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市場調査レポート

世界のデジタルトランスフォーメーション (DX) - IDCによる利用例の分類 (2019年):保険

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2019: Insurance

発行 IDC 商品コード 866866
出版日 ページ情報 英文 34 Pages
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世界のデジタルトランスフォーメーション (DX) - IDCによる利用例の分類 (2019年):保険 IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2019: Insurance
出版日: 2019年06月12日 ページ情報: 英文 34 Pages
概要

当レポートでは、保険におけるデジタルトランスフォーメーション (DX) 利用例を分類し、4つの戦略的プライオリティ (オムニエクスペリエンスエンゲージメント、利用およびバリュー指向のサービス、フリクションレスインシュアランス、コグニティブコンピテンシーの構築) について説明しています。

IDCによる、世界のデジタルトランスフォーメーション (DX) 分類方法

デジタルトランスフォーメーション (DX) 分類方法:2019年の変更点

分類方法の概要

定義

  • 保険
  • デジタルミッション:コンテクスチュアルおよびバリューセントリックインシュアランス
    • 戦略的プライオリティ:オムニエクスペリエンスエンゲージメント
      • 製品・サービスのオムニチャネルデリバリー
      • 顧客主導型の製品・サービスのイノベーション
      • 標的型マーケティング・コミュニケーション
    • 戦略的プライオリティ:利用およびバリュー指向のサービス
      • 利用ベース保険
      • 予防保険
      • 提携エコシステムによるバンドルの提供
    • 戦略的プライオリティ:フリクションレスインシュアランス
      • プログラム最適化
      • オムニチャネル最適化
      • オープン・コラボレーティブエンタープライス
    • 戦略的プライオリティ:コグニティブコンピテンシーの構築
      • インテリジェントリスク管理
      • インテリジェントコンプライアンスハンドリング
      • データ収益化

関連調査

目次
Product Code: US44600319

This IDC Taxonomy discusses how the insurance industry's digital mission is driven by the challenges posed to existing business models by the change in customers' and partners' expectations, technology innovations, regulatory demands, and sociopolitical and economic disruptions. The advent of semi-autonomous or autonomous vehicles, connected vehicles and homes, sharing and on-demand economies, and peer-to-peer insurance models are adding a new dimension to the competitive landscape. "Despite numerous challenges, insurance organizations are progressing in their transformation journeys to cater to the requirements of an ever-evolving marketplace," said Sabitha Majukumar, senior research analyst, IDC Financial Insights. "They are striving to deliver contextual and value-centric insurance with a set of strategic priorities, programs that help meet the priorities, and use cases that help achieve the overall goals and objectives of the organization."

IDC'S WORLDWIDE DIGITAL TRANSFORMATION TAXONOMY

DIGITAL TRANSFORMATION TAXONOMY CHANGES FOR 2019

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Insurance
  • Digital Mission: Contextual and Value-Centric Insurance
    • Strategic Priority: Omni-Experience Engagement
      • Omni-Experience Engagement Program: Omni-Channel Delivery of Products and Services
      • Omni-Experience Engagement Program: Customer-Driven Product and Service Innovation
      • Omni-Experience Engagement Program: Targeted Marketing and Communication
    • Strategic Priority: Usage- and Value-Oriented Offerings
      • Usage- and Value-Oriented Offerings Program: Usage-Based Insurance
      • Usage- and Value-Oriented Offerings Program: Preventative Insurance
      • Usage- and Value-Oriented Offerings Program: Bundled Offerings Through Partnership Ecosystem
    • Strategic Priority: Frictionless Insurance
      • Frictionless Insurance Program: Process Optimization
      • Frictionless Insurance Program: Omni-Channel Optimization
      • Frictionless Insurance Program: Open and Collaborative Enterprise
    • Strategic Priority: Building Cognitive Competencies
      • Building Cognitive Competencies Program: Intelligent Risk Management
      • Building Cognitive Competencies Program: Intelligent Compliance Handling
      • Building Cognitive Competencies Program: Data Monetization

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  • Appendix
    • Related Research
  • IDC Digital Transformation Spending Guide
  • Synopsis
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