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市場調査レポート

中国のゲーム市場の将来予測

China Gaming Market Forecast, 2018-2023

発行 IDC 商品コード 623566
出版日 ページ情報 英文 16 Pages
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中国のゲーム市場の将来予測 China Gaming Market Forecast, 2018-2023
出版日: 2019年04月15日 ページ情報: 英文 16 Pages
概要

当レポートでは、中国国内のゲーム市場の将来動向について分析し、業界の基本構造や最新情勢、主な市場促進・抑制要因、現在の市場規模と今後の動向見通し、部門別の詳細動向、将来的な市場成長・技術開発の可能性などを調査しております。

IDCによる市場動向予測

エグゼクティブサマリー

技術サプライヤー向け提言

市場予測

  • 全体的な市場動向
  • 中国のクライアントゲーム市場
  • 中国のモバイルゲーム市場
  • 中国のWebゲーム市場
  • 中国の家庭用ゲーム機用ゲーム市場
  • 中国のシングルユーザー向けPCゲーム市場
  • 中国のゲームユーザー

市場の背景事情

  • 市場促進・阻害要因
    • 促進要因
    • 阻害要因
  • 主な市場発展
  • 前回の予測結果からの変更点

市場の定義

  • クライアントゲーム
  • Webゲーム
  • モバイルゲーム
  • 家庭用ゲーム機用ゲーム
  • eスポーツゲーム

調査手法

関連調査

目次
Product Code: CHE43916519

"China's game market has just experienced a turbulent development period in which it posted its lowest growth rate in the past decade, which is also an opportunity for the game industry to enter a new stage of development," says Turian Tan, gaming analyst, IDC China. He adds, "Game makers need to pick up the strategy of sticking to high-quality games and change the previous extensive distribution and operation strategy. At the same time, we should focus on overseas markets and establish a globalized product system and a localized operation model according to the characteristics of different regions and markets."

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

Market Forecast

  • Overall Market Situation
  • China Client-End Gaming Market
  • China Mobile Gaming Market
  • China Web Gaming Market
  • China Home Console Game Market
  • China PC Single-Player Gaming Market
  • China Game Users

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • Overseas Market Is Huge
      • The Maturity and Application of 5G and Cloud Computing Technology
      • More Professional eSports Games
    • Inhibitors
      • User Attention Shift
      • Restrictions on Game Policy Environment
  • Significant Market Developments
    • Live Streaming Ushered in Blowout Growth
    • Change of Market Policy Environment
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

  • Client-End Games
  • Web Games
  • Mobile Games
  • Home Console Games
  • eSports Games

Methodology

  • Field Investigation
  • Desk Research

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