特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

デジタルトランスフォーメーションの実際

The Reality of Digital Transformation

発行 IDC 商品コード 931094
出版日 ページ情報 英文 12 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.27円で換算しております。
デジタルトランスフォーメーションの実際 The Reality of Digital Transformation
出版日: 2020年03月30日 ページ情報: 英文 12 Pages
概要

多くの企業で、デジタルトランスフォーメーション (DX:デジタル転換) が既に開始されており、一定の成果も収めています。しかし多くの企業が、より高い成果が本来得られたはずだと考えています。その実現のためには、新技術の導入や組織の変革だけでなく、人材の育成や社員教育にも取り組む必要があります。また、末端組織への権限移譲や、最新技術の取得・管理、新規事業の開拓と拡張などにも取り組む必要があります。既にいくつかの成功事例 (ベストプラクティス) が知られているので、これから導入する企業ではそれを踏まえて、自社なりの判断を決定すれば良いこととなります。

当レポートでは、IDCの最新のフィールド調査に基づいて、各企業がデジタルトランスフォーメーション - デジタル化に対応した事業転換 - を成功させるための要因や、考慮すべき助言について考察しております。

エグゼクティブサマリー

概況

  • デジタル対応のビジネス転換が生じ、成果も出している
  • …ただし、多くの企業が改善の余地があると感じている
  • 人々を巻き込むことが、重要な第一歩となる
  • 変革の文化的側面:従業員がより積極的・顧客中心となる必要性
  • デジタル対応のビジネス変革とは、新技術の「民主化」を意味し、業務の最前線にいる人々を信頼することである
  • 多種多様なスキルセットを短期間で準備する - そして、様々な管理方法にも備える
  • 規模拡張は専門的業務である - 市場開拓とは大きく異なる
  • 人々を正しい軌道に乗せるために、ビジョンを伝える必要性

技術バイヤー向け提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US44445419

This IDC Perspective lays out advice and success factors to help organizations drive successful digital-enabled business transformation, based on recent IDC field research.Digital-enabled business transformation is happening, and organizations are getting results. But a large number of organizations feel that they could be doing better. This IDC Perspective presents advice and best practices aimed at helping organizations get the most from their digital-enabled transformation. This includes focusing strongly on people change and not just technology and process change; driving autonomy and empowerment across the organization; budgeting for change management; planning for the acquisition and management of entirely new skills; and treating the building and piloting of new technologies and work practices different from scaling them. "Digital technologies have the power to grow revenue, make organizations more efficient, and also make people's lives better and richer as employees and as customers and consumers," says Douglas Hayward, research director for Digital Strategy Consulting at IDC. "But most organizations could be doing better at implementing digital technologies. The good news is that best practices and success factors are known, and in fact, we describe the major ones in this document. It's up to organizations themselves to decide if they will implement them."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Digital-Enabled Business Transformation Is Happening, and It's Producing Results…
  • …But Many Organizations Feel That They Could be Doing Better
  • Getting People on Board Is a Critical First Step
  • Transformation Is Cultural, Too - People Have to Become More Proactive and Customer Centric
  • Digital-Enabled Business Transformation Means "Democratization" of New Technology - And Trusting Your People at the Coalface
  • Prepare for Very Different Skill Sets in the Immediate Future - And for Different Ways of Managing Them
  • Scaling Is a Professional Job - And It's Very Different from Piloting
  • You Need to Communicate a Vision to Keep People on the Right Track

Advice for the Technology Buyer

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis