特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
市場調査レポート
商品コード
833221

IDCによる世界のユニファイドコミュニケーション・コラボレーション (UC&C) の分類法

IDC's Worldwide Unified Communications and Collaboration Taxonomy, 2019

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 14 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.80円
IDCによる世界のユニファイドコミュニケーション・コラボレーション (UC&C) の分類法
出版日: 2019年05月01日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、IDCによる世界のユニファイドコミュニケーション・コラボレーション (UC&C) の分類法について、概要や定義など、体系的な情報を提供しています。

IDCによる世界のユニファイドコミュニケーション・コラボレーション (UC&C) の分類法

ユニファイドコミュニケーション・コラボレーション (UC&C) の分類法の変更点

分類法の概要

定義

  • IP-PBXシステム
  • IP-PBXライン/シート
  • IP電話
  • ビジネスVoIPサービス
  • UCサービス:マネージドUC、ホステッドUC、クラウドベースUC/UCaaS
    • 複数のホステッド/クラウドベースUCまたはUCaaS
    • 専用ホステッドUC
    • マネージドUC
  • ビデオ会議システム
  • コラボレーティブアプリケーション
    • チームメッセージング/チームコラボレーティブアプリケーション
    • 会議アプリケーション
    • メッセージング
    • エンタープライズソーシャルネットワーク
  • コンタクトセンターソリューション
    • オンプレミスコンタクトセンターシステム
    • CCaaS
    • コンタクトセンターアプリケーション
  • モバイルUC&C
  • UC&Cライフサイクルサービス
    • UC&Cコンサルティング・インテグレーションサービス
    • UC&Cコンサルティングサービス活動
    • UC&Cインテグレーションサービス活動
    • UC&Cサポート・メンテナンスサービス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US45024219

This IDC study updates IDC's worldwide unified communications and collaboration (UC&C) research taxonomy to provide market definitions and a framework that IDC uses to track, segment, and forecast the worldwide UC&C market. This taxonomy reflects the evolving worldwide UC&C market and introduces discussions around new terminology, products, and solutions such as UCaaS, CCaaS, team collaboration, team messaging/chat, enterprise social networks (ESNs), and hosted and cloud-based services (private, public, and hybrid)."We are seeing more companies, especially more enterprise-class organizations now, planning for and deploying UC&C solutions," states Rich Costello, senior research analyst, Unified Communications and Collaboration. "Technologies such as cloud, video, team messaging and collaboration, and mobility are increasingly being integrated with business workflows, processes and applications, contact centers, IP telephony platforms, and UC&C portfolios. These are helping drive the market as businesses enhance their networks and communications platforms to support new technologies and applications."

IDC's Worldwide Unified Communications and Collaboration Taxonomy

Unified Communications and Collaboration Taxonomy Changes for 2019

Taxonomy Overview

  • In This Study
  • Methodology

Definitions

  • IP PBX Systems
  • IP PBX Line/Seat
  • IP Telephones
  • Business VoIP Services
  • UC Services: Managed UC, Hosted UC, and Cloud-Based UC/UCaaS
    • Multitenant Hosted/Cloud-Based UC or UCaaS
    • Dedicated Hosted UC
    • Managed UC
  • Videoconferencing Systems
  • Collaborative Applications
    • Team Messaging/Team Collaborative Applications
    • Conferencing Applications
    • Messaging
    • Enterprise Social Networks
  • Contact Center Solutions
    • On-Premises Contact Center Systems
    • Contact Center as a Service
    • Contact Center Applications
  • Mobile UC&C
  • UC&C Life-Cycle Services
    • UC&C Consulting and Integration Services
    • UC&C Consulting Service Activities
    • UC&C Integration Service Activities
    • UC&C Support and Maintenance Services

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.