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市場調査レポート
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929245

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) が欧州のICT市場に与える影響 (2020年3月中旬段階)

How COVID-19 Impacts European ICT Markets - Mid March 2020 View

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 22 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) が欧州のICT市場に与える影響 (2020年3月中旬段階)
出版日: 2020年03月19日
発行: IDC
ページ情報: 英文 22 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

欧州諸国でのコロナウイルスの発生と、各国政府による封じ込め措置は、欧州のICT市場に多大な影響を与え、アジアでのショックからすでに発生した影響を加速させています。2020年のICT技術向け支出額は業種を問わず大幅に縮小すると考えられており、域内のICT支出の増加率は、当初予測されていた2.8%から1.4%へと半減する、と予想されています。顧客からの需要の減少からサプライチェーンの崩壊まで、様々な要因が投資に悪影響を及ぼしていますが、他方、ビデオ会議やインテリジェントサプライ、チャットボット、eラーニングプラットフォームなど、一部では新たな用途や需要を開拓して、市場機会を広げている分野もあります。

当レポートでは、欧州のICT業界に対して新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) が及ぼす影響について分析し、地域全体および産業別のICT支出額の変動見通しを推計すると共に、COVID-19に伴う新たなICT活用方法の動きや、マクロ経済および各産業への影響、業界関係者が今後取るべき対応策などを調査しております。

エグゼクティブサマリー

市場の新たな動向とダイナミクス

  • COVID-19発生のマクロ経済的シナリオ
  • 欧州の各種産業および地域全体へのCOVID-19の影響
  • COVID-19に伴う、ICT技術の業務上の新たな利用事例の出現
    • (即時支出) AI対応ソリューション:医療システムをサポートし、発生を予防的に管理する
    • (即時支出) クラウドインフラ:オンラインショッピングに伴う消費量の増加
    • (即時支出) デジタル広告:公共部門がCOVID-19の啓発活動に活用
    • (需要、事後支出) チャットボット:孤立している顧客へのサポート
    • (需要、事後支出) ビデオ会議:物理的存在の仮想的存在への置換を促進
    • (需要、事後支出) インテリジェント・サプライチェーン:ビジネスの混乱を最小限に抑える効果
  • 欧州のICT支出に対するCOVID-19の影響

欧州のICTサプライヤーへのアドバイス

  • 付録
    • 欧州のIT技術部門:支出の詳細分析
      • デバイス
        • スマートフォン
        • パーソナル・コンピューティング・デバイス
      • ソフトウェア
      • 企業インフラ
      • 企業用ネットワーク機器
      • ITサービス
      • 電気通信サービス
      • UC&C (ユニファイド・コミュニケーション/コラボレーション)
      • サイバーセキュリティ
      • 5G
    • 主要業種の詳細なマクロ経済分析
      • 製造業
      • 運輸業
      • 個人/消費者サービス
      • 小売および卸売
      • 金融業
      • 政府・教育機関
      • 資源産業
      • IT系スタートアップ企業
  • バイヤー調査の手法

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: EUR146139720

The coronavirus outbreak across European countries and the necessary containment measures put in place by governments will substantially affect European ICT markets, accelerating the impact already felt from the shocks in Asia. In this extremely fluid scenario, International Data Corporation (IDC) expects to see a significant slowdown in technology spending in 2020 across European organizations, with regional ICT spending growth rates for 2020 expected to halve from 2.8% to 1.4% compared to the December 2019 forecast, as the crisis seeps into virtually all European economies. "Factors weighing on investment will range from a decrease in customer demand to supply chains breaking up," said Carla La Croce, senior research analyst at IDC Europe. "Nevertheless, there are areas in which spending will grow. There are specific solutions and use cases, such as videoconferencing, intelligent supply, chatbots, and elearning platforms among others, highlighting how technology can help businesses and societies face (and hopefully surmount) these new challenges."

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Macroeconomic Scenarios of the COVID-19 Outbreak
  • The Impact of COVID-19 Across European Industries and Geographies
  • COVID-19 is Generating New Industry Use Cases for ICT Technologies
    • (Immediate Spending) AI Enabled Solutions Will Support Healthcare Systems in Proactively Managing Outbreaks
    • (Immediate Spending) Online Shopping Triggering More Cloud Infrastructure Consumption
    • (Immediate Spending) Digital Advertising Will Help the Public Sector Raise COVID-19 Awareness
    • (Demand, Delayed Spending) Chatbots Will Help Self-Isolating Customers Get Support
    • (Demand, Delayed Spending) Videoconferencing Will Help Replace Physical With Virtual Presence
    • (Demand, Delayed Spending) Intelligent Supply Chain Will Help Businesses Minimize Disruption
  • The Impact of COVID-19 on ICT Spending in Europe

Advice for ICT SUppliers in europe

  • Appendix
    • Detailed Analysis of Spending in European Technology Segments
      • Devices
        • Smartphones
        • Personal Computing Devices
      • Software
      • Enterprise Infrastructure
      • Enterprise Network Equipment
      • IT Services
      • Telecom Services
      • Unified Communications and Collaboration
      • Cybersecurity
      • 5G
    • Detailed Macroeconomic Analysis of Major Sectors
      • Manufacturing
    • Transport
      • Personal and Consumer Services
      • Retail and Wholesale
      • Finance
      • Government and Education
      • Resource Industries
      • Technology Startups
  • Buyer Survey Methodology

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