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市場調査レポート

IDC PlanScape:サービス部品管理による、コネクテッド製品の有効活用

IDC PlanScape: Service Parts Management to Leverage Connected Products Insights

発行 IDC 商品コード 757098
出版日 ページ情報 英文 12 Pages
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IDC PlanScape:サービス部品管理による、コネクテッド製品の有効活用 IDC PlanScape: Service Parts Management to Leverage Connected Products Insights
出版日: 2018年12月13日 ページ情報: 英文 12 Pages
概要

コネクテッド製品からの送信されるデータを活用して、各企業のサービス部門の担当者やスタッフは障害発生前に正確な診断を下すことがます。これが、サービス部品管理のデジタル化の推進や、顧客向けサービスの品質向上につながります。

当レポートでは、各種企業におけるサービス部品管理の導入の意義と手法について調査し、サービス部品管理の概略や背景事情、想定される利点と課題、ステークホルダー - 企業経営者・IT部門責任者・事業部門担当者など - の責任などを考察するほか、各企業がサービス部品管理のメリットを享受するための方法について解説しています。

IDC PlanScapeの説明図

エグゼクティブ・サマリー

なぜ、サービス部品管理が重要なのか?

サービス部品管理とは何か?

  • 業界固有の課題と機会

主な利害関係者 (ステークホルダー) は誰か?

どうすればサービス部品管理の利点を自社に取り込めるのか?

技術バイヤー向け提言

関連調査

目次
Product Code: US44483318

This IDC PlanScape aims to help service leaders and IT within manufacturing organizations rethink the way in which service parts management needs to evolve as more products and equipment become connected. The IoT has enabled a wealth of asset and product data that allows the service team to know the reason for a failure in advance of a technician ever being scheduled or before a customer makes a call to request support. In this environment where connected products communicate health, performance, and productivity in real time and can aid in the predictive diagnosis of an issue, manufacturers need to ensure they are able to leverage this insight to accurately reserve and equip the field team with the right service parts to solve the issue at hand on a first visit."Data from connected products will enable the transformation of service parts management as service leaders and the service team will have an accurate diagnosis of an issue prior to failure, allowing for the right service part to be in the hands of the technician who will show up to a customer site to fix the issue on that first visit. No longer will customers be riddled with or frustrated by extended downtime as connected products provide a view into the problem that not only triggers a service event but also ensures the appropriate service part is available, reserved, and shows up with the technician who can solve the issue." - Aly Pinder, program director, Service Innovation and Connected Products

IDC PlanScape Figure

Executive Summary

Why Is Service Parts Management Important?

What Is Service Parts Management?

  • Inherent Challenges and Opportunities

Who Are the Key Stakeholders?

How Can My Organization Take Advantage of Service Parts Management?

Advice for Technology Buyers

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