お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ
株式会社グローバルインフォメーション
デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
938517

ワールドワイドマーケティングに関する分類法:2020年

IDC's Worldwide Marketing Taxonomy, 2020

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 25 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=110.81円
ワールドワイドマーケティングに関する分類法:2020年
出版日: 2020年05月20日
発行: IDC
ページ情報: 英文 25 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートは、ワールドワイドマーケティングの予算管理とコスト管理に関するリファレンスガイドであり、マーケティング部門や財務部門の責任者が経営幹部に対して財政管理機能について説明し、標準化されたリソース割り当てに基づいて意思決定プロセスを改善していくための基盤となるものです。

IDCのワールドワイドマーケティング分類法

2020年版の変更点

  • 主なアップデート

分類法の概要

  • マーケティングスタッフの費用:含まれる費用と除外される費用
  • スタッフの焦点:法人(世界の)、事業部門(製品ライン)、地域レベルのマーケティング
    • 法人のマーケティング
    • 事業部門のマーケティング
    • 地域レベルのマーケティング
  • マーケティングプログラムの費用の概要

定義

  • マーケティングスタッフの分類
    • 広告
    • アナリスト関係
    • 事業開発担当者
    • キャンペーン管理
    • コンテンツマーケティング
    • クリエイティブおよびブランドサービス
    • ダイレクトマーケティング
    • イベントマーケティング
    • 役員
    • フィールドマーケティング
    • 業界、オーディエンス、アカウントベースのマーケティング
    • 情報
      • 顧客に関する情報と分析
      • 競合情報と分析
      • 市場に関する情報と分析
    • ロイヤルティ、アドボカシー、カスタマーマーケティング
    • マーケティングオペレーション
    • マーケティングテクノロジー
    • パートナーマーケティング
    • 製品およびソリューションマーケティング
    • 広報およびメディア関係
    • 販売支援
    • ソーシャルマーケティング
    • ウェブサイト
    • その他のマーケティングスタッフ
  • マーケティングプログラムの分類
    • 広告(デジタルおよび非デジタル)
      • 企業スポンサー
      • モバイル広告
      • オンライン(デスクトップ)広告
      • 自宅以外
      • 印刷物
      • 検索(SEM)
      • ソーシャル
      • テレビとラジオ
      • 広告カテゴリに関する追加の注意事項
    • アナリスト関係
    • コーポレートブランドアイデンティティ:開発、保守、ガバナンス
    • コンテンツマーケティング
      • デジタルコンテンツ
      • 印刷コンテンツ
      • 翻訳とローカライゼーション
      • コンテンツシンジケーション
    • ダイレクトマーケティング
      • ダイレクトメール(印刷)
      • メールとRSSマーケティング
      • 事業開発、市場開発、およびテレマーケティングサービス
      • SMSとテキストメッセージ
    • イベント
      • 会議と展示会
      • 顧客/見込み客を対象としたイベント
      • 業界イベント
      • パートナーイベント
      • その他のデジタル(仮想)イベント
    • 情報
      • 顧客に関する情報と分析
      • 競合情報と分析
      • 市場に関する情報と分析
    • ロイヤルティ、アドボカシー、顧客プログラム
    • 市場開発基金と協同組合マーケティング基金
    • マーケティングテクノロジー
      • コンテンツの制作と管理のためのソフトウェアとツール
      • データ管理と分析のためのソフトウェアとツール
      • 管理および管理用のソフトウェアとツール
      • 相互作用を管理するためのソフトウェアとツール
    • 広報
      • 代理店手数料と社内費用
    • セールスおよびパートナー支援
      • 直接販売チャネル:セールスとパートナーの支援、サポート、ツール、トレーニング
      • 間接チャネルパートナー:セールスとパートナーの支援、サポート、ツール、トレーニング
      • アライアンスパートナーとインフルエンサー:セールスとパートナーの支援、サポート、ツール、トレーニング
    • ソーシャルマーケティング
    • ウェブサイトのコンテンツとサービス
      • 会社のウェブサイト
      • モバイルウェブとアプリ
      • 検索エンジン最適化
    • その他のマーケティングプログラム

