表紙
市場調査レポート

プレディクティブアナリティクス:隠されたバイヤーの行動を明らかに

Predictive Analytics Reveals Hidden Buyer Behavior

発行 IDC 商品コード 337834
出版日 ページ情報 英文 14 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
Back to Top
プレディクティブアナリティクス:隠されたバイヤーの行動を明らかに Predictive Analytics Reveals Hidden Buyer Behavior
出版日: 2015年05月29日 ページ情報: 英文 14 Pages
概要

当レポートでは、前向きなB2B企業が急速に導入している、顧客考察のためのプレディクティブアナリティクス (予測分析) について取り上げ、B2Bの行動的なプレディクティブアナリティクスの分野における専門家とのインタビューに基づき、導入に関する考察と結果、その理由などについて、体系的な情報を提供しています。

IDCの見解

調査概要

概況

  • バイヤーについて知ること
  • ただのデータではない - データ分析の方法
  • 意思決定支援の3つの方法:プレディクティブアナリティクスの例
  • プレディクティブアナリティクスの仕組み
  • 主な提言

将来の展望

  • 行動セグメントの例

  • 最新のマーケティング方法に対する重要ポイント
  • 意思決定支援の3つのレベル
  • 購入プロセスの遅れ:希望時 vs. 実際の購入時
目次
Product Code: 256361

This IDC Insight explores why the most forward-leaning B2B companies are rapidly adopting behaviorally predictive analytics for customer insights. The document describes the extraordinary insights and results leaders are achieving, the reasons why other analytics methods are inadequate, and what marketing leaders can do to progress this important capability. It is based on interviews with experts and practitioners in the field of B2B behaviorally predictive analytics and from IDC research.

Table of Contents

IDC Opinion

In This Insight

Situation Overview

  • What You Don't Know About Your Buyers Can Hurt You
  • It's Not Just the Data - It's the Way the Data Is Analyzed
  • Three Decision-Support Methods: The Case for Predictive Analytics
    • The First Method: No Data
    • The Second Method: Rules-Based Analytics
    • The Third Method: Predictive Analytics, Human Behavior, and Complexity
  • How Predictive Analytics Works
    • Comparing Rules-Based Analytics and Predictive Analytics
    • Applying Predictive Analytics to Marketing
    • Predictive Analytics for Segmentation: Propensity Event
    • Segmentation Case Study for Predictive Analytics: B2B Financial Services
      • Behavioral Segmentation Yields the Best Results
    • Predictive Analytics for the Buyer's Decision-Journey Stage: Next Best Offer
      • Next-Best-Offer Case Study: Technology Company
        • More Insights About Offers Revealed by Predictive Analytics
      • A Break from the Past Is Needed
  • Essential Guidance
    • Priming the Organization: The Critical Step to Gaining Hidden and Amazing Buyer Insights
    • Advancing the Six Organizational Accelerators for Behaviorally Predictive Analytics
      • Recruit a Senior Executive Champion
        • Essential Guidance
      • Bash the Data Silos
        • Essential Guidance
      • Establish Cross-Functional Working Teams
        • Essential Guidance
      • Increase Company Literacy
        • Essential Guidance
      • Make a Case for Customer R&D
        • Essential Guidance
      • Invest in Culture
        • Essential Guidance

Future Outlook

List of Tables

  • Table: Examples of Behavioral Segmentation

List of Figures

  • Figure: Importance Points to Newer Marketing Indicatives for 2014
  • Figure: Three Levels of Decision Support
  • Figure: Purchase Process Delay Between Desired and Actual Purchase Time
Back to Top