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市場調査レポート

IDC FutureScape:世界のユーティリティ産業におけるIT化の動向 - 2020年の予測

IDC FutureScape: Worldwide Utilities 2020 Predictions

発行 IDC 商品コード 345137
出版日 ページ情報 英文 19 Pages
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IDC FutureScape:世界のユーティリティ産業におけるIT化の動向 - 2020年の予測 IDC FutureScape: Worldwide Utilities 2020 Predictions
出版日: 2019年10月31日 ページ情報: 英文 19 Pages
概要

当レポートでは、IDCのFutureScapeとして、世界のユーティリティ産業について2020年およびその先を見据えた10大予測をまとめています。

第1章 IDC FutureScapeについて

第2章 エグゼクティブ・サマリー

第3章 IDC FutureScape予測

  • 外的成長促進要因のサマリー
  • 予測:新技術購入企業への影響
    • 予測1:新しいビジネスモデルの開発を行いながらも、ユーティリティ産業は2020年にはその事業努力の80%を中核ビジネスの近代化に向けて注ぎ込んでおり、その業務は顧客や資産、また企業経営に向けてAI技術を適用することに重点を置く
    • 予測2:2021年までに機器から顧客アプリケーションに至るエンド・ツー・エンドのE-モビリティエコシステムを構築でき、売上総利益の10%にも及ぶ価値を持つビジネスを新規展開できる電力会社は20%に過ぎない
    • 予測3:未だ電化率が100%に達していない国で運営しているユーティリティ企業の70%は、クリーンエネルギーのゴールに到達するためと、全国民にエネルギーへのアクセスを提供できるようにするため、2024までにはマイクログリッドへの投資を行う
    • 予測4:2022年までに水道事業者の70%は、テレメータと経営システムデータに対して高度なアナリティクス技術とAIとを導入し、水漏れと電力使用量、また化学薬品の使用量をそれぞれ10%、15%、および30%削減する
    • 予測5:2022年までにユーティリティ企業とエネルギー販売企業の半数はカスタマージャーニーに沿ってその経営形態の再構築を行い、アジャイル開発を活用してプロセスの高速化と成果の増大を図り、しかも顧客満足度を30%向上させる
    • 予測6:2020年までは30%を超えるユーティリティ企業が依然として分離したIT-OT (運用技術) ガバナンスモデルを踏襲しており、高度に統合化されたIT-OTモデルを構築済みのユーティリティ企業と比べると運用と保守プロセスの効率は低いままである
    • 予測7:2023年までには50%を超えるユーティリティ企業が送配電資産に対してデジタルツイン技術を導入し、それによって送配電システムのシミュレーションモデル生成時間を90%近く削減し、また保守コストの大幅な低減を達成する
    • 予測8:2025年までにはユーティリティ企業が保有する太陽光発電および風力発電容量はAPM (高度電力管理) プラットフォームによって管理されるようになり、太陽光発電については発電能力ファクターを5%向上でき、また風力発電については10%の向上が達成できるようになる
    • 予測9:2023年までには電力、ガス、および水道会社の50%が拡張現実機器やウェアラブル端末、AI、あるいはロボットを導入して現場技術員の能力の拡張、安全性の向上、また25%に及ぶ保守コストの低減を実現する
    • 予測10:2021年には電力、ガス、また水道ユーティリティ企業5社のうち1社は、全体的にデジタル信頼度を管理でき、また企業リスクを低減できる能力を持つ新しいCISO (最高情報セキュリティ責任者) を任命する

第4章 新技術購入企業への提言

第5章 外的成長促進要因:詳細

  • イノベーションの時期:企業の将来への成長を推し進める
  • 加速する破壊的技術飛躍:不安定性が増加する中でビジネス上の課題を克服
  • 感じ取り、計算し、行動する:データ価値の最大化
  • デジタル信頼度の危機:脅威の高度化に対して戦略的な対応を要する
  • Intelligence Everywhere:AIが有するチャンスと意義
  • 顧客の期待度の高まり:利便性、カスタム化、およびコントロールの向上
  • インテリジェンスの経済:AIの、人間の、また組織としての「ラーニング」が非対称な形で大きな利点をもたらす

第6章 参考資料

  • 関連調査レポート
目次
Product Code: US44327819

This IDC FutureScape provides the outlook of IDC Energy Insights' analyst team for the worldwide utility industry for 2020, as well as the planning horizon for the next five years. "It is not easy, but utilities must maintain the right balance between reinventing and growing their core business while expanding into new business models to get new revenue streams. This requires top management to balance investments accordingly, to have the courage to challenge the status quo, and to disrupt the old ways of working - opening companies to the ecosystem to ignite innovation and recruit scarce talent. It also requires a new company culture - less bureaucratic and more agile - with the goal of making companies relevant, resilient, and more flexible toward risk," said Roberta Bigliani, vice president, IDC Industry Insights.

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: While developing new business models, in 2020, utilities will put 80% of their execution efforts into modernizing the core, with emphasis on applying AI to customer, asset or enterprise operations
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2021, only 20% of electric utilities will have developed an end-to-end emobility ecosystem - from equipment to customer applications - unlocking business worth of up to 10% of their gross margins
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2024, 70% of utilities operating in countries not yet at 100% electrification rate will invest in microgrids to achieve their clean energy goals and grant energy access to the entire population
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2022, 70% of water companies will have deployed advanced analytics and AI on telemetry and operational systems data, reducing leakages, power usage, and chemical usage by 10%, 15%, and 30%, respectively
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2022, half of utilities and energy retailers will have reorganized their operations along the customer journey, leveraging agile to speed up processes and outcomes while increasing CSAT by 30%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2020, over 30% of utilities will still have segregated IT-OT governance models with less efficient operations and maintenance processes compared with utilities with highly integrated IT-OT models
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2023, over 50% of utilities will use digital twins for T&D assets, reducing simulation model creation time for T&D systems by nearly 90% and providing significant savings in maintenance costs
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2025, 70% of utility-owned solar and wind capacity will be managed through APM platforms, improving capacity factors by an additional 5% in solar and 10% in wind
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2023, 50% of electricity, gas, and water companies will have deployed AR, wearables, AI, or robots to augment field technicians' capabilities, improving safety and reducing maintenance costs by 25%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: In 2021, one out of five electric, gas, or water utilities will appoint a new CISO capable of holistically managing digital trust and reducing corporate risk
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

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