株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

IDCの成熟度モデル:ソーシャルメディア管理1.0

IDC MaturityScape: Social Media Management 1.0

発行 IDC 商品コード 658229
出版日 ページ情報 英文 12 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.24円で換算しております。
Back to Top
IDCの成熟度モデル:ソーシャルメディア管理1.0 IDC MaturityScape: Social Media Management 1.0
出版日: 2018年06月25日 ページ情報: 英文 12 Pages
概要

当レポートでは、IDCが定義した企業成熟度のモデル (MaturityScape) に基づき、ソーシャルメディア管理 (Social Media Management) の発展状況について分析し、成熟度の評価のための5段階の基準を提示したうえで、ソーシャルメディア管理の全体的な発展状況や、発展戦略の推進に必要な手段・政策の検討、各企業の対応策の評価、企業間・部門間での選択・行動の相互評価、業界関係者が今後選択すべき行動などについて調査しております。

IDCの成熟度モデルの比較分析 (図表)

エグゼクティブ・サマリー

ソーシャルメディア管理:IDCによる成熟度モデルの各要素

  • IDCによるソーシャルメディア管理の成熟度モデルの各段階
    • アドホックな段階
      • 概略
      • ビジネス上の成果
    • 機会主義的な段階
    • 反復的な段階
    • 管理された段階
    • 最適化された段階

IDCによるソーシャルメディア管理の成熟度モデルの評価項目

技術バイヤー向け提言

目次
Product Code: US43994618

This IDC study describes the IDC MaturityScape for social media management."The goal of being a social business is to create a seemingly unfair advantage for your company by being more responsive, developing greater market insights, and creating better value and experiences than your competitors," according to Wayne Kurtzman, IDC's research director for Social and Experiential Solutions. "Brands that embrace this challenge have crossed a major obstacle presented by the digital transformation of business."

IDC MaturityScape Figure

Executive Summary

Elements of the Social Media Management Maturity Framework

  • Stages of the Social Media Management Maturity Framework
    • Ad Hoc
      • Description
      • Business Outcome
    • Opportunistic
      • Description
      • Business Outcome
    • Repeatable
      • Description
      • Business Outcome
    • Managed
      • Description
      • Business Outcome
    • Optimized
      • Description
      • Business Outcome

Dimensions of the Social Media Management Maturity Framework

Advice for Technology Buyers

Back to Top