株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

ビッグデータ意思決定:デジタル世界における直観とデータのバランス調整

Big Data Decision Making: Rebalancing Intuition and Data in a Digital World, Part 2

発行 IDC 商品コード 860210
出版日 ページ情報 英文 16 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.66円で換算しております。
Back to Top
ビッグデータ意思決定:デジタル世界における直観とデータのバランス調整 Big Data Decision Making: Rebalancing Intuition and Data in a Digital World, Part 2
出版日: 2019年06月04日 ページ情報: 英文 16 Pages
概要

企業の意思決定プロセスを改め、データ駆動型組織 (data-driven organization) - 意思決定に際してデータを重要視し、有効活用を図る方式 - への転換を進めるべきだ、という意見が広く主張されています。ただし、企業内部の実際の意思決定は (過去の経験や企業文化を踏まえて) 直観に従って下されていることが多くなっています。今後は、データと直感のバランスを取りながら、徐々に「データ駆動型」への移行を進めていくべきでしょう。

当レポートでは、各種企業における意思決定方法の変革 - データ駆動組織への転換 - の可能性について分析するとともに、実際に転換を進める際に必要となる要素や留意すべき事項などについて調査しております。

エグゼクティブ・サマリー

概況

  • 「データ駆動型組織」となるには、何が必要か?
    • データ駆動型組織の基本的要素
      • 破壊 (ディスラプション) と転換
      • 伝統/歴史
      • リーダーシップ・文化
    • データ駆動型の意思決定:差別化要因
      • 顧客との直接的なつながり
      • 前向きな姿勢
      • バランス

技術バイヤー向け提言

  • 限界と課題
    • ヒューマンタッチ
      • リーダーシップ
      • バイアス (偏り)
    • 将来展望

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: CA45043319

This IDC Perspective examines how organizations need to find the right balance between intuition and data in a digital world. The biggest threat corporate management faces is the disruption that is changing the way business is done from industries as diverse as mining, retail, and healthcare. It is no longer a question of if, but when. Analytics has emerged as a wedge that differentiates the winners from the losers. There is no argument that, when it comes to strategic decisions, the more information, the better. Yet 40% of the strategic decisions made by enterprise-size companies are based completely or mostly on intuition. The case for intuition is primarily based on a firm's historical decision-making culture and "why mess with success" attitude. Intuition (or a lucky streak) can steer you in the wrong direction. "Intuition no longer cuts it in a digital economy where your competitors are changing long-held rules of business. The companies that succeed in the future will be able to balance the use of data and intuition," says Mark Schrutt, strategic advisor, Public Sector and Innovation Research.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • What You Need to Become a Data-Driven Organization?
    • Base Ingredients to Data-Driven Organizations
      • Disruption and Transformation
      • Tradition/History
      • Leadership and Culture
    • Data-Driven Decision-Making Differentiators
      • Direct Connection with the Customer
      • Looking Forward
      • Balance

Advice for the Technology Buyer

  • Limitations and Challenges
    • The Human Touch
      • Leadership
      • Bias
    • The Future

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
Back to Top