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市場調査レポート
商品コード
947126

IDCによるDX (デジタルトランスフォーメーション) の利用事例の分類方法 (2020年):体験型小売業の場合

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Experiential Retail

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 40 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDCによるDX (デジタルトランスフォーメーション) の利用事例の分類方法 (2020年):体験型小売業の場合
出版日: 2020年06月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 40 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

繁栄している組織はすでにデジタル的に成熟している組織であるという認識により、デジタル化のペースは加速しています。米国の大手食料品店は最近、COVID-19の影響により、DXプログラムを予定より2年早く進めたと発表しました。コマース、サプライチェーン、ソーシング、コンタクトセンター、店舗運営において戦略的に成功するためには、デジタルであることが求められます。回復力があり、非接触型で効率的な事業運営のための新しい戦略によって、事業を継続しようとする全ての小売業者のデジタル投資の増加が促進されると予想されています。

当レポートでは、世界の体験型小売業におけるDX (デジタルトランスフォーメーション) について、小売業者が組織の変化を支えるために新しいプロセスとテクノロジーを採用するにつれて、デジタル的に変革されている主要な領域を紹介しています。更に、分析する際にIDCが利用した、利用事例の定義と分類方法について説明しています。

IDCによる世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) 市場の分類方法

2020年のデジタル変革分類法の変更

分類の概要

  • IDCのDX分類法の理解と使用

定義

  • 小売
  • デジタルミッション:体験型小売
    • オムニチャネルコマース
      • 体験型商取引
      • インテリジェントな注文処理と返品
      • 拡張および仮想体験
    • キュレートされた商品ライフサイクル管理
      • インテリジェントな製品設計
      • キュレートされた製品の品揃えと位置付け
      • 製品革新
    • オムニエクスペリエンスの顧客エンゲージメント
      • 次世代のカスタマーケア
      • 顧客体験分析
      • コンテキスト化されたエクスペリエンス
    • デジタルサプライチェーンの最適化
      • 供給ネットワークの最適化
      • 最適化されたフルフィルメントオペレーション
      • サプライチェーンの説明責任
    • 運用規模と俊敏性
      • モバイル企業
      • コネクテッドワーカー
      • 安全なオムニチャネル操作
      • 収益性の最適化

参考資料

  • 関連調査
  • IDCのDX支出ガイド
  • 要約
目次
Product Code: US44303120

This IDC study presents the key areas that are being digitally transformed, as retailers adopt new processes and technologies to underpin organizational change. This study defines the strategies, programs, and use cases that will be implemented, highlighting the benefits of moving from current processes to digitally transformed processes, and the technologies that will be required.Leslie Hand, group vice president, IDC Retail Insights, reports, "The pace for becoming more digital has accelerated because of a realization that the organizations that are thriving are those that are already more digitally mature. A leading U.S. grocer recently reported that COVID-19 advanced DX programs by two years ahead of schedule. Pivoting successfully required being digital in commerce, supply chain, sourcing, contact centers, and store operations. New strategies for resilient, contactless, and efficient business operations will drive increased digital investment for all retailers that intend to stay in business."

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2020

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Retail
  • Digital Mission: Experiential Retail
    • Omni-Channel Commerce
      • Experiential Commerce
      • Intelligent Order Fulfillment and Returns
      • Augmented and Virtual Experience
    • Curated Merchandise Life-Cycle Management
      • Intelligent Product Design
      • Curated Product Assortment and Positioning
      • Product Innovation
    • Omni-Experience Customer Engagement
      • Next-Generation Customer Care
      • Customer Experience Analytics
      • Contextualized Experience
    • Digital Supply Chain Optimization
      • Supply Network Optimization
      • Optimized Fulfillment Operations
      • Supply Chain Accountability
    • Operational Scale and Agility
      • Mobile Enterprise
      • Connected Workforce
      • Secure Omni-Channel Operations
      • Profitability Optimization

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