株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

欧州のUC&C (ユニファイドコミュニケーション・コラボレーション) 市場の将来予測

Europe Unified Communications and Collaboration Forecast, 2018-2023

発行 IDC 商品コード 913855
出版日 ページ情報 英文 14 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.06円で換算しております。
Back to Top
欧州のUC&C (ユニファイドコミュニケーション・コラボレーション) 市場の将来予測 Europe Unified Communications and Collaboration Forecast, 2018-2023
出版日: 2019年10月14日 ページ情報: 英文 14 Pages
概要

当レポートでは、欧州諸国のUC&C (ユニファイドコミュニケーション・コラボレーション) 市場における各種技術 - UCアプリケーション、IP電話装置、コンタクトセンター用ソフトウェア/インフラ、ビデオ会議/テレプレゼンス用装置など - の開発・普及動向について分析すると共に、将来的な市場機会や課題、各企業が今後取るべき戦略、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

IDCによる市場動向予測 (図表)

エグゼクティブ・サマリー

技術サプライヤー向け提言

  • 「サービスとしての通信」の取り込み
  • 定義:ビジネス面の即効性のある利益
  • 全ての顧客層への対応
  • カスタマージャーニーへの関心

市場予測

市場の背景事情

  • 市場促進・阻害要因
    • 促進要因
    • 阻害要因
  • 市場の主な動向
  • 前回の予測結果からの変更点

市場の定義

  • UCaaS (音声通話)
  • UCaaS (アプリケーション)
  • オンプレミス型UCアプリケーション
  • IP-PBX
  • IP電話
  • 「サービスとしての」コンタクトセンター (ソフトウェア)
  • コンタクトセンター用ソフトウェアとオンプレミス型インフラ
  • テレビ会議/テレプレゼンス用機器
  • その他のコラボレーション用製品

調査手法

関連調査

目次
Product Code: EUR145538219

The IDC Market Forecast study examines the European UC&C market, with breakdowns for the various technologies and services that constitute this market, namely UC applications and IP telephony equipment, contact center software and infrastructure, videoconferencing and telepresence equipment, other collaborative applications, unified communications as a service (UCaaS), and UC&C life-cycle services. It also contains breakdowns by business size and key geographies.

The study outlines major market trends and provides recommendations for market players."The UC&C market is finally settling down after an initial uncertain period on account of the shift from the traditional on-premise model to the new genre of cloud-based aaS model. Traditional vendors are demonstrating a better understanding of the new segment as they continue to establish their presence through strategic partnerships within the ecosystem and/or acquisitions, while streamlining and consolidating their portfolios and honing their go-to-market strategies by taking into consideration the varying needs of enterprises based on vertical, business size, and affordability," Oru Mohiuddin, research manager, IDC Europe.

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

  • Embracing Communications as a Service
  • Defining Quick Business Benefits
  • Addressing All Constituencies
  • Focusing on the Customer Journey

Market Forecast

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • Future of Work
      • Convergence of Employee Engagement and Customer Engagement Platforms
    • Inhibitors
      • Eroding Price per Feature
      • Cloud Maturity
  • Significant Market Developments
    • Hybrid Deployments
    • Optimizing UC&C Apps with SD-WAN
    • Communications Platform as a Service
    • Intelligent Team Collaboration and Future of Work
    • Enterprise Acceptance
    • Blended UC/Contact Center Approach
    • Market Segmentation
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

  • UCaaS (Voice)
  • UCaaS (Applications)
  • UC Applications on-Premise
  • IP PBX
  • IP Phones
  • Contact Center as a Service (Software)
  • Contact Center Software and Infrastructure on-Premise
  • Videoconferencing and Telepresence Equipment
  • Other Collaborative Applications

Methodology

Related Research

Back to Top