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市場調査レポート

IDC PeerScape:拡張現実 (AR)・仮想現実 (VR)を用いた優れたエクスペリエンス創出のプラクティス

IDC PeerScape: Practices for Creating Superior Experiences with Augmented and Virtual Reality

発行 IDC 商品コード 633726
出版日 ページ情報 英文 8 Pages
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IDC PeerScape:拡張現実 (AR)・仮想現実 (VR)を用いた優れたエクスペリエンス創出のプラクティス IDC PeerScape: Practices for Creating Superior Experiences with Augmented and Virtual Reality
出版日: 2018年05月04日 ページ情報: 英文 8 Pages
概要

当レポートでは、拡張現実 (AR)、仮想現実 (VR) およびゲーミフィケーションといった新興技術を用いた将来の顧客エクスペリエンスの創出について調査し、主要企業による利用例・実例を示しています。

IDCのPeerScape図

エグゼクティブサマリー

競合企業の考察

  • プラクティス1:AR/VR技術を用いたデジタルエクスペリエンスによるオフラインジャーニーの増強
    • 課題
    • 実例
    • ガイダンス
  • プラクティス2:ARを利用した個人的状況において、ユーザーが製品を説明することを助ける
    • 課題
    • 実例
    • ガイダンス
  • プラクティス3:顧客エンゲージメントを改善するためAR/VRとゲーミフィケーションを結合させる
    • 課題
    • 実例
    • ガイダンス
  • プラクティス4:AR/VRによる新たなビジネスモデルの創出
    • 課題
    • 実例
    • ガイダンス
目次
Product Code: AP43767818

In this report, we highlight some of the key challenges faced by enterprises in the digital era and the multi-channel world with a focus on customer experiences. We then also present use cases and examples of how leading organizations are creating the customer experience of the future using emerging technologies such as AR/VR and even utilizing practices such as gamification. "We live in an era today where consumer attention is very sparse due to the various online options available and customers go for the service that offers the fastest or cheapest gratification. In such situations, immersive technologies such as AR/VR and gamification can help drive higher engagement with customers and even create a loop for repeat purchases or visits," says Avinav Trigunait, Lead, AP AR/VR and Future of Work research practice. Disclaimer: IDC PeerScape: Practices for Creating Superior Experiences with Augmented and Virtual Reality cites certain technology vendors. This information is for general purpose use only. In no instance does any citation represent IDC's endorsement of a vendor's products or strategy, now or in the future.

IDC PeerScape Figure

Executive Summary

Peer Insights

  • Practice 1: Augment Offline Journeys with Digital Experiences Using AR/VR Technologies
    • Challenge
    • Examples
      • Vroom Uses VR Showrooms to Attract Buyers with Immersive Experiences
      • Starbucks Deepens In-Store Experiences with Digital Storytelling
    • Guidance
  • Practice 2: Help Users Contextualize Products Within Their Personal Setting Using AR
    • Challenge
    • Example
    • Guidance
  • Practice 3: Combine AR/VR with Gamification to Improve Customer Engagement
    • Challenge
    • Example
    • Guidance
  • Practice 4: Create New Business Models with AR/VR
    • Challenge
    • Example
    • Guidance
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