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市場調査レポート
商品コード
888191

効率的なマーケティング組織:アジリティ・顧客中心主義を有するチームの設計

The Effective Marketing Organization: Designing Teams for Agility and Customer Centricity

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 22 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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効率的なマーケティング組織:アジリティ・顧客中心主義を有するチームの設計
出版日: 2019年07月10日
発行: IDC
ページ情報: 英文 22 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

今日のマーケティング組織には、様々な機能・経歴を持つ人材をまとめ上げると共に、顧客ニーズや技術/市場環境の変化に迅速に対応することが求められています。デジタル転換 (DX) の進展と共に、CMO (マーケティング担当役員) の責任も増大しているため、各企業はCMOを極力支援して、新たな組織構造を構築しやすくする必要があります。

当レポートでは、各種企業のマーケティング担当役員へのアンケート調査を踏まえて、IT技術ベンダー各社のマーケティング組織を設計・再編する際に考慮する事項 - アジリティ (敏捷性)、顧客への反応速度など - について分析すると共に、事業規模・ビジネスモデルの異なる企業6社における事例の調査や、各種企業が留意すべき教訓、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

調査概要

概況

  • アジリティのある組織を構築する必要性
  • マーケティング組織の設計分析の出発点
    • 組織規模 - マーケティング活動を十分に行えるのか?
    • 指向性 - どの企業組織/事業部門/地域に、どれだけの人材を配置するべきか?
      • スタッフの組織化・チーム編成
    • CMO (マーケティング担当役員) の責任の明確化
  • ケーススタディ:代表的なマーケティング組織の事例 (計6社分)
    • ケーススタディ1:ソフトウェアベンダー (年商2億米ドル)
      • 概要
      • 類似企業のCMO向け提言
    • ケーススタディ2:ソフトウェアベンダー (年商10億米ドル)
    • ケーススタディ3:ソフトウェアベンダー (年商90億米ドル)
    • ケーススタディ4:ソフトウェアベンダー (年商50億米ドル)
    • ケーススタディ5:ソフトウェアベンダー (年商1億米ドル)
    • ケーススタディ6:ソフトウェアベンダー (年商90億米ドル)

技術マーケター向け提言

  • 支援業務機能の強化
    • 戦略展開能力を有するリーダーを加えて、一体化されたチームを目指す
    • マーケティング業務の構築
  • 業務協力の実現
  • 人材の配置転換と融合
  • 顧客を業務の中心に据える
  • パートナー/現地マーケティングの再考

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US45300719

This IDC Perspective studies the primary factors CMOs consider when designing organizations today, including six case studies analyzing decisions made by CMOs in companies with differing sizes and business models. Agility, speed, and customer responsiveness require rethinking the way that marketing organizations work. IDC finds that across our broad purview of technology vendor companies, that nearly every chief marketing officer (CMO) is working on his/her organizational structure."Today's marketing needs integrated cross-functional teams with fresh practices that serve modern workers. It's exciting to see CMOs explore alternatives for reaching these outcomes," says Kathleen Schaub, vice president, CMO Advisory. "Marketing's functional importance continues to expand as a result of the digital transformation. Companies must support CMOs as they evolve these new structures."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • The Need to Organize for Agility
  • The Starting Point for Marketing Organization Design Analysis
    • Functional Size - Do You Have Enough Marketing?
    • Orientation - How to Allocate Staff to Corporate, Business Unit, or Region?
      • Grouping Staff Categories into Teams
    • Determining CMO Responsibilities
  • Case Studies of Six Marketing Organizations
    • Case Study 1: Software Vendor with $200 Million in Revenue
      • Observations
      • Guidance for the CMO of a Company Like This
    • Case Study 2: Software Vendor with $1 Billion in Revenue
      • Observations
      • Guidance for the CMO of a Company Like This
    • Case Study 3: Software Vendor with $9 Billion in Revenue
      • Observations
      • Guidance for the CMO of a Company Like This
    • Case Study 4: Hardware Vendor with $5 Billion in Revenue
      • Observations
      • Guidance for the CMO of a Company Like This
    • Case Study 5: Services Vendor with $100 Million in Revenue
      • Observations
      • Guidance for the CMO of a Company Like This
    • Case Study 6: Services Vendor with $9 Billion in Revenue
      • Observations
      • Guidance for the CMO of a Company Like This

Advice for the Technology Marketer

  • Strengthen Supporting Job Functions
    • Add Senior Leaders with Strategic Capability to Lead Integrated Teams
    • Build Up Marketing Operations
  • Enable Collaboration
  • Mobilize and Mix Up Talent
  • Put Customers in the Center of Work
  • Rethink Partner and Field Marketing

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