株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

人工知能 (AI) とマーケティングの役割のトランスフォーメーション

Artificial Intelligence and the Transformation of Marketing Roles

発行 IDC 商品コード 910245
出版日 ページ情報 英文 12 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.81円で換算しております。
Back to Top
人工知能 (AI) とマーケティングの役割のトランスフォーメーション Artificial Intelligence and the Transformation of Marketing Roles
出版日: 2019年09月05日 ページ情報: 英文 12 Pages
概要

当レポートでは、マーケティングの役割に対する人工知能 (AI) の影響について調査分析し、今後3年間で提供されるマーケティングのユースケースについて、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブスナップショット

概況

  • AIがマーケティングの仕事をどのように変えるか
    • 4種類のマーケティング業務を変える

マーケティングリーダーへの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US45457719

This IDC Perspective outlines the expected impact of artificial intelligence (AI) on marketing roles. Because of the high degree of decision making in marketing, this function will be among the first to be radically transformed by AI. The document lists nearly 100 marketing use cases that AI will be capable of delivering over the next three years. IDC analysts identify the ways different roles will be changed and projects which of the current marketing roles in IDC's Worldwide Marketing Taxonomy will be most affected. Recommendations for marketing leaders on how to prepare are included."Marketing automation has already changed the marketing job more than at any time in the history of the function. AI is about to transform it again," says Gerry Murray, director with IDC's Marketing and Sales Automation service. "Marketing leaders must prepare their organizations now. Organizational structures, role composition, and workforce practices need to accommodate AI as it is already in your marketing stack."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • How AI Will Change the Work of Marketing
    • Four Types of Marketing Job Change
      • Work Reduction
      • Work Guidance
      • Expanded Work for AI "Helpers"
      • Expanded Work Requiring Uniquely Human Skills

Advice for the Marketing Leader

  • Which Current Marketing Jobs Will Change the Most
  • Essential Guidance for Marketing People Managers
  • Which Current Marketing Jobs Will Change the Least
  • New Jobs on the Horizon

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
Back to Top