株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

通信キャリアにとっての難問:データ駆動式の事業転換

The Carrier Conundrum: Data-Driven Transformation

発行 IDC 商品コード 718405
出版日 ページ情報 英文 21 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.53円で換算しております。
Back to Top
通信キャリアにとっての難問:データ駆動式の事業転換 The Carrier Conundrum: Data-Driven Transformation
出版日: 2018年10月03日 ページ情報: 英文 21 Pages
概要

通信サービスプロバイダー (CSP) 各社は現在、市場が急速に変化しかつ活動し辛くなる中で、数々の新たな課題に直面しています。その解決策として、新たな環境における要望に (部分的ながら) 対応できる戦術ソリューションを導入しています。CSP各社がネットワーク中心型サービスを自社サービスと融合させれば、それが自動化・データ駆動型のアジャイルなソリューションの導入につながり、リアルタイムかつ迅速に対応するデータ駆動式のサービスを提供できるようになります。

当レポートでは、通信サービスプロバイダー (CSP) 各社における最新型の技術・サービス形態の導入の可能性について分析し、業界が現在直面している諸問題や、最新型ソリューション/サービスの主な特徴、その導入に際して解決すべき課題、期待される効果などについて調査しております。

調査概要

市場の新たな動向と推進要因

  • 分析手法
  • 分析対象地域
  • 大規模/小規模通信キャリアの比較
  • アジリティに関する顧客側の要望
  • 運用形態の転換の機会と障害
  • 情報管理の転換:収益化/有効活用に向けた動き
    • データの収益化 (マネタザイゼーション)
  • プログラマティック・デジタル広告:利用事例
    • プログラマティック・デジタル広告 - 巨大だが、たどり着き難い機会
  • 通信サービスプロバイダー (CSP) は如何にして、プログラマティック広告のバリューチェーンにたどり着こうとしているのか?
  • スポンサーつきデータ課金 (Sponsored Data Charging) の実用化
  • スポンサーつきデータ課金の動作原理
  • アジャイルな運用を支えるためのインフラ転換

サービスプロバイダー向け提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: AP43421117

Communication SPs (CSP) today face a new breed of challenges borne from fast-evolving and increasingly unfamiliar market environments. In response, they have implemented tactical solutions which have only partially addressed the demands of those environments. "As CSPs migrate from network-centric offerings to a broad range of services, their operational transformations must deliver automated, data-driven, agile solutions that position a CSP for a real-time, data-driven, and responsive future," says Hugh Ujhazy, associate VP, IDC Asia/Pacific Internet of Things.

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Methodology
  • The Regions
  • Comparing Large and Small Carriers
  • Customer Demands for Agility
  • Operational Transformation Opportunities and Impediments
  • Transforming Information Management - The Move to Monetization
    • Data Monetization
  • Programmatic Digital Advertising Use Cases
    • Programmatic Digital Advertising - A Big Opportunity That Is Hard to Reach
  • How Are CSPs Finding Their Way into the Programmatic Advertising Value Chain?
  • Sponsored Data Charging Monetization
  • How Does Sponsored Data Charging Work?
  • Transforming Infrastructure to Support Agile Operations

Advice for the Services Provider

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
Back to Top