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市場調査レポート

IDC PlanScape:保険業におけるオムニエクスペリエンス・エンゲージメントのためのデジタル転換 (DX)

IDC PlanScape: Digital Transformation for Omni-Experience Engagement in Insurance

発行 IDC 商品コード 917160
出版日 ページ情報 英文 17 Pages
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IDC PlanScape:保険業におけるオムニエクスペリエンス・エンゲージメントのためのデジタル転換 (DX) IDC PlanScape: Digital Transformation for Omni-Experience Engagement in Insurance
出版日: 2019年11月18日 ページ情報: 英文 17 Pages
概要

保険業界は今後、強力なオムニエクスペリエンス・エンゲージメント戦略を立案し、加入者のロイヤルティーや長期的関係を獲得できるように体制を整える必要があります。すなわち、デジタル転換 (DX) の推進により、従来の業界の枠組みを超えた顧客中心的なエコシステムを構築し、様々なステークホルダーに価値中心型の体験を提供できるようにすべきでしょう。

当レポートでは、保険業界におけるデジタル転換 (DX) のあり方について分析し、特にオムニエクスペリエンス・エンゲージメントの導入・活用に際してのDX推進の重要性や、各企業がDX推進のために取るべき行動、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

IDC PlanScapeの説明図

エグゼクティブサマリー

オムニエクスペリエンス・エンゲージメントはなぜ、デジタル転換 (DX) にとって重要なのか?

保険業界における、オムニエクスペリエンス・エンゲージメント向けDXとは何か?

  • オムニエクスペリエンス・エンゲージメント向けの利用事例

主な利害関係者 (ステークホルダー) は誰か?

オムニエクスペリエンス・エンゲージメント向けDXの利点を、どのようにして自社に取り込むのか?

技術バイヤー向け提言

関連調査

目次
Product Code: US44961619

This IDC PlanScape lays out a basic framework for insurance organizations to create a strategy toward efficient and comprehensive omni-experience engagement in insurance."Insurance organizations must build a robust omni-experience engagement strategy and structured use-case-driven road map that help build loyalty and long-lasting relationships. Such a strategy places customers at the center of the evolving connected insurance ecosystem. It strives to deliver value-centric experiences (i.e., beyond a traditional product/services/engagement view) in partnership with diverse stakeholders, both traditional and nontraditional," said Sabitha Majukumar, senior research analyst, IDC Financial Insights.

IDC PlanScape Figure

Executive Summary

Why is DX for Omni-Experience Engagement Important?

What is DX for Omni-Experience Engagement for Insurance?

  • Omni-Experience Engagement Use Case Detail

Who are the Key Stakeholders?

How can My Organization Take Advantage of DX for Omni-Experience Engagement?

Advice for Technology Buyers

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