参考資料

  • 調査手法
    • 活動基準会計手法
    • 販売費および一般管理費
  • 要旨
目次
Product Code: US46269720

This IDC study is a reference guide for budget management and cost control. It can serve as the foundation for marketing and finance executives to better demonstrate fiscal management capabilities to C-level executives and to improve decision-making processes based on standardized resource allocations."Using IDC's marketing taxonomy, coupled with benchmarking against IDC's industry-leading database of technology marketing benchmarks, will enable executives to advance their investment management capabilities," says Kathleen Schaub, program vice president of IDC's CMO Advisory. "Executives should use this taxonomy as a tool to optimize the return on their activities and expenses across the marketing functions."

IDC's Worldwide Marketing Taxonomy

Marketing Taxonomy Changes for 2020

  • Significant Updates

Taxonomy Overview

  • Marketing Staff Expenses: What's In? What's Out?
  • Staff Focus: Corporate (Global), Business Unit (Product Line), and Regional Marketing
    • Corporate Marketing Focus
    • Business Unit Marketing Focus
    • Regional Marketing Focus
  • Marketing Program Expense Overview

Definitions

  • Marketing Staff Taxonomy
    • Advertising
    • Analyst Relations
    • Business Development Reps
    • Campaign Management
    • Content Marketing
    • Creative and Brand Services
    • Direct Marketing
    • Event Marketing
    • Executives
    • Field Marketing
    • Industry, Audience, and Account-Based Marketing
    • Intelligence
      • Customer Intelligence and Analytics
      • Competitive Intelligence and Analytics
      • Market Intelligence and Analytics
    • Loyalty, Advocacy, and Customer Marketing
    • Marketing Operations
    • Marketing Technology
    • Partner Marketing
    • Product and Solution Marketing
    • Public and Media Relations
    • Sales Enablement
    • Social Marketing
    • Website
    • Other Marketing Staff
  • Marketing Program Taxonomy
    • Advertising (Digital and Nondigital)
      • Corporate Sponsorship
      • Mobile Advertising
      • Online (Desktop) Advertising
      • Out of Home
      • Print
      • Search (SEM)
      • Social
      • Television and Radio
      • Additional Notes on the Advertising Category
    • Analyst Relations
    • Corporate Brand Identity: Development, Maintenance, and Governance
    • Content Marketing
      • Digital Content
      • Print Content
      • Translation and Localization
      • Content Syndication
    • Direct Marketing
      • Direct Mail (Print)
      • Email and RSS Marketing
      • Business Development, Market Development, and Telemarketing Services
      • SMS and Text Messages
    • Events
      • Conferences and Trade Shows
      • Customer/Prospect Events
      • Industry Events
      • Partner Events
      • Other Digital (Virtual) Events
    • Intelligence
      • Customer Intelligence and Analytics
      • Competitive Intelligence and Analytics
      • Market Intelligence and Analytics
    • Loyalty, Advocacy, and Customer Programs
    • Market Development Funds and Co-Op Marketing Funds
    • Marketing Technology
      • Software and Tools for Content Production and Management
      • Software and Tools for Data Management and Analytics
      • Software and Tools for Management and Administration
      • Software and Tools for Managing Interactions
    • Public Relations
      • Agency Fees and In-House Expense
    • Sales and Partner Enablement
      • Direct Sales Channels: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
      • Indirect Channel Partners: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
      • Alliance Partners and Influencers: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
    • Social Marketing
    • Website Content and Services
      • Company Websites
      • Mobile Web and Apps
      • Search Engine Optimization
    • Other Marketing Programs

Learn More

  • Methodology
    • Activity-Based Accounting Methodology
    • Selling, General, and Administrative Expenses
  • Synopsis
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.