株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

IDC FutureScape:世界のITサービス市場 - 2020年の予測

IDC FutureScape: Worldwide Services 2020 Predictions

発行 IDC 商品コード 345085
出版日 ページ情報 英文 18 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.81円で換算しております。
Back to Top
IDC FutureScape:世界のITサービス市場 - 2020年の予測 IDC FutureScape: Worldwide Services 2020 Predictions
出版日: 2019年10月31日 ページ情報: 英文 18 Pages
概要

多くの企業が自社の技術的ゴールおよび戦略的ゴールを達成するため、ITサービス業者との提携をますます強めて行く状況となっています。

当レポートでは、IDCのFutureScapeとして、世界のITサービス事業について2020年およびその先を見据えた10大予測をまとめています。

第1章 IDC FutureScapeについて

第2章 エグゼクティブ・サマリー

第3章 IDC FutureScape予測

  • 外的成長促進要因のサマリー
  • 予測:新技術購入企業への影響
    • 予測1:ITスキルのギャップが世界にもたらす悪影響は2019年の3020億米ドルから2022年には7750億ドルに拡大するものとみられる。これは製品/サービスの発売が遅れること、収益に損失が発生すること、またコストが増大することの結果として現れるものである
    • 予測2:アジャイル開発などのデジタルトランスフォーメーション活用プロセスを導入することによりIT企業の75%は2022年までにプロセスの大転換を体験する。これによりプロセスの80%、またIT人員の90%が大きな影響を受ける
    • 予測3:2023年までに企業が受けるITサービスは非AIおよびAI活用型オートメーションがミックスされた形で提供される。この時点ではAI活用型オートメーションの分は全オートメーション技術に対する支出額の20%と見られる
    • 予測4:2023年までには全ての企業の4分の1が企業全体に及ぶ「大規模イノベーション」戦略を実施し始める
    • 予測5:2022年までに78%の企業がITサービスベンダーと提携するようになり、これによって共にビジネスユースケースにさまざまな技術イノベーションをもたらし、大規模なプロセス転換を推し進める
    • 予測6:レガシーなメインフレーム・アプリケーションの近代化を図っていた企業の55%は2024年までに根底にあるアプリケーションインフラの近代化を済ませ、その83%は望ましいメディアとしてクラウドに向けて舵を切っている
    • 予測7:2021年までに全企業の41%が新人研修システムへの投資や既存システムのアップグレードを行い、従業員エンゲージメントと社員定着率について最大80%の向上を狙う
    • 予測8:2025年までに75%のソフトウェアおよびハードウェア技術製品企業は、人材の不足と研究開発予算の減少と取り組む中で、その製品ライフサイクル機能の一部または全部をアウトソースするようになる
    • 予測9:「第3のプラットフォーム」ソリューションを導入した企業の60%は、2023年までにサービス事業者による自社従業員の20%に対する技術再教育を必要とするようになり、サードパーティーのサプライヤから新しいサービスを受けることを模索する
    • 予測10:2025年までにエンタープライズIT企業はIoT分野での非ITデバイスの展開と保守に100億米ドルを超える支出を行い、それによってセンサーで感知し、またモニターできるあらゆる物事をサポートできるようにする

第4章 新技術購入企業への提言

第5章 外的成長促進要因:詳細

  • イノベーションの時期:企業の将来への成長を推し進める
  • 加速する破壊的技術飛躍:不安定性が増加する中でビジネス上の課題を克服
  • デジタル信頼度の危機:脅威の高度化に対して戦略的な対応を要する
  • Intelligence Everywhere:AIが有するチャンスと意義
  • 顧客の期待度の高まり:利便性、カスタム化、およびコントロールの向上
  • 業務の未来:敏捷性、拡張性、ボーダーレス、および柔軟対応性
  • インテリジェンスの経済:AIの、人間の、また組織としての「ラーニング」が非対称な形で大きな利点をもたらす

第6章 参考資料

  • 関連調査レポート
目次
Product Code: US44800319

This IDC study provides IDC's top 10 predictions for worldwide services for 2020 and beyond."As organizations increasingly partner with service firms to reach their technical and strategic goals, they must assess them based on the level of automation and efficiency of service delivery they bring to each engagement, the quality of people and their ability to help prepare and reskill employees impacted by the engagement, their ability to engage with different company stakeholders, and how well they can support the new business models that will naturally result from the application of digital technologies," says Rebecca Segal, group VP, Worldwide Services at IDC.

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2022, the Financial Impact of the IT Skills Gap Will Grow to $775 Billion Worldwide, from $302 Billion in 2019, as a Result of Delayed Release of Products/Service, Missed Revenue, or Increased Cost
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2022, 75% of IT Organizations Will Have Undergone Process Transformation to Adopt DX-Enabled Processes, Such as Agile Development, Impacting 80% of Processes and Affecting 90% of Their IT Employees
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2023, 47% of the Services That Organizations Receive Will Be Delivered Via a Mix of Non-AI and AI-Enabled Automation, and at This Time, AI-Enabled Automation Will Represent 20% of Total Automation Spend
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2023, a Quarter of All Organizations Will Begin Implementing a Strategy for Enterprisewide "Innovation at Scale"
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2022, 78% of Enterprises Will Partner with Technology Services Vendors That Can Orchestrate Various Technology Innovations into Business Use Cases to Drive Transformation at Scale
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2024, 55% of Organizations Modernizing Their Legacy Mainframe Applications Will Have Modernized the Underlying Application Infrastructure, with 83% Turning to Cloud as Their Preferred Medium
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2021, 41% of All Enterprises Will Invest in an (or Upgrade an Existing) Employee Onboarding System to Improve Their Employee Engagement and Retention by up to 80%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2025, 75% of Software and Hardware Technology Product Companies Will Outsource Some or All Parts of Their Product Life-Cycle Function as They Grapple with Talent Shortage and Shrinking R&D Budgets
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2023, 60% of Organizations That Have Adopted 3rd Platform Solutions Will Seek New Services from Third-Party Suppliers, Requiring Service Businesses to Reskill 20% of Their Workforces
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2025, Enterprise IT Organizations Will Spend over $10 Billion on the Deployment and Maintenance of Non-IT Devices in the Internet of Things, Supporting Everything That Can Be Sensored and Monitored
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • The Age of Innovation: Driving the Future Enterprise
  • Accelerated Disruption: Navigating Business Challenges as Volatility Intensifies
  • Crisis of Digital Trust: Escalating Threats Mandates Strategic Responses
  • Intelligence Everywhere: AI's Opportunity and Implications
  • Rising Customer Expectations: More Convenience, Customization, and Control
  • The Future of Work: Agile, Augmented, Borderless, and Reconfigurable
  • Economies of Intelligence: AI, Human, and Organizational "Learning" Fuels Asymmetrical Advantage

Learn More

  • Related Research
Back to Top