株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

IDC FutureScape:人工知能 (AI) の世界市場の将来予測 (2020年)

IDC FutureScape: Worldwide Artificial Intelligence 2020 Predictions

発行 IDC 商品コード 738780
出版日 ページ情報 英文 18 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.81円で換算しております。
Back to Top
IDC FutureScape:人工知能 (AI) の世界市場の将来予測 (2020年) IDC FutureScape: Worldwide Artificial Intelligence 2020 Predictions
出版日: 2019年10月31日 ページ情報: 英文 18 Pages
概要

人工知能 (AI) は今後ますます成長し、日常生活やビジネスのあらゆる側面に普及するようになります。顧客との関係性の強化やイノベーションの加速化、競争力の強化、利益率の拡大、従業員の生産性向上といった様々な利点が、AIを推進・活用する企業にもたらされるでしょう。どの企業もAI活用に備えて、自社の人員・プロセス・技術・データを見直し、デジタル時代での成長機会を追求するべきでしょう。

当レポートでは、世界の人工知能 (AI) の分野で今後生じうる技術面・運用面での変化 (全10項目) について考察すると共に、関連企業の経営者が今後取るべき対応策などの情報を取りまとめてお届けいたします。

IDC FutureScapeによる市場動向予測 (図表)

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScapeの予測

  • 外生的な市場促進要因:概略
  • 将来予測:技術バイヤーへの影響
    • 予測1:2024年までに、AIは企業の日常業務の一部となり、総費用の25%がAIソリューション - 大規模なイノベーションや優れた事業価値を生み出す「サービスとしての成果」 - 向けとなる
    • 予測2:2024年までに全企業の75%が、AI導入に伴う新スキル・労働慣行の習得を目的に、(社外委託を含めた) 従業員再訓練・人材開発に投資するようになる
    • 予測3:デジタル技術の信用性が重要な企業資産になるのに伴い、2022年までにG2000企業の70%以上で、自社の「デジタル信頼性」を監視するための正式なプログラムを導入する
    • 予測4:2022年までに75%の企業で、技術・プロセス開発にIA (インテリジェントオートメーション) を導入し、AI対応ソフトウェアを用いて、実際の運用・体験に基づいた技術開発を進める
    • 予測5:2024年には、AIはユーザー体験を再定義するための新たなユーザーインターフェースとなり、ユーザーとの接触の50%以上が、コンピュータービジョンや音声/自然言語処理、AR/VRから得られるようになる
    • 予測6:2021年には、各種データと新たな学習アルゴリズムの併用により、顧客体験の15%が常に「超個人化」されるようになる
    • 予測7:2025年には、コンピュータービジョンや音声認識モデルの50%が、エッジコンピューター上 (エンドポイントを含む) で動き、畳み込み/回帰型ニューラルネットワーク上での深層学習機能を有するようになる
    • 予測8:2025年までに、新規発売される企業用アプリケーションの90%以上に組み込み型AI機能が採用されるが、真に破壊的なAI主導型アプリケーションは、全体の10%程度に過ぎない
    • 予測9:2023年までに、AI訓練の加速化用に用いる半導体 (GPU、FPGA、AI ASIC、AI ASSP) への技術バイヤーの支出額は、約90億米ドルに達する
    • 予測10:2023年には、AI対応プロセッサ/コプロセッサを用いてAIワークロードを処理するためのサーバの20%が、エッジコンピューティングを使って運用される
      • 関連する市場促進要因
      • IT市場への影響
      • 提言

技術バイヤー向け提言

外生的な市場促進要因:詳細

  • イノベーションの時代:今後の企業の成長促進
  • 情報の経済性:AI・人間・企業の「学習」が、各々の優位性を高める
  • プラットフォーム経済:超巨大規模での競争
  • デジタル技術の信用性の危機:脅威増大に伴う戦略的対応の必要性
  • 「情報をどこででも」:AIの市場機会と影響
  • 顧客体験の拡大:利便性・カスタム化・制御性の向上
  • 「未来の労働」:より俊敏・機能的で、ボーダレスで再構成可能な労働環境
    • 概略
    • 背景事情

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US45576319

This IDC study provides IDC's 2020 top 10 predictions for artificial intelligence (AI)."Artificial Intelligence is poised to be more prolific and span every aspect of our lives and business. AI disrupters will enjoy a differentiated and sustainable measure of success ranging from superior customer engagements, accelerated rates of innovation, higher competitiveness, higher margins, and productive employees. Organizations worldwide must evaluate their vision and transform their people, processes, technology, and data readiness to unleash the power of AI and thrive in the digital era," said Ritu Jyoti, program vice president, Artificial Intelligence Strategies. "However, AI's rate of adoption will be challenged by evolving national regulations, a lack of an ethical foundation, and a lack of transparent and self-explaining algorithms critical for the trust and avoidance of unintended negative outcomes."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2024, AI Will Be Integral to Every Part of the Business, Resulting in 25% of the Overall Spend on AI Solutions as "Outcomes as a Service" That Drives Innovation at Scale and Superior Business Value
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2024, 75% of Enterprises Will Invest in Employee Retraining and Development, Including Third-Party Services, to Address New Skill Needs and Ways of Working Resulting from AI Adoption
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2022, over 70% of G2000 Companies Will Have Formal Programs to Monitor Their "Digital Trustworthiness" as Digital Trust Becomes a Critical Corporate Asset
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2022, 75% of Enterprises Will Embed Intelligent Automation into Technology and Process Development, Using AI-Based Software to Discover Operational and Experiential Insights to Guide Innovation
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2024, AI Will Become the New User Interface by Redefining User Experiences Where over 50% of User Touches Will Be Augmented by Computer Vision, Speech, Natural Language, and AR/VR
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2021, 15% of Customer Experience Applications Will Be Continuously Hyper-Personalized by Combining a Variety of Data and Newer Reinforcement Learning Algorithms
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2025, 50% of Computer Vision and Speech Recognition Models Will Run on the Edge (Including Endpoints) and Feature Deep Learning on Convolutional and Recurrent Neural Networks
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2025, at Least 90% of New Enterprise Application Releases Will Include Embedded AI Functionality, But Truly Disruptive AI-Led Applications Will Represent Only About 10% of This Total
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: In 2023, Technology Buyer Spending on Semiconductors (GPUs, FPGAs, AI ASICs, and AI ASSPs) Used Specifically to Accelerate AI Training and Inferencing Will Reach Nearly $9 Billion
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2023, Nearly 20% of Servers That Process AI Workloads Using AI-Optimized Processors and Coprocessors Will Be Deployed at the Edge
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • The Age of Innovation: Driving the Future Enterprise
    • Description
    • Context
  • Economies of Intelligence: AI, Human, and Organizational "Learning" Fuels Asymmetrical Advantage
    • Description
    • Context
  • The Platform Economy: Competing at Hyperscale
    • Description
    • Context
  • Crisis of Digital Trust: Escalating Threats Mandate Strategic Responses
    • Description
    • Context
  • Intelligence Everywhere: AI's Opportunity and Implications
    • Description
    • Context
  • Rising Customer Expectations: More Convenience, Customization, and Control
    • Description
    • Context
  • The Future of Work: Agile, Augmented, Borderless, and Reconfigurable
    • Description
    • Context

Learn More

  • Related Research
Back to Top