株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界のソーシャルおよび顧客エクスペリエンス市場の予測(2017年)

IDC FutureScape: Worldwide Social and Customer Experience 2017 Predictions

発行 IDC 商品コード 345098
出版日 ページ情報 英文 12 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=112.63円で換算しております。
Back to Top
世界のソーシャルおよび顧客エクスペリエンス市場の予測(2017年) IDC FutureScape: Worldwide Social and Customer Experience 2017 Predictions
出版日: 2016年11月02日 ページ情報: 英文 12 Pages
概要

当レポートでは、意思決定者やパートナーがテクノロジーによる効果的な変化をもたらすための戦略的な予想、などについて取り上げています。

IDC FutureScapeの見解

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScapeの予測

  • 外的活性因子のサマリー
  • 予測:技術バイヤーへの影響
    • 予測1:2017年までに、オンラインブランドのアンバサダーやソーシャルメディアのインフルエンサーは従来のデジタル広告以上にマーケティングに力を持つことになるが、その傾向は2018年以降は弱まる
    • 予測2:2017年までに、増加するネット接続端末へのアクセス方法としてのソーシャルログインが受け入れられ、プライバシーへの懸念は弱まる
    • 予測3:2018年までに、顧客サポート対応の50%はデジタル化され、オンラインコミュニティが発生する
    • 予測4:2018年までに、企業の70%がCXやソーシャルビジネスの影響拡大を受けた美辞ネルモデルの分断により、経営上の変更をおこなう
    • 予測5:2020年までに、商取引の40%はコグニティブ/AIのパーソナルショッパーや対話型取引ソリューションに対応する
    • 予測6:2019年までに、Facebookユーザーの65%がエクスペリエンスに基づくメディアを支持してプラットフォームを離れるため、「アクティブ」と見なされなくなる
    • 予測7:2019年までに、企業の35%は財務実績に直接影響するビジネスネットワークを活用する
    • 予測8:CX改善のためには従業員エクスペリエンスが最短の方法であり、企業の75%が年間の従業員実績評価をおこなわなくなり、2020年までに実績評価は消滅する
    • 予測9:2020年までに体験を記録してイベントを再体験したりオンラインで反応できる仮想現実がソーシャルメディアに新たな次元をもたらす
    • 予測10:2020年までに、最高デジタル責任者の40%が最高エクスペリエンス責任者や最高収益責任者に、全デジタル対応を含めるために職務は顧客を超えると報告する

技術バイヤーへの主な提言

外的活性因子:詳細

  • DX:ビジネスと社会を変える技術中心の転向
  • どこでも何でも:コンピュータベースの知能の登場
  • DXデルタ:業界のリーダーは実績のギャップを広げる
  • プラットフォーム経済:規模に対する収益構造の戦い
  • 革新の行き詰まり:記録のシステムが抑圧する進化
  • 接続の衝突:技術とプライバシーの統合
  • 具体化:産業・商業プロセスの革命

参考資料

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: US40342515

This IDC study provides IDC's top 10 predictions across social business and customer experience. These predictions provide a strategic context that will enable decision makers to partner and lead conversations around how to deliver meaningful change through technology. These predictions lay out IDC's vision for the 10 most important shifts that will happen in IT organizations over the next 36 months and will guide senior IT executives in the formation of their three-year strategic IT plan."Consumers have accelerated expectations, and increasingly, business performance will be directly linked to the superiority of the 'experience' served, rather than just goods and/or services," says Vanessa Thompson, research vice president for IDC's Communities and Collaboration program.

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2017, Online Brand Ambassadors and Social Media Influencers Will Have More Marketing Power than Traditional Digital Advertising, Yet This Will Subside Through 2018 and Beyond
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2017, Privacy Concerns Will Slow User Acceptance of Social Log-Ins as a Way to Access the Increasing Number of Connected Devices
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2018, 50% of Customer Support Interactions Will Be Digitalized and Occur in Online Communities
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2018, 70% of Organizations Will Make Operational Changes Based on Business Model Disruption Caused by the Growing Influence of CX and Social Business
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2020, 40% of Commerce Transactions Will Be Enabled by Cognitive/Artificial Intelligence Personal Shoppers and Conversational Commerce Solutions
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2019, 65% of Facebook Users Will No Longer Be Considered "Active" Users as They Abandon the Platform in Favor of Experience-Based Media
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2019, 35% of Companies Will Utilize Business Networks to Impact Financial Performance Directly
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: Employee Experience Is the Fastest Way to Improve the CX, and 75% of Companies Will No Longer Conduct Annual Employee Performance Reviews and Will Eliminate Performance Ratings by 2020
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2020, Virtual Reality Will Deliver a New Dimension to Social Media as People Record Their Experiences So They Can Replay Events and Interactions Online
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2020, 40% of Chief Digital Officers Will Report to the Chief Experience Officer or Chief Revenue Officer as Duties Shift Beyond Customers to Include All Digital Interactions
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • DX: Technology-Centric Transformation Altering Business and Society
  • Everything, Everywhere: The Rise of Computer-Based Intelligence
  • DX Delta: Industry Leaders Widen Performance Gap
  • Platform Economy: The Ecosystem Battle for Scale
  • Innovation Impasse: Systems of Record Constrain Evolution
  • Connected Conflict: Convergence of Technology and Privacy
  • Materialization: Revolutionizing Industrial and Commercial Processes

Learn More

  • Related Research
Back to Top