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市場調査レポート

米国の中小企業クラスター分析:技術上・ビジネス上の目的や態度、IT支出の最優先事項、サービスプロバイダーの利用頻度の増大

U.S. SMB Cluster Analysis Update: Technology Business Objectives and Attitudes, IT Spending Priorities, and Growing Use of Service Providers

発行 IDC 商品コード 345554
出版日 ページ情報 英文 14 Pages
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米国の中小企業クラスター分析:技術上・ビジネス上の目的や態度、IT支出の最優先事項、サービスプロバイダーの利用頻度の増大 U.S. SMB Cluster Analysis Update: Technology Business Objectives and Attitudes, IT Spending Priorities, and Growing Use of Service Providers
出版日: 2015年11月16日 ページ情報: 英文 14 Pages
概要

中小企業を理解するための古典的な方法は、その企業規模と所属産業を調べることです。しかし、クラスター分析を用いることで、ビジネス上の最優先事項やIT支出額、IT投資の動機、潜在的な市場機会についても知ることができます。IT製品・サービスの設計や位置づけ、流通体制の構築に対しては、中小企業のグループ/クラスターごとの特徴を押さえる必要があるでしょう。

当レポートでは、米国の中小企業を、導入技術の内容・目的に応じてクラスター (全5種類) に分類した上で、各企業のIT体制 (人員規模、最新技術の調達チャネル、サービスプロバイダーが果たす役割など) を比較分析しております。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法

概況

  • クラスターの分析と定義
  • 中小企業向け技術セグメントの市場構造:概要
  • 中小企業のビジネス上の最優先事項:クラスター別

将来の展望

  • 中小企業のIT支出項目の優先順位:クラスター別
  • 中小企業の技術チャネルへの選好度:クラスター別

IDCの提言

  • 現時点での成果の強調と、将来のニーズの変化に対応する能力
  • 便利で使いやすく価値あるサポート体制に対するニーズを満たすための、効率的な流通チャネル・ポートフォリオの構築

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: 259444

This IDC study presents the results of IDC's updated cluster analysis of small and medium-sized businesses (SMBs). Five clusters have been identified based on their attitudes toward technology purchases and the goals of technology investment. The clusters are compared by their general business demographics and availability of full-time IT staff. Of particular interest are the sources used by different clusters to obtain advanced technology solutions, with the role of service providers examined in detail."The classic way of understanding the SMB market is to look at firms by company size and industry," said Ray Boggs, VP, SMB research at IDC. "But an examination of firms using cluster analysis-based levels of agreement with different attitude statements provides another dimension of understanding about motives and potential opportunities." Boggs noted that differences in business priorities and technology spending priorities make some SMB clusters more interesting than others, but product design, positioning, and distribution should be as inclusionary as possible for maximum impact.

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology

Situation Overview

  • Cluster Analyses and Definitions
  • SMB Technology Segment Demographic Profile
  • SMB Top Business Priorities by Cluster

Future Outlook

  • SMB IT Spending Priorities by Cluster
  • SMB Technology Channel Preferences by Cluster

Essential Guidance

  • Emphasize Performance Today and Ability to Respond to Changing Needs Tomorrow
  • Build Effective Channel Portfolio to Meet Needs for Convenience, Service Provisioning, and Value-Added Support

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  • Synopsis
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