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市場調査レポート
商品コード
943592

IDCによる世界のデジタル転換 (DX) 利用事例の分類法:製造業におけるエンジニアリング指向バリューチェーン

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Engineering-Oriented Value Chains in the Manufacturing Industry

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 24 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDCによる世界のデジタル転換 (DX) 利用事例の分類法:製造業におけるエンジニアリング指向バリューチェーン
出版日: 2020年06月16日
発行: IDC
ページ情報: 英文 24 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートでは、世界のエンジニアリング指向の製造業 - 自動車・航空宇宙・機械・設備 - 向けデジタル転換市場の分析・予測に際して、IDCが利用した利用事例の定義と分類方法について説明しております。

IDCによる世界のデジタル転換分類法

デジタル転換分類法の変更点:2020年

分類法の概要

  • IDCのデジタル転換分類法の理解と使用

定義

  • エンジニアリング指向のバリューチェーン
  • デジタルミッション:エクスペリエンスエコシステムの作成
    • 戦略的優先事項:デジタルサプライチェーンの最適化
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:能力ベースの調達
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:計画の拡張
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:ロジスティクスの自動化
    • 戦略的優先事項:スマート製造 (スマートマニュファクチャリング)
      • スマート製造プログラム:戦略的資産管理
      • スマートマニュファクチャリングプログラム:回復力に富み、無駄のない生産体制
      • スマート製造プログラム:品質
    • 戦略的優先事項:オムニエクスペリエンス顧客管理
      • オムニエクスペリエンス顧客管理プログラム:高度チャネル管理
      • オムニエクスペリエンス顧客管理プログラム:高度チャネル管理
      • オムニエクスペリエンス顧客管理:応答型の体験
    • 戦略的優先事項:「プラットフォームとしての」製品
      • 「プラットフォームとしての」製品:製品開発プラットフォーム
      • 「プラットフォームとしての」製品:製品開発プラットフォーム
      • 「プラットフォームとしての」製品:ライフサイクル分析

参考資料

  • 付録
    • IDCのデジタル転換支出ガイド
  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US46381512

This IDC study discusses how engineering-oriented value chains (automotive, aerospace, machinery, and equipment) are on a mission to digitally transform to create an ecosystem-based experience.According to IDC's Senior Vice President Bob Parker, Enterprise Applications, Data Intelligence, Services, and Industry Research, "Companies in these value chains understand what is involved in this digital journey, and that begins with a common definition of the mission, strategic priorities, and programs so that individual projects or use cases support the overall objectives."

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2020

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Engineering-Oriented Value Chains
  • Digital Mission: Creating Experience Ecosystems
    • Strategic Priority: Digital Supply Chain Optimization
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Capabilities-Based Procurement
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Extended Planning
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Logistics Automation
    • Strategic Priority: Smart Manufacturing
      • Smart Manufacturing Program: Strategic Asset Management
      • Smart Manufacturing Program: Resilient Lean
      • Smart Manufacturing Program: Quality
    • Strategic Priority: Omni-Experience Customer Engagement
      • Omni-Experience Customer Engagement Program: Advanced Channel Management
      • Omni-Experience Customer Engagement Program: Connected Services
      • Omni-Experience Customer Engagement: Responsive Experience
    • Strategic Priority: Product as a Platform
      • Product-as-a-Platform Program: Product Innovation Platform
      • Product-as-a-Platform Program: Product Line Engineering
      • Product-as-a-Platform Program: Life-Cycle Analytics

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  • Appendix
    • IDC's Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis
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