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市場調査レポート

カスタマージャーニーとコンテンツとの連動方法

Connecting the Customer Journey to Content

発行 IDC 商品コード 891266
出版日 ページ情報 英文 13 Pages
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カスタマージャーニーとコンテンツとの連動方法 Connecting the Customer Journey to Content
出版日: 2019年07月17日 ページ情報: 英文 13 Pages
概要

当レポートでは、各種企業におけるカスタマージャーニー・モデルの最適な活用方法や、その内容を段階的に説得力のあるものへと変えていく手法について考察すると共に、段階別の戦略行動の内容や、具体的な活用事例、業界関係者に向けた将来的な提言内容などについて分析しております。

エグゼクティブ・サマリー

概況

  • 「カスタマージャーニー」とは何か (何ではないのか) ?
    • なぜカスタマージャーニー・モデルを使うのか?
    • 個人的な見解で事態を混乱させてはならない
      • カスタマージャーニーとは「何ではない」のか?
  • 顧客の心理を理解する
    • 探求:問題を解決するか、製品を購入する
      • 第一段階:探求
      • 第二段階:評価
      • 第三段階:購入
      • 第四段階:利用・拡張
      • 第五段階:更新
      • 第六段階:宣伝
    • 偉大な「カスタマージャーニー」モデルの5つの特徴

技術マーケター向け提言

  • カスタマージャーニーとコンテンツとの連動
    • 「橋」:カスタマージャーニーの便利な類推法
    • 強固な「情報の橋」の構築
    • ステップ1:「谷間」
    • ステップ2:カスタマージャーニーの各段階における、顧客側の質問実行の決定
      • 探求段階の典型的な質問内容
      • 評価段階の典型的な質問内容
      • 購入段階の典型的な質問内容
    • ステップ3:「橋板」が提供すべき情報・回答すべき質問の定義
    • ステップ4:「橋板」の創出 - 各々の段階に適したコンテンツの制作
    • ステップ5:各々の段階に適したアプローチを用いたコンテンツ配信

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US45351119

This IDC Perspective explains the appropriate use of a customer journey model and illustrates a step-by-step method for converting the insights into persuasive content. Although customer journey models are virtually ubiquitous in tech marketing organizations, less than 40% understand them and even fewer deploy them effectively. These models can be indispensable insight tools for determining what content that buyers will find most persuasive."The customer journey represents a psychological process for how people make high-consideration decisions, like technology," says Kathleen Schaub, vice president, CMO Advisory practice. "Marketers will improve content performance and reduce revenue funnel leaks by connecting the customer's decision context to the information the customer truly needs."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • What Is a Customer Journey (And What Isn't)?
    • Why Use a Customer Journey Model?
    • Don't Muddy the Water with Internal Perspectives
      • What a Customer Journey Is Not
  • Understanding the Customer's Mind
    • The Quest: Solving a Problem Versus Buying a Product
      • First Stage: Exploration
      • Second Stage: Evaluation
      • Third Stage: Purchase
      • Fourth Stage: Use and Expand
      • Fifth Stage: Renewal
      • Sixth Stage: Advocacy
    • The Five Attributes of a Great Customer Journey Model

Advice for the Technology Marketer

  • Connecting the Customer Journey to Content
    • The Bridge: A Useful Customer Journey Analogy
    • Building a Sturdy Information Bridge
    • Step 1: Locate the "Canyon"; Identify the Customer's Problem
    • Step 2: For Each Journey Stage, Determine the Customer's Questions
      • Typical Exploration Stage Questions
      • Typical Evaluation Stage Questions
      • Typical Purchasing Stage Questions
    • Step 3: Identify Information That the Bridge Planks Must Provide and Answer the Questions
    • Step 4: Create the Bridge Planks; Develop Stage-Appropriate Content
    • Step 5: Distribute the Content Through Stage-Appropriate Channels

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  • Related Research
  • Synopsis
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