無料セミナー : 2018年10月23日『5G、OTTがもたらすデジタルトランスフォーメーション2025年までの展望』 IDATE DigiWorld共同開催

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

欧州・中東・アフリカ諸国 (EMEA) のユニファイドコミュニケーション&コラボレーション (UC&C) 市場の将来予測

EMEA Unified Communications and Collaboration Forecast, 2018-2022

発行 IDC 商品コード 366776
出版日 ページ情報 英文 15 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.61円で換算しております。
Back to Top
欧州・中東・アフリカ諸国 (EMEA) のユニファイドコミュニケーション&コラボレーション (UC&C) 市場の将来予測 EMEA Unified Communications and Collaboration Forecast, 2018-2022
出版日: 2018年08月14日 ページ情報: 英文 15 Pages
概要

当レポートでは、欧州・中東・アフリカ諸国 (EMEA) におけるユニファイドコミュニケーション&コラボレーション (以下UC&C) 市場について分析し、市場の基本構造や最新情勢、市場規模の動向見通し、主なコンポーネント別 (UCアプリケーション、IP電話、コンタクトセンター用ソフトウェア/インフラ、ビデオ会議/テレプレゼンス装置など) および企業規模別・地域別の詳細動向などについて調査しております。

IDCによる市場動向予測 (図表)

エグゼクティブ・サマリー

技術サプライヤー向け提言

  • 目下のビジネス上の利益の定義
  • あらゆる顧客への対応
  • ビジネス加速化要因としてのパブリッククラウドの活用
  • カスタマージャーニー (顧客の選択過程) への注目
  • 顧客側のエコシステムへの適合

市場予測

市場の背景事情

  • 市場促進・阻害要因
    • 促進要因
    • 阻害要因
  • 市場の主な動向
  • 前回の予測結果からの変更点

市場の定義

  • UCaaS (音声)
  • UCaaS (アプリケーション)
  • オンプレミスUCアプリケーション
  • IP-PBX
  • IP電話
  • SaaS型コンタクトセンター (サービス/ソフトウェアとしてのコンタクトセンター)
  • オンプレミス方式コンタクトセンター向けソフトウェア・インフラ
  • ビデオ会議・テレプレゼンス用装置
  • その他のコラボレーション用アプリケーション
  • UC&Cのライフサイクル・サービス:コンサルティング・インテグレーション
  • UC&Cのライフサイクル・サービス:サポート・整備

調査手法

関連調査

目次
Product Code: EMEA42796318
This IDC study provides a forecast for the EMEA UC&C market, with breakdowns of the various technologies and services that constitute this market, namely UC applications and IP telephony equipment, contact center software and infrastructure, videoconferencing and telepresence equipment, other collaborative applications, unified communications as a service (UCaaS), and UC&C life cycle services. It also contains breakdowns by business size and key geographies. The study outlines major market trends and provides recommendations for market players."The aaS delivery model is almost ubiquitous in the UC&C ecosystem today. Traditional players used to see it as a competing product that would "cannibalize" revenues, and challengers subsequently confirmed this view by promoting aaS as an "equipment killer." However, the reality is more complex, and as such vendors must learn to use the growth potential of aaS delivery to benefit the whole ecosystem." - Telecom and Networking Program Manager Michael Vorisek, IDC CEMA.

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

  • Defining Quick Business Benefits
  • Embracing Communications as a Service
  • Addressing All Constituencies
  • Focusing on the Customer Journey
  • Exploring Additional Opportunities

Market Forecast

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • The Rise of aaS Delivery
      • Digital Transformation Agenda
      • Upgrade Projects
    • Inhibitors
      • Eroding Price Per Feature
      • Deficient SMB Strategy
  • Significant Market Developments
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

  • UCaaS (Voice)
  • UCaaS (Applications)
  • UC Applications on Premises
  • IP PBX
  • IP Phones
  • Contact Center as a Service (Software)
  • Contact Center Software and Infrastructure on Premises
  • Videoconferencing and Telepresence Equipment
  • Other Collaborative Applications
  • UC&C Life-Cycle Services: Consulting and Integration
  • UC&C Life-Cycle Services: Support and Maintenance

Methodology

Related Research

Back to Top