特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

IDC FutureScape:CMOの世界市場の予測 (2020年)

IDC FutureScape: Worldwide CMO 2020 Predictions

発行 IDC 商品コード 383624
出版日 ページ情報 英文 18 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.17円で換算しております。
IDC FutureScape:CMOの世界市場の予測 (2020年) IDC FutureScape: Worldwide CMO 2020 Predictions
出版日: 2019年10月31日 ページ情報: 英文 18 Pages
概要

当レポートでは、IDCによるCMOの10大予測について、体系的な情報を提供しています。

IDC FutureScape値

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScapeの予測

  • 外部の促進要因のサマリー
  • 予測:技術バイヤーへの影響
    • 予測1:世界のRTBによるディスプレイ広告支出は、EUのGDPRの施行により、2020年に5%、2021年に10%減少する
    • 予測2:2020年には、ブランドの35%が同意管理システムを導入し、透明性とガバナンスに基づいて顧客とのデータ関係を差別化する
    • 予測3:2021年までに、消費者のデジタルインタラクションの75%以上に、ブランドによるデジタル情報に基づく行動修正の取り組みが含まれる
    • 予測4:2021年までに、イベントマーケターの20%が、主要なイベントエクスペリエンスにARを実装する
    • 予測5:2022年までに、AI主導のフェイクコンテンツの作成が、それを検出する能力を上回り、インターネット上のデータやコンテンツに不信感を持つ人の50%以上になる
    • 予測6:2022年までに、AIの幅広い利用可能性が、マーケティング技術スタックを持つ企業のマーケターの30%に影響を与える
    • 予測7:2022年までに、世界の技術ブランドの20%が、社会的または政治的原因で賛否両論の企業の影響を包含せざるを得なくなる
    • 予測8:2022年までに、電子メールマーケティングは、AIで完全に自動化できる最初のマーケティング業務になる
    • 予測9:2023年までに、デジタルマーケターの75%が、マルチタッチアトリビューションを使用する
    • 予測10:2024年までに、データ作業はマーケティング組織の中核コンピテンシーになり、マーケティングにおける急成長中の職務としてデータサイエンスを上回る

技術バイヤーへの提言

外部の促進要因:詳細

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US44750519

This IDC study outlines 10 of the most urgent issues CMOs must master to drive their brands, organizations, and careers to the top of the next set of disruptions coming to marketing."Marketing is transitioning from a decade of investment and innovation in the application layer of the infrastructure to a decade of investment and innovation that will come out of the data layer," said Gerry Murray, research director of Marketing and Sales Technology at IDC. "Data is the global food supply chain for marketers; it must be collected, stored, prepared, and served so that it is safe and healthy for everyone. That presents a host of challenges for marketers. The most successful will be those that embrace data as the new ingredients for master data chefs who will cook up new and exciting experiences for their customers."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: Worldwide Display Advertising Spend via RTB Will Decrease by 5% in 2020 and by 10% in 2021, as Enforcement of the EU GDPR Makes It Clear That RTB's Data Needs and the GDPR Are Incompatible
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: In 2020, 35% of Brands Will Adopt Consent Management Systems to Build Trust and Differentiate Their Data Relationships with Customers Based on Transparency and Governance
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2021, More Than 75% of Consumer Digital Interactions Will Include Digitally Informed Behavior Modification Efforts Conducted by the Brand
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2021, 20% of Event Marketers Will Implement Augmented Reality into Their Major Event Experiences
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2022, AI-Driven Creation of Fake Content Will Outpace the Ability to Detect It, Resulting in More Than 50% of People Indicating They Don't Trust the Data and Content They Find on the Internet
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2022, the Broad Availability of AI Will Inspire 30% of Marketers in Companies with Marketing Tech Stacks to Volunteer for the Role of Citizen Scientist
      • Associated Drivers
      • Business and IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2022, 20% of Global Technology Brands Will Be Forced to Incorporate the Impact of Controversial Company Positions in Social or Political Causes into Their Marketing Strategy
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2022, Email Marketing Will Be the First Marketing Job to Be Fully Automatable with AI
      • Associated Drivers
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2023, 75% of Digital Marketers Will Use Multitouch Attribution, Owing to Recent Rapid Tech Improvements Supporting Multiple Channels, Advanced Statistics, AI/ML, and Easier Implementation
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2024, Data Operations Will Become a Core Competency for Marketing Organizations, and It Will Overtake Data Science as the Fastest-Growing Job Function in Marketing
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • Intelligence Everywhere: AI's Opportunity and Implications
    • Description
    • Context
  • Rising Customer Expectations: More Convenience, Customization, and Control
    • Description
    • Context
  • Crisis of Digital Trust: Escalating Threats Mandate Strategic Responses
    • Description
    • Context
  • Sense, Compute, Act: Maximizing Data Value
    • Description
    • Context
  • The Age of Innovation: Driving the Future Enterprise
    • Description
    • Context
  • The Future of Work: Agile, Augmented, Borderless, and Reconfigurable
    • Description
    • Context
  • Economies of Intelligence: AI, Human, and Organizational "Learning" Fuels Asymmetrical Advantage
    • Description
    • Context

Learn More

  • Related Research