株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

中国のゲーム市場シェア

China Gaming Market Shares, 2018: The Market Has Gone through a Year of Slowest Growth in the Recent Decade

発行 IDC 商品コード 628663
出版日 ページ情報 英文 18 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.97円で換算しております。
Back to Top
中国のゲーム市場シェア China Gaming Market Shares, 2018: The Market Has Gone through a Year of Slowest Growth in the Recent Decade
出版日: 2019年04月17日 ページ情報: 英文 18 Pages
概要

当レポートでは、中国のゲーム市場について調査分析し、主要ベンダーの市場シェアについて、体系的な情報を提供しています。

IDCの市場シェア値

エグゼクティブサマリー

技術サプライヤーへの提言

市場シェア

  • 中国のゲーム市場
  • クライアントゲーム市場
  • モバイルゲーム市場
  • Webゲーム市場
  • 家庭用ゲーム機用ゲーム市場
  • シングルユーザー向けPCゲーム市場
  • eスポーツゲーム市場
  • 中国のゲームユーザー
  • 中国のゲーム企業

主要企業

  • Tencent
  • NetEase
  • Perfect World
  • 37 Interactive Entertainment
  • YOOZOO
  • Century Huatong Group
  • Changyou Network
  • Kunlun
  • Chinese Media
  • Kingnet

市場の背景

  • 重要な市場動向

調査手法

市場定義

関連調査

目次
Product Code: CHE43916419

"The Chinese game market bore a slowing revenue growth in 2018. Under the influence of environmental variation, the overseas market became the game vendors' focus area," said Turian Tan, gaming market analyst at IDC China. "Although the industry suffered winter, the game vendors should still adhere to the quality-first strategy, create innovative products, and improve the ecological system construction to make the future market more standardized, sustainable, healthy, and motivate stable development."

IDC Market Share Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

Market Share

  • China Gaming Market, 2018
  • Client Gaming Market
  • Mobile Gaming Market
  • Web Gaming Market
  • Home Console Gaming Market
  • PC Single-Player Gaming Market
  • eSports Gaming Market
  • China Game Users
  • Chinese Publicly Listed Game Companies

Who Shaped the Year

  • Tencent
  • NetEase
  • Perfect World
  • 37 Interactive Entertainment
  • YOOZOO
  • Century Huatong Group
  • Changyou Network
  • Kunlun
  • Chinese Media
  • Kingnet

Market Context

  • Significant Market Developments

Methodology

  • Field Investigation
  • Desk Research

Market Definition

  • Client Games
  • Web Games
  • Mobile Games
  • Home Console Games
  • PC Single-Player Games
  • eSports Games

Related Research

Back to Top