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市場調査レポート

IDC MaturityScape Benchmark:米国のカスタマーコミュニケーションマネージメント (CCM)

IDC MaturityScape Benchmark: Customer Communications Management in the United States, 2019

発行 IDC 商品コード 811837
出版日 ページ情報 英文 13 Pages
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IDC MaturityScape Benchmark:米国のカスタマーコミュニケーションマネージメント (CCM) IDC MaturityScape Benchmark: Customer Communications Management in the United States, 2019
出版日: 2019年03月22日 ページ情報: 英文 13 Pages
概要

当レポートでは、IDCによる「Customer Communications Management MaturityScape Benchmark Survey」の調査結果と、その補足となる「IDC MaturityScape: Customer Communications Management 1.0」の調査結果に基づき、IDCによる「カスタマーコミュニケーションマネージメント (CCM)」の成熟度フレームワークの概要について、体系的な情報を提供しています。

IDCのMaturityScape Benchmark値

エグゼクティブサマリー

カスタマーコミュニケーションマネージメント (CCM) の成熟度ベンチマークデータの分析

  • カスタマーコミュニケーションマネージメント (CCM) の成熟度フレームワークのステージ
    • 調査結果:ステージ別の成熟度分布
  • カスタマーコミュニケーションマネージメント (CCM) の成熟度フレームワークの側面
    • 調査結果:側面別の成熟度分布
  • カスタマーコミュニケーションマネージメント (CCM) の成熟度の評価:サバイバーとスライバー
    • 調査結果:サバイバーとスライバーの比較

技術バイヤーへの提言

  • ビジョン
  • 人材
  • プロセス
  • 技術
  • カスタマーエクスペリエンス

参考資料

  • 関連調査
  • 付録
  • 調査手法
  • 調査回答者区分
目次
Product Code: US42625018
This IDC study presents the results of IDC's 2018 Customer Communications Management MaturityScape Benchmark Survey and should be viewed as a supplement to IDC MaturityScape: Customer Communications Management 1.0 (IDC #US42223117, June 2017). Together, they provide a comprehensive overview of IDC's customer communications management model. This document enables organizations to:Assess the current state and the readiness of their customer communications management infrastructure to support a seamless, omni-channel customer experience.Benchmark customer communications management maturity against the maturity level of peers.Uncover maturity gaps and identify areas in need of improvement to support improved customer experience."CCM solutions have evolved from being invisible, back-office print and mail utilities to a critical component of today's comprehensive digital customer experience strategy. The practices and steps outlined in this study will help executives tasked with CCM-centric decisions ensure they exploit the opportunities CCM systems afford and maximize their investment in resources and emerging technology to the benefit of the whole enterprise." - Marci Maddox, research manager, Enterprise Content Strategies

IDC MaturityScape Benchmark Figure

Executive Summary

Analysis of Customer Communications Management Maturity Benchmark Data

  • Stages of the Customer Communications Management Maturity Framework
    • Survey Findings: Maturity Distribution Across Stages
  • Dimensions of the Customer Communications Management Maturity Framework
    • Survey Findings: Maturity Distribution Across Dimensions
  • Evaluating Customer Communications Management Maturity: Survivors and Thrivers
    • Survey Findings: Comparison of Survivors and Thrivers

Advice for Technology Buyers

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  • Methodology
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