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市場調査レポート

インドの保険業における「事業運営の最適事例」

Operational Excellence in the India Insurance Sector

発行 IDC 商品コード 338579
出版日 ページ情報 英文 16 Pages
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インドの保険業における「事業運営の最適事例」 Operational Excellence in the India Insurance Sector
出版日: 2015年08月28日 ページ情報: 英文 16 Pages
概要

インドの保険業はまだ初期段階にあり、保険普及率は世界でも最低水準のままとなっていますが、逆に潜在的な成長率も高くなっています。金融・投資リスクをカバーする必要手段がまだ不足している一方、若年者人口が高齢者を遥かに上回っていることなどから、中産階級の保険普及率が上昇しつつあります。ここ数年間は不振状態が続きましたが、インドの保険業の今後の見通しは非常に明るいと言えます。それでもなお、顧客獲得・維持などの経営効率は高くなく、多くの保険業者が実際に高収益を上げるにまでは至っていません。そのため、適切なITサービスの導入が必要となる、と言えるでしょう。

当レポートでは、インドにおける保険業の現状と将来展望について分析すると共に、ITサービスを活用した「事業運営の最適事例」とその効果、今後の普及見通しなどについて調査・考察しております。

IDCの見解

調査概要

概況

  • IDCの運用効率性フレームワーク
  • インドの保険業における取り組み
    • 自動車保険請求の評価用アプリ (Android向け)
      • ビジネス上の課題/ソリューション/トリガー
      • 関連する機能
      • 結果
    • 保険引き受け業務の自動化:モビリティ対応の「ランプの精」
    • 先行型の保険引き受け・認証システム
    • 代理店向けバーチャルオフィス
    • 顧客の性向のモデル
    • 新規事業のための企業向けモビリティ機能

将来の展望

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約

図表一覧

目次
Product Code: IN257529

This IDC study highlights key initiatives taken by India-based insurance players to combat rising costs and inherent system inefficiencies.

India is a vibrant market as far as insurance is concerned. The India market continues to be one of the least penetrated markets, thus making this a high-potential industry. The need for insurance as a necessary instrument of financial risk protection and investments is not yet completely realized, leading to low penetration rates. The young population far outnumbers the older generation, and there is rising demand for insurance offerings from the emerging middle class. "Though the past few years have been slightly discouraging, the crystal ball for the India insurance sector shows promising days ahead," exclaims Kannagi Shekhar, senior market analyst, IDC Consulting.

This study also captures the key measurable benefits of these initiatives to these organizations. Whereas the focus of the insurers in 2005-2010 was on gaining market share, the current areas of their concern are business acquisition costs, retention of business, and persistency. The ratio of customer acquisition costs and operational expense is still very high - marring the bottom line. Although most general insurers have been turning to operational profits, many life insurers are still far from realizing operational profits.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

Situation Overview

  • IDC Operational Efficiency Framework
  • Initiatives in the India Insurance Sector
    • Motor Claims Assessment App on Android
      • Business Challenges
      • Functions Affected
      • Results
    • Underwriting Process Automation: A Mobility Implementation Genie
      • Business Challenges
      • Business Triggers
      • Functions Affected
      • Results
    • Proactive Underwriting Approval System
      • Business Challenge and Solution
      • Functions Affected
      • Results
    • Agent Virtual Office
      • Business Challenge/Trigger
      • Functions Affected
      • Results
    • Customer Propensity Model
      • Business Challenges/Triggers
      • Functions Affected
      • Results
    • Enterprise Mobility for New Business Sales
      • Business Challenges/Triggers
      • Functions Affected
      • Results

Future Outlook

Essential Guidance

Learn More

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  • Synopsis

List of Tables

  • Table: IDC Operational Excellence Framework
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