無料セミナー : 2018年10月23日『デジタルトランスフォーメーション2025年までの展望: 5G、OTTを中心として』 IDATE DigiWorld共同開催

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

コンテンツマーケティングのサプライチェーン

The Content Marketing Supply Chain: Meeting the Demand for Content Marketing at Scale

発行 IDC 商品コード 365887
出版日 ページ情報 英文 22 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.90円で換算しております。
Back to Top
コンテンツマーケティングのサプライチェーン The Content Marketing Supply Chain: Meeting the Demand for Content Marketing at Scale
出版日: 2016年08月02日 ページ情報: 英文 22 Pages
概要

近年、コンテンツマーケティングの大規模化が進み、「ビッグコンテンツ」も散見されるようになりました。ビッグコンテンツの場合、コンテンツ制作・展開の各段階がサイロ化して、全体としてうまく機能しなくなる可能性があります。未来のコンテンツマーケティングとは、各人の自宅キッチンで食事を料理するのではなく、大規模な4つ星レストランのような洗練された場所でまとめて料理するようなものです。自分で勝手に目標を設定して進んでいく、ソーシャルメディア活用型の消費者が満ちている現在の市場では、モジュール型・総合型のアプローチだけが、企業が成功を収める方法となっています。

当レポートでは、コンテンツマーケティング市場のサプライチェーン (関連産業・市場) について分析し、コンテンツマーケティングの概略や市場構造、各々の事業プロセス (計4段階) での業務内容と必要な技術・ノウハウ、今後の市場成長・技術進歩に向けた取り組みなどについて調査・考察しております。

IDCの見解

調査概要

概況

  • 巨大コンテンツとの遭遇
    • 「コンテンツ」とは何か?
    • コンテンツマーケティングとは何か?
      • 巨大コンテンツの促進要因
        • デジタル式対話 (ダイアログ) に対するバイヤー側の選好
        • デジタル転換による、マーケティング用の (顧客との) 対話スペースの拡大
    • IDCによる、コンテンツマーケティング・サプライチェーンの枠組み
      • "大型レストラン・キッチンにおける食品保存"
      • 内部の「蛸壺」解消による、カスタマージャーニー (顧客行動・志向) へのより良い対応
    • コンテンツマーケティング・サプライチェーンの各要素
      • 立案段階
        • 定義
        • タスク
        • 立案段階でのイノベーション
      • 制作段階
      • 発表段階
      • プロモーション段階
      • 管理業務の流れ
      • 計測業務の流れ

将来の展望

  • 戦略的な課題

IDCの提言

  • 提言1:十分な規模の投資
  • 提言2:協力的なコンテンツマーケティング組織
  • 提言3:コンテンツマーケティングのサプライチェーン技術

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US41626216

This IDC study provides a four-phase activity framework for marketing organizations that need to produce and manage content marketing at scale."Content has become 'Big Content.' The digital transformation has opened corridors of communication where none existed before. Wherever digital goes, content will be needed," said Kathleen Schaub, research vice president in IDC's CMO Advisory Service. "The challenge is no longer just creating great content but rather creating great content at scale. To get ahead of 'Big Content,' marketing organizations must dissolve their independent, functional, silos. Content marketing in the future is less like cooking in lots of individual home kitchens and more like the sophisticated operations of a large four-star restaurant. A modular, integrated approach is the only way enterprises can succeed in the always-on world of the self-sufficient, self-direct social buyer."

IDC Opinion

In This Study

Situation Overview

  • Meet Big Content
    • What Is Content?
    • What Is Content Marketing?
      • Big Content Drivers
        • Buyer Preference for Digital Dialog Is Increasing
        • Digital Transformation Expands the Marketing Conversation Space
    • IDC's Content Marketing Supply Chain Framework
      • Food Preparation in a Large Restaurant Kitchen
      • Dissolving Internal Silos to Better Address the Customer Journey
    • Content Marketing Supply Chain Elements
      • Content Marketing Supply Chain: Planning Phase
        • Definition
        • Tasks
        • Innovation at the Planning Stage
      • Content Marketing Supply Chain: Production Phase
        • Definition
        • Tasks
        • Innovation at the Production Stage
      • Content Marketing Supply Chain: Publication Phase
        • Definition
        • Tasks
        • Innovation at the Publication Stage
      • Content Marketing Supply Chain: Promotion Phase
        • Definition
        • Tasks
        • Innovation at the Promotion Stage
      • Content Marketing Supply Chain: Management Work Stream
        • Definition
        • Tasks
        • Innovations in Content Marketing Management
      • Content Marketing Supply Chain: Measurement Work Stream
        • Definition
        • Tasks
        • Innovations in Content Marketing Measurement

Future Outlook

  • The Strategic Challenge

Essential Guidance

  • Guidance 1: Make a Sufficient Investment
  • Guidance 2: The Collaborative Content Marketing Organization
  • Guidance 3: Content Marketing Supply Chain Technology

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
Back to Top