株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

公共部門のITサービス管理 (ITSM) を再考し、変革的サービス業としてITを運用

Reimagining Public Sector IT Services Management to Run IT as a Transformative Service Business

発行 IDC 商品コード 819245
出版日 ページ情報 英文 10 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.00円で換算しております。
Back to Top
公共部門のITサービス管理 (ITSM) を再考し、変革的サービス業としてITを運用 Reimagining Public Sector IT Services Management to Run IT as a Transformative Service Business
出版日: 2019年04月03日 ページ情報: 英文 10 Pages
概要

当レポートでは、デジタルトランスフォーメーション (DX) が、多くのビジネスモデルやエコシステム、政府の従来の考え方やITサービス管理 (ITSM) の利用における基本的変化をどのように促進しているかについて検証し、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブスナップショット

概況

  • 政府のITをサービス業として運用する場合の考慮事項
  • ITサービス管理 (ITSM) の重要問題の原因
  • 「実行可能なIT」サービス業の運用に対する重要課題
  • 主な課題

技術バイヤーへの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US44946119

This IDC Perspective discusses how digital transformation (DX) is driving fundamental change in most business models and ecosystems and governments' traditional view and use of IT services management. Digital competencies require a new level of professional business acumen within government IT organizations for "running IT as a service business." IT operational strategy transitions IT from an engineering-driven to a service-delivery organization with a new DX operating/financial model. Successful government CIOs will create a viable and competitive IT services business specifically for agency digital transformation."Government IT organizations have deep experience with IT services management; some of the necessary ingredients for evolving it to a more strategic business approach exist," says Thom Rubel, adjunct research advisor with IDC's IT Executive Programs (IEPs). "Running IT as a service business for digital transformation requires elevating key business management practices previously lacking in the traditional IT business model to effectively support successful agency program and mission outcomes."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Considerations for Running Government IT as a Service Business
  • Causes of ITSM Critical Issues
  • Critical Challenges to Running "IT as a Viable" Service Business
  • Key Challenges
    • Leveraging Service Portfolio Management in Steering IT Through DX Waters
    • Advancing Managerial Accounting to Optimize and Express Financial Contribution of IT
    • Using IT Product Management to Ensure That IT Services Deliver Expected Value
    • Measuring IT Performance to Ensure IT Delivers Expected Value

Advice for Technology Leaders

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
Back to Top