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市場調査レポート

IDCの成熟度モデル:リテールバンキングにおけるオムニエクスペリエンスのデジタル転換

IDC MaturityScape: Omni-Experience Digital Transformation in Retail Banking

発行 IDC 商品コード 359728
出版日 ページ情報 英文 14 Pages
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IDCの成熟度モデル:リテールバンキングにおけるオムニエクスペリエンスのデジタル転換 IDC MaturityScape: Omni-Experience Digital Transformation in Retail Banking
出版日: 2016年06月08日 ページ情報: 英文 14 Pages
概要

カスタマーエクスペリエンスの向上につながるような、(柔軟な形態の) オムニエクスペリエンスの設定と提供は、今もまだ未解決の課題となっています。それでも、銀行がオムニチャネル体験に関するイノベーションに既に取り組んでいるならば、その銀行は将来の成功に向けた適切なプロセスを歩んでいると言えるでしょう。

当レポートでは、リテールバンキング業界において、オムニ・エクスペリエンス (Omni-Experience) - あらゆるチャネル (オムニチャネル) における顧客体験 (カスタマーエクスペリエンス) の設定・改善 - の分野におけるデジタル転換の推進時に必要となる評価基準について考察すると共に、リーダーが把握しておくべき4項目の評価領域 (チャネル体験 (デジタル/実店舗)、継続的な技術革新の志向、プラットフォーム・サービスの提供、全方位型マーケティング) について解説しております。

IDC MaturityScapeとは:図表

IDCの見解

調査概要

概況

  • IDCによる成熟化モデルの各段階:リテールバンキングにおけるオムニエクスペリエンスのデジタル転換の場合
    • アドホックな段階
      • 概要
      • 事業の成果
    • 機会主義的な段階
    • 反復的な段階
    • 管理された段階
    • 最適化された段階

IDCによる成熟化モデル:様々な次元からの評価 - リテールバンキングにおけるオムニエクスペリエンスのデジタル転換の場合

  • デジタル/実店舗でのチャネル体験
  • 継続的なイノベーションへの志向
  • プラットフォーム・サービスの提供
  • 全方位型マーケティング

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US40134716

This IDC study describes the IDC MaturityScape for omni-experience digital transformation (DX) in retail banking. It identifies the stages, dimensions, outcomes, and actions required to continually disrupt the customer's banking experience and maintain market-leading performance. This study also serves as a guide for business and technology executives to identify areas in need of improvement in support of digital experience in the following key dimensions of the omni-experience DX:Channel (physical and digital) experienceContinuous innovation orientationPlatform service deliveryOmni-dimensional marketingThe IDC MaturityScape for omni-experience digital transformation in retail banking provides a framework for leaders to discuss and create plans for creating and capitalizing on a multidimensional and multichannel ecosystem approach for banks that continually amplifies experiences and adds business value. Banks that are able to deliver an optimized omni-experience as part of their digital transformation journey should be able to continually attract and grow loyalty with customers, partners, and employees across the entire ecosystem.This IDC MaturityScape enables business and technology leaders to assess the current state and readiness of their abilities to deliver an optimized omni-experience as part of their digital transformation journey."The challenge remains of delivering a customized omni-experience in a scalable manner that engages and satisfies the customer experience," says Marc DeCastro, research director for IDC Financial Insights. "The banks that have provided and promoted their innovation within the omni-channel experience are on the right path for further success, with all others finding themselves in a game of rapid catch up, or risk being left behind."

IDC MaturityScape Figure

IDC Opinion

In This Study

Situation Overview

  • Stages of IDC's Omni-Experience Digital Transformation in Retail Banking MaturityScape
    • Ad Hoc
      • Description
      • Business Outcome
    • Opportunistic
      • Description
      • Business Outcome
    • Repeatable
      • Description
      • Business Outcome
    • Managed
      • Description
      • Business Outcome
    • Optimized
      • Description
      • Business Outcome

Dimensions of IDC's Omni-experience digital transformation in retail banking MaturityScape

  • Channel (Digital and Physical) Experience
  • Continuous Innovation Orientation
  • Platform Service Delivery
  • Omni-Dimensional Marketing

Essential Guidance

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  • Synopsis
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