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市場調査レポート

米国の消費者マインド分析:モバイル通信オペレーターにとっての脅威と、新規参入予定企業にとっての望み

U.S. Consumer Sentiments Provide a Warning to Mobile Operators and Encouragement to Would-Be Disruptors

発行 IDC 商品コード 346416
出版日 ページ情報 英文 15 Pages
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米国の消費者マインド分析:モバイル通信オペレーターにとっての脅威と、新規参入予定企業にとっての望み U.S. Consumer Sentiments Provide a Warning to Mobile Operators and Encouragement to Would-Be Disruptors
出版日: 2015年12月04日 ページ情報: 英文 15 Pages
概要

IDCの調査結果によれば、米国の消費者が無線通信サービス大手4社に対して抱いている満足度 (料金、サービス選択肢など) は相対的に低くなっています。それでも、市場に対する全体的な満足度は相対的に高い水準を保っています。同時に、近年登場した「Wi-Fi First」サービスモデルが、新たな提案価値を提示し、既存の通信業者に不満を感じる消費者のニーズに対応しようとしています。中でもGoogleの「Project Fi」は、親会社からの強力な支援を得て、既存企業からの関心をも集めています。

当レポートでは、IDCの消費者マインド分析モデルに基づいて、米国の消費者がワイヤレス通信サービスに対して抱いている認識について調査するとともに、既存企業・新規参入企業の双方が直面している課題・脅威および潜在的市場機会ついて考察しております。

第1章 IDCの見解

第2章 調査概要

  • 調査手法
  • エグゼクティブ・サマリー

第3章 概況

  • 複雑だが、全体としては前向きな消費者マインド:「使徒モデル」 (Apostle Model) による分析
  • 既存企業の弱みと脆弱性:市場を左右する各種指標に基づく分析

第4章 将来の展望

  • 新規参入企業の分け前は確かにあるが、今すぐには目に見えてこない
  • 代替的・破壊的なサービスモデル:持続性・反復性のある場合
    • 「Apple要因」の再来

第5章 IDCの提言

第6章 参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US40627515

This IDC study analyzes consumer perceptions of wireless service across key metrics to characterize the state of demand for evolving traditional operators as well as emerging disruptive consumer-oriented mobile service models. The results of IDC's latest ConsumerScape 360 Survey's Consumer Telco module data point to relatively low levels of consumer satisfaction with value for price and choice of service plans among the top 4 U.S. operators in particular. Despite this, overall levels of satisfaction indicated in Apostle Model profiles are relatively high. At the same time, a nascent group of "WiFi First" service models has emerged with a fresh set of value propositions aimed squarely where consumer data suggests the leading U.S. operators are deficient. At least one of these services, Google's Project Fi, has sufficiently powerful backing to command the full attention of the current and traditional market leaders.

"There is no near-term recipe for disruption at scale from these models," said John Jackson, IDC's research vice president for Mobile and Connected Platforms. "This is particularly true among the top 4 operators in the presently uber-competitive climate, where value for price has become a central competitive pillar. But the leading operators can't afford to ignore the vulnerabilities implied by these consumer sentiments," he continued. "The case for alternative models remains valid, and depending on a certain set of conditions, it is poised to strengthen in the medium term."

Table of Contents

1. IDC Opinion

2. In This Study

  • Methodology
  • Executive Summary

3. Situation Overview

  • Mixed, But Generally Positive Consumer Sentiments Evident in Apostle Model Profiles
    • Figure: The Apostle Model
    • Figure: Aggregated Apostle Model Results for U.S. Operators: "Love/Hate" Dynamic
    • Figure: Individual Apostle Model Results: Distribution of Satisfied and Dissatisfied Consumers Showing Few Outliers from Market Average
  • Weakness and Vulnerability for Incumbents in Metrics That Move Markets
    • Figure: Perception of Good Value for Price
    • Figure: Perceptions Around Good Choice of Subscription Plan Offerings
    • Figure: Satisfaction with Network Speeds

4. Future Outlook

  • Recipe for Disruption Exists, But Beyond the Immediate Horizon
    • Figure: Major Changes to Pricing of Postpaid Service Plans, 2013 to December 2014
    • Table: Select Commercial U.S. "WiFi First" Provider Profiles
  • Alternative and Disruptive Service Models: The Case for Persistence and Iteration
    • The Apple Factor Again

5. Essential Guidance

6. Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
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