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市場調査レポート

IDC PlanScape:アジア太平洋地域の銀行に対する顧客の同意

IDC PlanScape: Customer Consent for Banking in Asia/Pacific

発行 IDC 商品コード 851715
出版日 ページ情報 英文 12 Pages
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IDC PlanScape:アジア太平洋地域の銀行に対する顧客の同意 IDC PlanScape: Customer Consent for Banking in Asia/Pacific
出版日: 2019年05月20日 ページ情報: 英文 12 Pages
概要

当レポートでは、アジア太平洋地域の銀行に対する顧客の同意の導入について調査分析し、その重要性に焦点を当てて、概要、ステークホルダー、活用方法など、体系的な情報を提供しています。

IDC PlanScape値

エグゼクティブサマリー

銀行に対する顧客の同意が重要な理由

  • 顧客の見通し
  • 競合の見通し
  • 規制の見通し

銀行に対する顧客の同意とは

  • 一般データ保護規則 (GDPR)
  • アジア太平洋地域の銀行に対する同意

主なステークホルダーは

銀行に対する顧客の同意を組織が活用する方法

技術バイヤーへの提言

関連調査

目次
Product Code: AP44596619

This IDC study explores customer consent implementation for Asia/Pacific banks to get brand preference and loyalty from their customers. Implementation spans planning, analyzing, designing, testing, deployment, and post implementation. However, the focus of this study is only from planning to designing without being specific to certain technology solution vendors. IDC recommends:IDC Principles for Customer Consent: Principles in designing customer consent blueprintIDC Development Method for Customer Consent: Sequencing stages and steps for running customer consent implementation"Customer consent is an opportunity for banks to interact with their customers, a step for banks toward the ultimate goal of a close and deep relationship with their customers," says Handojo Triyanto, Senior Research Manager with Asia/Pacific IDC Financial Insights.

IDC PlanScape Figure

Executive Summary

Why is customer consent for banking Important?

  • Customer Perspective
  • Competition Perspective
  • Regulation Perspective

What is customer consent for banking?

  • General Data Protection Regulation
  • Consent for Asia/Pacific Banking

Who are the Key Stakeholders?

How Can My Organization Take Advantage of customer consent for banking?

  • Principles for Designing Customer Consent
  • Development Method for Customer Consent Implementation

Advice for Technology Buyers

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