市場調査レポート
商品コード
1322538
ITサービス管理ソフトウェアの世界予測、2023-2027年Worldwide IT Service Management Software Forecast, 2023-2027 |
ITサービス管理ソフトウェアの世界予測、2023-2027年 |
出版日: 2023年07月31日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能
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当レポートでは、2023年6月時点でのITサービス管理(ITSM)ソフトウェア市場の予測 (2023~2027年) を発表したものです。当レポートでは、過去数年にわたって採用を牽引してきたDX (デジタルトランスフォーメーション) の取り組みが、いかにして継続的なデジタル運用へと変化しているのかを論じています。一方で、ITSMの長所であった人工知能(AI)によって実現される機能への注目が高まり、また業務構造やITの役割に変化が生じるなど、新たな変化が進行しています。「組織と業務を再び変革させる可能性のある方法で、技術は急速に変化しています。ベンダーと実務者は、従業員と顧客の体験と変化する労働力のバランスを取りながら、長期的な変化を計画する必要があります」と、IDCのITサービス管理担当調査マネージャーのSnow Tempestは述べています。
This IDC study presents a 2023-2027 forecast for the IT service management (ITSM) software market as of June 2023. The study discusses how digital transformation initiatives that drove adoption over the past few years have shifted to ongoing digital operations. Meanwhile, new changes are afoot with greater attention to features enabled by artificial intelligence (AI) that have long been a strong point in ITSM, as well as changes in the structure of work and in IT roles."Technology is rapidly shifting in ways that have the potential to transform organizations and work again. Vendors and practitioners need to plan for long-term changes while balancing employee and customer experience and a changing workforce," said Snow Tempest, research manager, IT Service Management at IDC.