株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

IDCによる成熟度の比較分析:銀行業における人工知能 (AI)

IDC MaturityScape: Artificial Intelligence in Banking 1.0

発行 IDC 商品コード 930214
出版日 ページ情報 英文 14 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.69円で換算しております。
IDCによる成熟度の比較分析:銀行業における人工知能 (AI) IDC MaturityScape: Artificial Intelligence in Banking 1.0
出版日: 2020年03月27日 ページ情報: 英文 14 Pages
概要

人工知能 (AI) は、銀行やノンバンクの分野でデジタル・ディスラプション (創造的破壊) を生み出すための基盤技術です。金融業界でのAI導入による創造的破壊で、顧客エンゲージメントの向上や、イノベーションの加速化、競争力の回復、生産性の高い従業員の獲得といった成果が得られます。世界各国の銀行では今後、ビジョンを策定し、人材・プロセス・技術の一新により成長を加速させ、 AIの力を通じてデジタル時代の潮流をフォローしていくべきでしょう。

当レポートでは、IDCが定義した企業成熟度のモデル (MaturityScape) に基づき、世界の銀行業界における人工知能 (AI) の導入・活用状況について分析し、成熟度の評価のための5段階の基準を提示したうえで、人工知能の導入が進展した/停滞した銀行における成熟度の傾向や、各々の場合で今後必要となる戦略のあり方、業界関係者が今後選択すべき行動、具体的な成功事例、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

「IDC MaturityScape」(成熟度モデル) の概念図

エグゼクティブサマリー

「銀行における人工知能」:IDCによる成熟度モデルの各要素

  • 銀行における人工知能:成熟度モデルの各要素
    • アドホックな段階
    • 概略
    • ビジネス上の成果
  • 機会主義的な段階
  • 反復的な段階
  • 管理された段階
  • 最適化された段階

銀行業における人工知能:IDCによる成熟度モデルの評価項目

技術バイヤーへの提言

目次
Product Code: US45823120

This IDC study describes the organizational characteristics at five levels of artificial intelligence maturity, from a completely ad hoc approach with limited awareness to one in which artificial intelligence innovation strategy is woven into the organization's culture at every level. It is intended to help bank organizations evaluate current business transformation initiatives and identify the steps they need to take to advance to the next stage of maturity. Key stakeholders of artificial intelligence-based transformation initiatives include executives, IT leadership, line-of-business (LOB) managers, employees, partners, and suppliers."Artificial intelligence is a foundational technology upon which banks and nonbanks seek to create digital disruption in financial services. AI disrupters in the banking space will drive better customer engagements, have accelerated rates of innovation, be competitively resilient, and have more productive employees. Banks worldwide must evaluate their vision and transform their people, processes, and technology to accelerate growth and maintain relevance in the digital era through the power of AI," said Jerry Silva, program vice president, IDC Financial Insights.

IDC MaturityScape Figure

Executive Summary

Elements of the Artificial Intelligence in Banking Maturity Framework

  • Stages of the Artificial Intelligence in Banking Maturity Framework
    • Ad Hoc
      • Description
      • Business Outcome
    • Opportunistic
      • Description
      • Business Outcome
    • Repeatable
      • Description
      • Business Outcome
    • Managed
      • Description
      • Business Outcome
    • Optimized
      • Description
      • Business Outcome

Dimensions of the Artificial Intelligence in Banking Maturity Framework

Advice for Technology Buyers