メールサービス キャンペーン : 期間中に新規登録や配信希望カテゴリの変更等をされた方に、ご用意した無料レポートを提供しております。 新規登録 / 登録内容変更

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

欧州・中東・アフリカ諸国 (EMEA) のユニファイドコミュニケーション&コラボレーション (UC&C) 市場の将来予測

EMEA Unified Communications and Collaboration Forecast, 2017-2021

発行 IDC 商品コード 366776
出版日 ページ情報 英文 14 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.61円で換算しております。
Back to Top
欧州・中東・アフリカ諸国 (EMEA) のユニファイドコミュニケーション&コラボレーション (UC&C) 市場の将来予測 EMEA Unified Communications and Collaboration Forecast, 2017-2021
出版日: 2017年08月02日 ページ情報: 英文 14 Pages
概要

当レポートでは、欧州・中東・アフリカ諸国 (EMEA) におけるユニファイドコミュニケーション&コラボレーション (以下UC&C) 市場について分析し、市場の基本構造や最新情勢、市場規模の動向見通し、主なコンポーネント別 (UCアプリケーション、IP電話、コンタクトセンター用ソフトウェア/インフラ、ビデオ会議/テレプレゼンス装置など) および企業規模別・地域別の詳細動向などについて調査しております。

IDCによる市場動向予測 (図表)

エグゼクティブ・サマリー

技術サプライヤー向け提言

  • 目下のビジネス上の利益の定義
  • あらゆる顧客への対応
  • ビジネス加速化要因としてのパブリッククラウドの活用
  • カスタマージャーニー (顧客の選択過程) への注目
  • 顧客側のエコシステムへの適合

市場予測

市場の背景事情

  • 市場促進・阻害要因
    • 促進要因
    • 阻害要因
  • 市場の主な動向
  • 前回の予測結果からの変更点

市場の定義

  • UCaaS (音声)
  • UCaaS (アプリケーション)
  • オンプレミスUCアプリケーション
  • IP-PBX
  • IP電話
  • SaaS型コンタクトセンター (サービス/ソフトウェアとしてのコンタクトセンター)
  • オンプレミス方式コンタクトセンター向けソフトウェア・インフラ
  • ビデオ会議・テレプレゼンス用装置
  • その他のコラボレーション用アプリケーション
  • UC&Cのライフサイクル・サービス:コンサルティング・インテグレーション
  • UC&Cのライフサイクル・サービス:サポート・整備

調査手法

関連調査

目次
Product Code: CEMA42907117
This IDC study provides a forecast for the EMEA UC&C market with breakdowns by the various technologies and services that constitute this market: UC applications and IP telephony equipment, contact center software and infrastructure, videoconferencing and telepresence equipment, other collaborative applications, unified communications as a service (UCaaS), and UC&C life-cycle services. It also contains breakdowns by business size and key geographies. The study outlines major market trends and provides recommendations for market players."The market for on-premises UC&C software and equipment has already peaked in EMEA, and any further growth will come from as-a-service delivery and life-cycle services. Vendors will need to adapt their strategies to reflect this development." - Telecom and Networking Program Manager Michael Vorisek, IDC CEMA

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

  • Define Quick Business Benefits
  • Address All Constituencies
  • Use Public Cloud as a Business Accelerator
  • Focus on Customer Journey
  • Work with Your Ecosystem

Market Forecast

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • The Rise of as-a-Service Delivery
      • Digital Transformation Agenda
      • Upgrade Projects
    • Inhibitors
      • Eroding Price per Feature
      • Deficient SMB Strategy
  • Significant Market Developments
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

  • UCaaS (Voice)
  • UCaaS (Applications)
  • UC Applications on Premises
  • IP PBX
  • IP Phones
  • Contact Center as a Service (Software)
  • Contact Center Software and Infrastructure on Premises
  • Videoconferencing and Telepresence Equipment
  • Other Collaborative Applications
  • UC&C Life-Cycle Services: Consulting and Integration
  • UC&C Life-Cycle Services: Support and Maintenance

Methodology

Related Research

Back to Top