manufacturing Program: Strategic Asset Management
      • Smart Manufacturing Program: Agile Replenishment
      • Smart Manufacturing Program: Quality
    • Strategic Priority: Omni-Experience Consumer/Customer Engagement
      • Omni-Experience Consumer/Customer Engagement Program: Consumer Commerce at Scale
      • Omni-Experience Consumer/Customer Engagement Program: Advanced Channel Management
      • Omni-Experience Consumer/Customer Engagement Program: Omni-Channel Trade Promotion
    • Strategic Priority: Innovation Acceleration
      • Innovation Acceleration Program: Innovation Platform
      • Innovation Acceleration Program: Omni-Source Innovation
      • Innovation Acceleration Program: Life-Cycle Analytics

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  • Appendix: IDC's Digital Transformation Spending Guide
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