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市場調査レポート
商品コード
914296
ケーススタディ:HKTの固定回線事業Case Study: HKT Fixed Line Business |
ケーススタディ:HKTの固定回線事業 |
出版日: 2019年10月14日
発行: IDC
ページ情報: 英文 19 Pages
納期: 即納可能
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当レポートでは、香港の通信企業、HKTによる固定回線事業 (音声通話、ブロードバンド通信) について分析し、香港の通信市場の背景事情や、HKTの現在の事業展開状況、これまでの業績動向 (ARPU、チャーン (解約率) )、今後の事業展開計画 - IoT、企業向けクラウドサービス、5Gなど - と業績見通し、といった情報を取りまとめてお届けいたします。
HKT has demonstrated that it is possible to curtail fixed line voice churn by introducing multimedia Rich Communications Services in such a way that it does not substitute fixed wireless, while also growing the overall ARPUs. "HKT has also shown the industry that the smart home gateway and the media platform can be converged to provide a path to develop various next-generation services including IoT, enterprise cloud, and 5G", says Bill Rojas, Adjunct Research Director, IDC Asia/Pacific. He further adds that "convergence, which was overhyped about five years ago, is now taking on importance as 5G and fixed broadband access and transport will be aggregated into software-defined networking architecture in order to provide agility and scale."