デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
945354

IDC MaturityScape Benchmark:米国におけるB2Bデジタルコマース (2020年)

IDC MaturityScape Benchmark: B2B Digital Commerce in the United States, 2020

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 12 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=114.10円
IDC MaturityScape Benchmark:米国におけるB2Bデジタルコマース (2020年)
出版日: 2020年06月26日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要
IDCのデジタルコマースおよびエンタープライズアプリケーションのリサーチマネージャーであるJordan Jewell氏は、「初期段階にある組織は、B2Bコマースに初期投資を行いましたが、人材、システム、プロセスの調整に関して、まだ多くの作業を行っています。 B2Bデジタルコマースの最も進んだ段階では、組織全体でより多くの投資が必要になるだけでなく、将来のビジネスモデルとしてのデジタルコマースにリーダーシップを注ぐ必要があります。」と述べています。

当レポートでは、IDCによる「B2B Digital Commerce MaturityScape Benchmark」の調査結果と、その補足となる「IDC MaturityScape: B2B Digital Commerce 1.0」の調査結果に基づき、IDCによる「B2Bデジタルコマース」の成熟度フレームワークの概要について、体系的な情報を提供しています。

IDC MaturityScape Benchmark:図

エグゼクティブサマリー

B2Bデジタルコマース:成熟度ベンチマークデータの分析

  • B2Bデジタルコマース成熟度フレームワークの段階
    • 調査結果:ステージ間の成熟度分布
  • B2Bデジタルコマース成熟度フレームワークの特徴
    • 調査結果:ディメンション間の成熟度分布
  • B2Bデジタルコマースの成熟度の評価:勝者と敗者
    • 調査結果:勝者と敗者の比較

技術バイヤーへのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 付録
  • 調査手法
  • 調査回答者のセグメンテーション
目次
Product Code: US43888919

This IDC study presents the results of IDC's 2019-2020 B2B Digital Commerce MaturityScape Benchmark Survey and should be used as a supplement to IDC MaturityScape: B2B Digital Commerce 1.0 (IDC #US45163919, June 2019). These two studies together provide a comprehensive look at IDC's overall B2B digital commerce maturity model and where B2B organizations in the United States currently sit on that model."B2B digital commerce is often considered to be 5-10 years behind B2C and retail, in terms of richness of experience. That assumption held true, with a majority of respondents (65%) falling in the first two stages of B2B digital commerce maturity. These organizations in the early stages have made initial investments in B2B commerce but still have much work to do in terms of aligning talent, systems, and processes," says Jordan Jewell, research manager, Digital Commerce and Enterprise Applications at IDC. "Getting to the most advanced stage of B2B digital commerce will require more investment across the organization, as well as leadership focus on digital commerce as a business model of the future."

IDC MaturityScape Benchmark Figure

Executive Summary

Analysis of B2B Digital Commerce Maturity Benchmark Data

  • Stages of the B2B Digital Commerce Maturity Framework
    • Survey Findings: Maturity Distribution Across Stages
  • Dimensions of the B2B Digital Commerce Maturity Framework
    • Survey Findings: Maturity Distribution Across Dimensions
  • Evaluating B2B Digital Commerce Maturity: Survivors and Thrivers
    • Survey Findings: Comparison of Survivors and Thrivers

Advice for Technology Buyers

Learn More

  • Related Research
  • Appendix
  • Methodology
  • Survey Respondent Segmentation