株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

IDC PeerScape:アジア太平洋地域の銀行業におけるコネクテッド・コラボレーションの円滑な導入のための実践項目

IDC PeerScape: Practices for the Successful Implementation of Connected Collaboration in Banking in Asia/Pacific

発行 IDC 商品コード 906082
出版日 ページ情報 英文 11 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.06円で換算しております。
Back to Top
IDC PeerScape:アジア太平洋地域の銀行業におけるコネクテッド・コラボレーションの円滑な導入のための実践項目 IDC PeerScape: Practices for the Successful Implementation of Connected Collaboration in Banking in Asia/Pacific
出版日: 2019年08月09日 ページ情報: 英文 11 Pages
概要

当レポートでは、アジア太平洋地域の銀行業における「コネクテッド・コラボレーション」 - 従来よりもオープンな連携業務環境 - の取り組み事例について分析し、迅速・円滑な戦略展開に不可欠な5種類のベストプラクティスを提示した上で、期待される効果や考慮すべき課題、代表的企業における具体的な取り組み事例、業界関係者が今後取るべき行動、といったこうもくについて調査・考察しております。

IDC PeerScapeについて (図説)

エグゼクティブ・サマリー

企業間の相互考察

  • 実践 (1):IT部門の市場への影響力を高めて、将来的な利益につなげる
    • 課題
    • 事例:Bank Rakyat Indonesia
    • 事例:Bank Danamon
    • ガイダンス
  • 実践 (2):業界関係者の誰もが容易に理解できる、直接的なメリットの推奨
    • 課題
    • 事例:Bank Rakyat Indonesia
    • 事例:Bank Danamon
    • ガイダンス
  • 実践 (3):顧客のデジタル・ライフスタイルへの適合
    • 課題
    • 事例:Bank Rakyat Indonesia
    • 事例:Bank Danamon
    • ガイダンス
  • 実践 (4):新たなプロセス・技術の活用 (DevOps、クラウドなど)
    • 課題
    • 事例:Bank Rakyat Indonesia
    • 事例:Bank Danamon
    • ガイダンス
  • 実践 (5):API技術や各種のコラボレーション・プラットフォームを対象とした統合戦略の創出
    • 課題
    • 事例:Bank Rakyat Indonesia
    • 事例:Bank Danamon
    • ガイダンス

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: AP44596519

This IDC PeerScape explores Connected Collaboration initiatives that are created by banks to transform traditional models into an open environment. The document describes five practices that are at the heart of an open banking institution, with examples and experiences from two banks that have employed Connected Collaboration initiatives. Readers will gain insights from the banks' experiences of transforming into open banking, with advice on how to design and implement these best practices."Connected Collaboration initiatives are becoming mandatory for banks that want to defend their existence and expand their market with their evolving customers and a very competitive environment. New technologies are changing customers and making the industry more competitive. This study captures the current stage of developing initiatives relating to Connected Collaboration," says Handojo Triyanto, Senior Research Manager with Asia/Pacific IDC Financial Insights.

IDC PeerScape Figure

Executive Summary

Peer Insights

  • Practice 1: Raise the Magnitude of the Influence-on-Market for It to Give Benefits in the Future
    • Challenge
    • Bank Rakyat Indonesia
    • Bank Danamon
    • Guidance
  • Practice 2: Promote Direct Benefits That Ecosystem Members Can Understand Easily
    • Challenge
    • Bank Rakyat Indonesia
    • Bank Danamon
    • Guidance
  • Practice 3: Be In Line with the Digital Lifestyle of Customers
    • Challenge
    • Bank Rakyat Indonesia
    • Bank Danamon
    • Guidance
  • Practice 4: Leverage New Processes and Technologies such as DevOps and Cloud
    • Challenge
    • Bank Rakyat Indonesia
    • Bank Danamon
    • Guidance
  • Practice 5: Create an Integration Strategy Covering API Technology, Type of Collaboration, and Type of Platform
    • Challenge
    • Bank Rakyat Indonesia
    • Bank Danamon
    • Guidance

Learn More

  • Related Research
Back to Top