株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

IDCによる世界のユニファイドコミュニケーション・コラボレーション (UC&C) の分類法

IDC's Worldwide Unified Communications and Collaboration Taxonomy, 2019

発行 IDC 商品コード 833221
出版日 ページ情報 英文 14 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.43円で換算しております。
Back to Top
IDCによる世界のユニファイドコミュニケーション・コラボレーション (UC&C) の分類法 IDC's Worldwide Unified Communications and Collaboration Taxonomy, 2019
出版日: 2019年05月01日 ページ情報: 英文 14 Pages
概要

当レポートでは、IDCによる世界のユニファイドコミュニケーション・コラボレーション (UC&C) の分類法について、概要や定義など、体系的な情報を提供しています。

IDCによる世界のユニファイドコミュニケーション・コラボレーション (UC&C) の分類法

ユニファイドコミュニケーション・コラボレーション (UC&C) の分類法の変更点

分類法の概要

定義

  • IP-PBXシステム
  • IP-PBXライン/シート
  • IP電話
  • ビジネスVoIPサービス
  • UCサービス:マネージドUC、ホステッドUC、クラウドベースUC/UCaaS
    • 複数のホステッド/クラウドベースUCまたはUCaaS
    • 専用ホステッドUC
    • マネージドUC
  • ビデオ会議システム
  • コラボレーティブアプリケーション
    • チームメッセージング/チームコラボレーティブアプリケーション
    • 会議アプリケーション
    • メッセージング
    • エンタープライズソーシャルネットワーク
  • コンタクトセンターソリューション
    • オンプレミスコンタクトセンターシステム
    • CCaaS
    • コンタクトセンターアプリケーション
  • モバイルUC&C
  • UC&Cライフサイクルサービス
    • UC&Cコンサルティング・インテグレーションサービス
    • UC&Cコンサルティングサービス活動
    • UC&Cインテグレーションサービス活動
    • UC&Cサポート・メンテナンスサービス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US45024219

This IDC study updates IDC's worldwide unified communications and collaboration (UC&C) research taxonomy to provide market definitions and a framework that IDC uses to track, segment, and forecast the worldwide UC&C market. This taxonomy reflects the evolving worldwide UC&C market and introduces discussions around new terminology, products, and solutions such as UCaaS, CCaaS, team collaboration, team messaging/chat, enterprise social networks (ESNs), and hosted and cloud-based services (private, public, and hybrid)."We are seeing more companies, especially more enterprise-class organizations now, planning for and deploying UC&C solutions," states Rich Costello, senior research analyst, Unified Communications and Collaboration. "Technologies such as cloud, video, team messaging and collaboration, and mobility are increasingly being integrated with business workflows, processes and applications, contact centers, IP telephony platforms, and UC&C portfolios. These are helping drive the market as businesses enhance their networks and communications platforms to support new technologies and applications."

IDC's Worldwide Unified Communications and Collaboration Taxonomy

Unified Communications and Collaboration Taxonomy Changes for 2019

Taxonomy Overview

  • In This Study
  • Methodology

Definitions

  • IP PBX Systems
  • IP PBX Line/Seat
  • IP Telephones
  • Business VoIP Services
  • UC Services: Managed UC, Hosted UC, and Cloud-Based UC/UCaaS
    • Multitenant Hosted/Cloud-Based UC or UCaaS
    • Dedicated Hosted UC
    • Managed UC
  • Videoconferencing Systems
  • Collaborative Applications
    • Team Messaging/Team Collaborative Applications
    • Conferencing Applications
    • Messaging
    • Enterprise Social Networks
  • Contact Center Solutions
    • On-Premises Contact Center Systems
    • Contact Center as a Service
    • Contact Center Applications
  • Mobile UC&C
  • UC&C Life-Cycle Services
    • UC&C Consulting and Integration Services
    • UC&C Consulting Service Activities
    • UC&C Integration Service Activities
    • UC&C Support and Maintenance Services

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
Back to Top