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市場調査レポート
商品コード
947129

IDCによるDX (デジタルトランスフォーメーション) の利用事例の分類方法 (2020年): 保険の場合

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 40 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDCによるDX (デジタルトランスフォーメーション) の利用事例の分類方法 (2020年): 保険の場合
出版日: 2020年07月02日
発行: IDC
ページ情報: 英文 40 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

最近の世界的な動向では、DXの進行が遅いため、多くの保険会社が顧客のニーズに対応する際に悪影響が及ぶことが明らかになっています。 保険会社は、明確な戦略的優先順位、プログラム、および利用事例に基づいた企業規模の戦略で、行き詰まりを打開し、DXの取り組みを加速するために一生懸命努力する必要があります。これにより、変化する顧客と、デジタルの進歩によって引き起こされた市場行動だけでなく、 世界的なパンデミックのような異常な災禍にも対処できるようになると予測されています。

当レポートでは、世界の保険におけるDX (デジタルトランスフォーメーション) について分析する際にIDCが利用した、利用事例の定義と分類方法について説明しております。

IDCによる世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) 市場の分類方法

2020年のDX分類法の変更

分類の概要

  • IDCのDX分類法の理解と使用

定義

  • 保険
  • デジタルミッション:コンテクスチュアルおよびバリューセントリック保険
    • 戦略的優先事項:オムニエクスペリエンスエンゲージメント
      • 製品とサービスのオムニチャネル配信
      • 顧客主導の製品とサービスのイノベーション
      • ターゲットを絞ったマーケティングとコミュニケーション
    • 戦略的優先事項:使用および価値志向のオファリング
      • 利用ベース保険
      • 予防保険
      • パートナーシップエコシステムによるバンドルオファリング
    • 戦略的優先事項:フリクションレスインシュアランス
      • プロセスの最適化
      • オムニチャネルの最適化
      • オープンで協力的な企業
    • 戦略的優先事項:コグニティブコンピテンシーの構築
      • インテリジェントリスク管理
      • インテリジェントなコンプライアンス処理
      • データの収益化

参考資料

  • 関連調査
  • IDCのDX支出ガイド
  • 要約
目次
Product Code: US44961820

This IDC Taxonomy discusses how the insurance industry's digital mission of contextual and value-centric insurance is driven by the change in customers' and partners' expectations, technology innovations, regulatory demands, and sociopolitical and economic disruptions. The taxonomy defines four strategic priorities to accomplish the digital mission, namely omni-experience engagement, usage and value-oriented offerings, frictionless insurance, and building cognitive competencies. It also defines separate programs or initiatives that support each strategic priority. Under each program are a set of use cases that are discretely funded efforts supporting a program objective."Recent global events have shown that years of slow DX progress is adversely impacting many insurers as they respond to customer needs in crisis situations," said Sabitha Majukumar, research manager, IDC Financial Insights. "Insurers must strive hard to break the deadlock and accelerate their DX efforts with an enterprisewide strategy underpinned by clear strategic priorities, programs, and use cases. This will equip them with the right platform, technology, and skills to not just address changing customer and market behavior induced by digital advancements, but also tackle extraordinary calamities like global pandemics."

IDC's Worldwide DIGITAL TRANSFORMATION Taxonomy

DIGITAL TRANSFORMATION TAXONOMY CHANGES FOR 2020

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Insurance
  • Digital Mission: Contextual and Value-Centric Insurance
    • Strategic Priority: Omni-Experience Engagement
      • Omni-Experience Engagement Program: Omni-Channel Delivery of Products and Services
      • Omni-Experience Engagement Program: Customer-Driven Product and Service Innovation
      • Omni-Experience Engagement Program: Targeted Marketing and Communication
    • Strategic Priority: Usage- and Value-Oriented Offerings
      • Usage- and Value-Oriented Offerings Program: Usage-Based Insurance
      • Usage- and Value-Oriented Offerings Program: Preventative Insurance
      • Usage- and Value-Oriented Offerings Program: Bundled Offerings Through Partnership Ecosystem
    • Strategic Priority: Frictionless Insurance
      • Frictionless Insurance Program: Process Optimization
      • Frictionless Insurance Program: Omni-Channel Optimization
      • Frictionless Insurance Program: Open and Collaborative Enterprise
    • Strategic Priority: Building Cognitive Competencies
      • Building Cognitive Competencies Program: Intelligent Risk Management
      • Building Cognitive Competencies Program: Intelligent Compliance Handling
      • Building Cognitive Competencies Program: Data Monetization

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