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市場調査レポート
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928620

IDC PlanScape:返品管理・リバースロジスティクス向けデジタルトランスフォーメーション (DX)

IDC PlanScape: Digital Transformation for Returns Management and Reverse Logistics

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 15 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDC PlanScape:返品管理・リバースロジスティクス向けデジタルトランスフォーメーション (DX)
出版日: 2020年03月11日
発行: IDC
ページ情報: 英文 15 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

返品は、小売業における4,000億米ドル規模の問題で、Eコマースの継続的な拡大に伴い急速に拡大しています。米国のオンライン販売は、2013年には小売売上高のわずか5.8%でした。昨年は11.1%まで増加し、2021年までに米国の小売売上高の13.7%まで増加すると予測されています。オンラインショッピングが増えると、パッケージごとの配達が多くなり、店舗やオンラインでの返品の増加につながります。

当レポートでは、返品管理・リバースロジスティクス向けデジタルトランスフォーメーション (DX) について調査分析し、その重要性に焦点を当てて、概要、ステークホルダー、活用方法など、体系的な情報を提供しています。

IDC PlanScape値

エグゼクティブサマリー

返品管理・リバースロジスティクス向けデジタルトランスフォーメーション (DX) が重要な理由

  • サイドラインに注目
  • 消費者の返品の「理由」について
  • 消費者の返品の「方法」について
  • 返品はチャンス
  • 持続可能性の関与

返品管理・リバースロジスティクス向けデジタルトランスフォーメーション (DX) とは

  • 返品管理とは
  • リバースロジスティクスとは
  • 成功戦略
  • Walmart、Refried Apparel、Patagoniaは、持続可能性が第一

主なステークホルダーは

返品管理・リバースロジスティクス向けデジタルトランスフォーメーション (DX) を組織が活用する方法

  • 現在の返品管理

技術バイヤーへの提言

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US46093119

This IDC study addresses the exploding growth in ecommerce, the rise in returns that has come along with that growth, and the cost of those returns on customer experience, profitability, and sustainability.Returns are a $400 billion problem at retail and growing rapidly in line with continued expansion in ecommerce. U.S. online sales were just 5.8% of total retail sales in 2013; they had grown to 11.1% by last year and are projected to be 13.7% of total U.S. retail sales by 2021.More online shopping necessitates more individual package deliveries, and that leads to more returns, in store and online. While returns have historically been regarded as just a "cost of doing business," growth in ecommerce and the higher levels of returns it generates, combined with the potential for customer dissatisfaction, are driving retailers to evaluate returns as not just a line item on the balance sheet but as a process area that deserves significant attention and reengineering. Better practices when it comes to returns management and reverse logistics are crucial for profitability but also open the door for competitive differentiation.

The road to successful returns management and reverse logistics travels along a path of digital transformation."While many costs are subtracted in moving from the top line to the bottom line, including labor, taxes, amortization, and the like, there's also another line to consider that doesn't show up on a balance sheet but is equally important," said Jordan K. Speer, research manager, Global Supply Chain. "Think of it as a sideline, one that extends from top to bottom and is also the vantage point from where your customer sits, watching. The sideline comprises the effects of returns on your customer, and thus to the cachet of your brand."

IDC PlanScape Figure

Executive Summary

Why Is DX for Returns Management and Reverse Logistics Important?

  • Focus on the Sideline
  • Understanding the "Why" of Consumer Returns
  • Understanding the "How" of Consumer Returns
  • Returns Are an Opportunity
  • Where Sustainability Enters the Picture

What Is DX for Returns Management and Reverse Logistics?

  • What Is Returns Management?
  • What Is Reverse Logistics?
  • What Goes into a Successful Returns Management and Reverse Logistics Strategy?
  • At Walmart, Refried Apparel, and Patagonia, Sustainability Is Top of Mind

Who Are the Key Stakeholders?

How Can My Organization Take Advantage of DX for Returns Management and Reverse Logistics?

  • Here-and-Now Returns Management
    • Assign Responsibility and Be Strategic
    • Close the Loop

Advice for Technology Buyers

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