株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

IDC FutureScape:世界のウェアラブル・AR/VR (拡張現実/仮想現実) 市場の予測 (2017年)

IDC FutureScape: Worldwide Wearables and Augmented Reality/Virtual Reality 2017 Predictions

発行 IDC 商品コード 345083
出版日 ページ情報 英文 16 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
Back to Top
IDC FutureScape:世界のウェアラブル・AR/VR (拡張現実/仮想現実) 市場の予測 (2017年) IDC FutureScape: Worldwide Wearables and Augmented Reality/Virtual Reality 2017 Predictions
出版日: 2016年11月02日 ページ情報: 英文 16 Pages
概要

当レポートでは、世界のウェアラブル・AR/VR (拡張現実/仮想現実) 市場の動向を調査し、企業による各種ウェアラブル機器およびAR/VR技術の導入見通し、その用途・目的など、今後数年の重要な展望を10大予測にまとめています。

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScapeの予測

  • 外的促進要因:サマリー
  • 予測:技術バイヤーに対する影響
    • 予測1:2017年、企業はタイムセンシティブなデータの通信のため、スマートフォンの代替としてスマートウォッチを実験的に試みる
      • 関連の推進因子
      • ITへの影響
      • 提言
    • 予測2:生産性向上、健康状態および安全性のモニタリング、医療関連コスト削減のため、2018年までに大規模企業のXX%が従業員にスマート衣類を導入
      • 関連の推進因子
      • ITへの影響
      • 提言
    • 予測3:2019年、企業は対顧客業務を改善するデジタルアシスタントとして、耳に装着するタイプのウェアラブルデバイスを実験的に試みる
      • 関連の推進因子
      • ITへの影響
      • 提言
    • 予測4:重大なセキュリティ違反をきかっけに、2018年までにウェアラブルのセキュリティが最優先事項になる見通し
      • 関連の推進因子
      • ITへの影響
      • 提言
    • 予測5:2017年末までに、エンタープライズIT企業はスマートフォン上で利用するビジネス向けARを試験する見通し
      • 関連の推進因子
      • ITへの影響
      • 提言、など

技術バイヤーへの助言

外的促進要因:詳細

  • DX (デジタルトランスフォーメーション):技術中心の転換がビジネスと社会を変える
  • ディスラプティブの断層線:セキュリティ・プライバシー・法規制
  • 移行するエコノミクス:デジタル資本としてのデータ
  • 人材不足:デジタルワーカーへの世界の需要
  • イノベーションの障壁:記録システムが発展の障害に
  • 具現化:産業・商業プロセスに起こす革命
  • すべてをどこででも:コンピューターベースのインテリジェンスの台頭

参考資料

  • 関連調査

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: US41864416

This IDC study discusses the worldwide wearables and augmented reality/virtual reality 2017 predictions."Wearables and augmented/virtual reality stand to positively affect productivity," said Ramon T. Llamas, research manager for IDC's Wearables and Augmented/Virtual Reality teams. "Wearables will allow immediate sharing of information between and among workers through smartwatches, smart clothing, and smart earwear, allowing for quicker decisions and action to be taken. Meanwhile, augmented reality and virtual reality will slowly move from testing to deployment over the next three years as companies experiment with new platforms and design use cases. IT buyers and administrators should consider what steps they need to take now in order to leverage these next-generation technologies."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: Companies Will Pilot Smartwatches to Augment or Replace Enterprise-Use Smartphones in 2017 to Communicate Time-Sensitive Data
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2018, 10% of Enterprises Will Deploy Smart Clothing Among Workers to Increase Productivity, Monitor Health and Safety, and Reduce Healthcare-Related Costs
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: In 2019, Companies Will Pilot Earworn Wearable Devices That Work as Digital Assistants to Improve In-Person, Customer-Facing Roles
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: Triggered by a Major Security Breach, by 2018, Security for Wearables Will Become a Top Priority
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By the End of 2017, 25% of Enterprise IT Organizations Will Be Testing Augmented Reality Business Applications for Use on Smartphones
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: In 2017, Retail Industry Spending on AR/VR Hardware, Software, and Services Will Increase by 145% to More Than $1 Billion
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: 3 Out of 10 Consumer-Facing Fortune 5000 Companies Will Experiment with AR or VR as Part of Their Marketing Efforts in 2017
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: In Late 2017, 35% of Global Manufacturers Will Deploy Smart Eyewear Platforms to Improve Operational Efficiency and Productivity
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: In 2018, 5% of Enterprise IT Organizations Will Begin Testing the First Virtual Reality Standalone Head-Mounted Displays (HMDs) Based on Intel's Alloy Reference Design
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2019, 10% of All Web-Based Meetings Will Include an AR Component, Driving Disruption of the $3 Billion Web Conferencing Market
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • DX: Technology-Centric Transformation Altering Business and Society
  • Disruptive Fault Lines: Security, Privacy, and Regulation
  • Shifting Economics: Data as Digital Capital
  • Talent Crunch: Global Demand for Digital Workers
  • Innovation Impasse: Systems of Record Constrain Evolution
  • Materialization: Revolutionizing Industrial and Commercial Processes
  • Everything, Everywhere: The Rise of Computer-Based Intelligence

Learn More

  • Related Research
Back to Top