表紙
市場調査レポート

企業向けソーシャルネットワーク/オンラインコミュニティの世界市場:将来予測 (2015〜2019年) とベンダー別シェア (2014年)

Worldwide Enterprise Social Networks and Online Communities 2015-2019 Forecast and 2014 Vendor Shares

発行 IDC 商品コード 336140
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
Back to Top
企業向けソーシャルネットワーク/オンラインコミュニティの世界市場:将来予測 (2015〜2019年) とベンダー別シェア (2014年) Worldwide Enterprise Social Networks and Online Communities 2015-2019 Forecast and 2014 Vendor Shares
出版日: 2015年07月22日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

ビジネス上の意思疎通の中心的手法は、従来からの規範的・反応的な方法から、現在進行系の (生の) コミュニケーションと、関係性の構築とに移ってきました。各企業は自社ブランドの認知度の向上に努めると共に、顧客との生の会話にも努めるようになるでしょう。こうした傾向はオンラインコミュニティでは特に顕著で、企業は (オンラインで) 顧客・従業員・提携先・サプライヤーとの間に信頼性と関係性とを迅速に構築することができます。

当レポートでは、全世界の企業向けソーシャルネットワークおよびオンラインコミュニティの市場について分析し、各市場の構造や最新情勢、市場規模の動向実績 (過去3年間分) および見通し (今後5年間分)、主要ベンダーの市場シェアなどを調査・計測しております。

IDCの見解

調査概要

  • 調査手法
  • 企業向けソーシャルネットワーク市場の定義

概況

  • 世界の企業向けソーシャルネットワーク市場
    • 大手ベンダーの業績 (2014年)
    • 地域別の業績 (2014年)

将来の展望

  • 市場予測の前提条件
    • 世界の企業向けソーシャルネットワーク/オンラインコミュニティの市場予測 (今後5年間分)
    • 前提条件
  • 市場の背景

IDCの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 調査手法詳細
    • 過去の市場データと為替レート
  • 要約

表の一覧

  • 世界の企業向けソーシャルネットワーク市場:ベンダー別の収益動向 (過去3年間分)
  • 世界の企業向けオンラインコミュニティ市場:ベンダー別の収益動向 (過去3年間分)
  • 世界の企業向けソーシャルネットワーク/オンラインコミュニティ市場:収益額の予測 (今後6年間分)
  • 世界の企業向けオンラインコミュニティ市場:地域別の収益額予測 (今後6年間分)
  • 市場予測の3つの大きな前提条件
  • 世界の企業向けソーシャルネットワーク/オンラインコミュニティ市場:予測の主な前提条件
  • 以前の予測結果との比較
  • 為替レート (過去9年間分)

図の一覧

  • 企業向けソーシャルネットワーク市場:収益額シェア (ベンダー別)
  • 企業向けオンラインコミュニティ市場:収益額シェア (ベンダー別)
  • 企業向けソーシャルネットワーク市場:収益額シェア (地域別)
  • 企業向けソーシャルネットワーク市場:収益額 (地域別、最新値・予測値)
  • 以前の予測結果との比較
目次
Product Code: 257492

This IDC study examines vendor revenue performance in the enterprise social networks market for 2012-2014 and presents a forecast of the market for 2015-2019. It also includes vendor revenue share and forecast data in the same periods for the online communities segment of the enterprise social networks market.

"The nature of business interactions is moving toward ongoing communication and building relationships and away from prescriptive and responsive interactions," says Vanessa Thompson, research director for IDC's Enterprise Social Networks and Collaborative Technologies. "Organizations will focus on driving brand awareness as well as having ongoing conversations with customers. This is particularly suited to online communities where brands can quickly build a trust relationship with customers, employees, partners, and suppliers."

Table of Contents

IDC Opinion

In This Study

  • Methodology
  • Enterprise Social Networks Market Definition

Situation Overview

  • The Worldwide Enterprise Social Networks Market in 2014
    • Performance of Leading Vendors in 2014
    • Performance by Geographic Region in 2014

Future Outlook

  • Forecast and Assumptions
    • Worldwide Enterprise Social Networks and Online Communities Forecast, 2015-2019
    • Assumptions
  • Market Context

Essential Guidance

Learn More

  • Related Research
  • Methodology
    • Historical Market Values and Exchange Rates
  • Synopsis

List of Tables

  • Table: Worldwide Enterprise Social Networks Revenue by Vendor, 2012-2014 ($M)
  • Table: Worldwide Online Communities Revenue by Vendor, 2012-2014 ($M)
  • Table: Worldwide Enterprise Social Networks and Online Communities Revenue, 2014-2019 ($M)
  • Table: Worldwide Enterprise Social Networks Revenue by Region, 2014-2019 ($M)
  • Table: Top 3 Assumptions for the Worldwide Enterprise Social Networks and Online Communities Market, 2015-2019
  • Table: Key Forecast Assumptions for the Worldwide Enterprise Social Networks and Online Communities Market, 2015-2019
  • Table: Worldwide Enterprise Social Networks Revenue, 2010-2019: Comparison of July 2014 and July 2015 Forecasts ($M)
  • Table: Exchange Rates, 2006-2014 (%)

List of Figures

  • Figure: Worldwide Enterprise Social Networks Revenue Share by Vendor, 2014
  • Figure: Worldwide Online Communities Revenue Share by Vendor, 2014
  • Figure: Worldwide Enterprise Social Networks Revenue Share by Region, 2014
  • Figure: Worldwide Enterprise Social Networks Revenue by Region, 2014 and 2019
  • Figure: Worldwide Enterprise Social Networks Revenue, 2010-2019: Comparison of July 2014 and July 2015 Forecasts
Back to Top